Gå til innhold

RYKTE: Lekket: Nå vet vi alt om Nvidias neste grafikkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

65 fps kontra 90 fps i BF-v kan de jo bare glemme, da ikke engang 2070 klarer det. Kortet må selges på andre kvaliteter enn evnen til å utføre amputert strålesporing.

Hardocp:

This graph shows 1080p on the ASUS ROG STRIX RTX 2070 OC with DX12 and DXR Ray Tracing enabled. Low is the fastest, going down to Ultra as the slowest. Turning on just Low DXR takes us from 83FPS to 59FPS average in the game.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

65 fps kontra 90 fps i BF-v kan de jo bare glemme, da ikke engang 2070 klarer det. Kortet må selges på andre kvaliteter enn evnen til å utføre amputert strålesporing.

Hardocp:

This graph shows 1080p on the ASUS ROG STRIX RTX 2070 OC with DX12 and DXR Ray Tracing enabled. Low is the fastest, going down to Ultra as the slowest. Turning on just Low DXR takes us from 83FPS to 59FPS average in the game.

Dette er jo helt umulig å si ut ifra hardocp sin test.

 

"We focus on quality and immersion of the gameplay experience rather than how many frames per second the card can get in a canned benchmark or prerecorded timedemo situation that often do not represent real gameplay like you would experience at home"

 

Når de i tillegg spiller 64manns multi-player på en 4 kjerner prosessor (riktignok klokket bra), så er det ikke rart om fps spretter som en jojo.

 

Litt flere tråder og lavere grafiske innstillinger, og det kan fort være hold i ryktene.

 

Jeg sier ikke at jeg er uenig, men informasjon du kommer med fra hardocp er ikke tilstrekkelig. Legg gjerne med link neste gang så slipper folk å Google selv :)

 

https://m.hardocp.com/article/2018/12/17/battlefield_v_nvidia_ray_tracing_rtx_2070_performance/3

Endret av Knutgrus
Lenke til kommentar

Tilsvarande ytelse som 2060/1070 med kun 120W TDP? Aldri så lite skeptisk...

 

Eg håpar for all del at Navi er betydelig meir energieffektive enn forrige generasjon kort frå AMD, men fram til testar viser det same tar eg slike rykter med uforskamma store mengder salt :)

Lenke til kommentar

Dette er jo helt umulig å si ut ifra hardocp sin test.

 

Når de i tillegg spiller 64manns multi-player på en 4 kjerner prosessor (riktignok klokket bra), så er det ikke rart om fps spretter som en jojo.

 

Litt flere tråder og lavere grafiske innstillinger

 

I7 7700k har vel 8 tråder. Hvem spiller singleplayer BF 5 ? Skru ned grafikk for å enable RtX ?

For et hurtig FPS spill, vil det for en 2070 eier, være mye mere gavn å spille på 1440p med høyere fps enn man vil få i 1080 med RtX på. Er det kun min mening ? Jepp, jeg er den eneste som mener dette.

Og det er ikke 2070 TeK skriver om, det er 2060.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Dette er jo helt umulig å si ut ifra hardocp sin test.

 

Når de i tillegg spiller 64manns multi-player på en 4 kjerner prosessor (riktignok klokket bra), så er det ikke rart om fps spretter som en jojo.

 

Litt flere tråder og lavere grafiske innstillinger

 

I7 7700k har vel 8 tråder. Hvem spiller singleplayer BF 5 ? Skru ned grafikk for å enable RtX ?

For et hurtig FPS spill, vil det for en 2070 eier, være mye mere gavn å spille på 1440p med høyere fps enn man vil få i 1080 med RtX på. Er det kun min mening ? Jepp, jeg er den eneste som mener dette.

Og det er ikke 2070 TeK skriver om, det er 2060.

 

Det eneste jeg ville fram til er at fornektelsen din på fps til 2070.

Lenke til kommentar

Her er det nok lurt å avvente og se på faktisk ytelse og hvor bra alt ser ut, blir det sånn at dette kortet yter det samme som 1070 ti så vil det ligge omtrent 25% over ytelsen på et Amd RX 590 som selges for 2890 Kroner per dags dato og med en Bundle på 3 spill som har en verdi på omtrent 1000 kroner.

Nvidia 2060 GTX  6Gb : Her ser man at det ikke alltid yter like bra som et 1070 ti ,  eksempelvis noen av spillene viser at kortet har en ytelse på 48 kontra 52 i Aots , mens i andre spill er det omtrent like bra eller noe bedre, det største problemet er nok derimot prisen som kortet vil ende på, altså 350 dollar noe som vil tilsi en Norsk pris som starter på 3500 Kroner omtrent.
Spørsmålet er om et kort som gir omtrent 25% bedre ytelse enn Amd sitt kort til 2890 kroner ( som inkluderer en spillpakke til 1000 kroner) er nok for at kundene skal hive seg rundt og oppgradere til Nvidia sitt skjermkort.

Personlig føler jeg at med en slik pris og såpass lite ytelseendring kan nok de fleste eierne av et 1060 eller 1070 kort bare sitte og kose seg og vente på neste generasjon med skjermkort.

 

Endret av Malvado
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...