Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje det er sammenheng mellom pris og ytelse/kvalitet? :p

 

Dette er ofte en overraskelse på folk, av en eller annen grunn....

 

 

----'

 

Hvorfor MÅ dere ha så idiotiske VG clickbaitoverskrifter? Det er rett og slett flaut!

 

"Sony bruker feil prosessormerke i sin billigste modell"

Endret av Nizzen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Alternativ til HTC U12+"

Dette er vel C&P.

 

"Kongen av billige mobiler" G6 Plus koster 41.7% mer og er strengt tatt ikke i billigsegmentet... Er det den mest prisgunstige Motoen på dette tidspunktet? Betalte en god del mindre for X4, som jo er en eldre modell men derfor også har fått det prisfallet som gjør den billig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kanskje det er sammenheng mellom pris og ytelse/kvalitet? :p

 

Dette er ofte en overraskelse på folk, av en eller annen grunn....

 

 

----'

 

Hvorfor MÅ dere ha så idiotiske VG clickbaitoverskrifter? Det er rett og slett flaut!

 

"Sony bruker feil prosessormerke i sin billigste modell"

Jeg synes ikke tittelen er clickbait, og forstod med en gang hva de mente. Om du har lest tek.no mobilanmeldelser av svakere telefoner har de stort sett opplevd dårligere ytelse for MediaTek versjoner selv om de er ca like Snapdragon varianter på papiret. I tillegg brukes den svakeste serien MediaTek har, altså så godt som billigste Sony kan kjøpe. Og om Snadragon 400-serie er bedre og du kan få mobiler til lik pris med 600-serie Snapdragon så kunne du altså fått mye mer ytelse for den prisen. 

 

Og så lenge Snapdargon fungerer bedre så er det feil å velge MediaTek med mindre de da klarer å distansere seg på pris, noe de ikke klarer. 

Lenke til kommentar

"Alternativ til HTC U12+"

Dette er vel C&P.

 

"Kongen av billige mobiler" G6 Plus koster 41.7% mer og er strengt tatt ikke i billigsegmentet... Er det den mest prisgunstige Motoen på dette tidspunktet? Betalte en god del mindre for X4, som jo er en eldre modell men derfor også har fått det prisfallet som gjør den billig.

Stemmer ikke helt det. Se på prisen på den som faktisk er på lager. Den du kan kjøpe ligger til nesten 2800 kr og Motorola rett under 3000 kr, så ca 200 kr forskjell. Blir feil å basere pris på en tidlig pris hos noen som ikke har den på lager. Det er alltid masse rare priser før et produkt er lansert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er akkurat galt med MediaTek? 

Ingenting galt med dem egentlig. Det er bare at de aldri har klart å lage SoCer med ytelse, strømforbruk, funksjoner osv som gjør dem bedre enn konkurrenter som stort sett er Qualcomm sin Snapdragon serie. Heller ikke klart å få plass i Samsung telefoner over Exynos SoCer og Huawei sine egendesignede SoCer er og bedre. Derimot så selger de dem billigere enn Qualcomm. Så om du da får en billigere mobil kan det jo være verdt det. 

 

HTC har solgt sine toppmodeller i en MediaTek versjon ofte der de har brukt relativt kraftig MediaTek SoC. De lager det og. Derimot kun i Taiwan og muligens fastlands Kina og. Det er jo fordi begge selskapene har hovedkontor på øya. 

 

Så her burde Sony priset lavere, eller hatt en kraftigere MediaTek SoC til den prisen. Fordi en MediaTek SoC bør ha mer kjerner eller høyere frekvenser for å slå en tilsvarende Snapdragon da disse er bedre optimalisert i designet(Og Android er mer optimalisert mot dem også). Motorola som er nevnt i testen med en 600-serie Snapdragon vil rett og slett bare være mye raskere i bruk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-FZJO4k7

Ingenting galt med dem egentlig. Det er bare at de aldri har klart å lage SoCer med ytelse, strømforbruk, funksjoner osv som gjør dem bedre enn konkurrenter som stort sett er Qualcomm sin Snapdragon serie. Heller ikke klart å få plass i Samsung telefoner over Exynos SoCer og Huawei sine egendesignede SoCer er og bedre. Derimot så selger de dem billigere enn Qualcomm. Så om du da får en billigere mobil kan det jo være verdt det. 

 

HTC har solgt sine toppmodeller i en MediaTek versjon ofte der de har brukt relativt kraftig MediaTek SoC. De lager det og. Derimot kun i Taiwan og muligens fastlands Kina og. Det er jo fordi begge selskapene har hovedkontor på øya. 

 

Så her burde Sony priset lavere, eller hatt en kraftigere MediaTek SoC til den prisen. Fordi en MediaTek SoC bør ha mer kjerner eller høyere frekvenser for å slå en tilsvarende Snapdragon da disse er bedre optimalisert i designet(Og Android er mer optimalisert mot dem også). Motorola som er nevnt i testen med en 600-serie Snapdragon vil rett og slett bare være mye raskere i bruk.

Er helt enig med deg, men Tek får det til å høres ut som det er en synd å bruke MediaTek. Nå skal det sies at de har gjort mye med de nye SoC at de skal være nesten på lik linje med SD varianten, men billigere. problem er vell at OEM ikke gidder å kjøpe de nye SoC dems og heller velge elder SoC. De har hat det problem lenge bare se på Helio x30, mens 1 tlf ble lagd med x30 så var det forsatt selskaper som lansert ny tlf med x25 SoC. å det faktum at mediatek ikke kan takke nei til en kontrakt for ellers så taper de penger hjelper jo ikke i det hele tatt

Endret av Slettet-FZJO4k7
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

"Alternativ til HTC U12+"

Dette er vel C&P.

 

"Kongen av billige mobiler" G6 Plus koster 41.7% mer og er strengt tatt ikke i billigsegmentet... Er det den mest prisgunstige Motoen på dette tidspunktet? Betalte en god del mindre for X4, som jo er en eldre modell men derfor også har fått det prisfallet som gjør den billig.

Stemmer ikke helt det. Se på prisen på den som faktisk er på lager. Den du kan kjøpe ligger til nesten 2800 kr og Motorola rett under 3000 kr, så ca 200 kr forskjell. Blir feil å basere pris på en tidlig pris hos noen som ikke har den på lager. Det er alltid masse rare priser før et produkt er lansert.

De har jo basert seg på den prisen som utgangspunkt i anmeldelsen sin så dette bør de jo ta hensyn til.

 

Jeg synes Tek.no ofte anmelder produkter uten å ha et praktisk syn på pris. Dersom du vil ha en helt grei telefon til lavest mulig pris kan dette være en fin telefon og det er helt uaktuelt å betale nesten 1000 kroner mer. Om du vil ha en toppmodell er det ikke like stort gap mellom 8000 og 9000 som det er fra 2000 til 3000 fordi du har et lavere budsjett og lavere krav. Forventningene må justeres og tek.no må i større grad vurdere om du får det du betaler for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stemmer ikke helt det. Se på prisen på den som faktisk er på lager. Den du kan kjøpe ligger til nesten 2800 kr og Motorola rett under 3000 kr, så ca 200 kr forskjell. Blir feil å basere pris på en tidlig pris hos noen som ikke har den på lager. Det er alltid masse rare priser før et produkt er lansert.

 

Nei, du kan bestille til den prisen. Forventet på lager: på mandag. Det er lørdag i dag. Mot "fjernlager, 5-6 dagers forsendelse" hos eneste konkurrent. I praksis umulig å si hvilken av disse som kommer først, fordi forventet dato ofte er feil. Kan jo sjekkes på mandag siden den uansett ikke sendes før.

 

Og det er kun de to butikkene som tilbyr den - noe som antyder at prisen skal ytterligere ned.

 

Laveste pris her er ca. det samme som jeg betalte for min Moto X4, 64gb, minnekort og vanntett. Og som nevnt i den andre tråden, såpeglatt glass.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Ser du kan kjøpe den til den prisen Multicom har ja. Jeg så bare i farten at den ikke var på lager og da er det typisk at du ikke kan bestille heller for nye produkter.

 

Da er jeg enig med dere som mener alternativene her er dårlige. Helt med på at fra litt over 2000 kr til 3000 kr er et rimelig stort sprang for noen som kunne tenke seg mobil til litt over 2000 kr. Det skal jeg absolutt ikke si meg uenig i. Litt over 40% forskjell som du påpekte @tommyb er litt mye til å anbefale som alternativ ja..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt av problemet til Tek er nok at denne (spesielt før markedsprisen får satt seg) har for mange alternativer. Jeg skjønner at G6 Plus er en god telefon for pengene, men forrige generasjon Moto, sånn som den nevnte G5s Plus, ville jeg definitivt sammenlignet med selv.  

 

Edit: og så ville jeg sørget for at det var en modell med Android One sånn at man får tre år med oppdateringer. To år for en ett år gammel modell. 

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Litt av problemet til Tek er nok at denne (spesielt før markedsprisen får satt seg) har for mange alternativer. Jeg skjønner at G6 Plus er en god telefon for pengene, men forrige generasjon Moto, sånn som den nevnte G5s Plus, ville jeg definitivt sammenlignet med selv.  

 

Edit: og så ville jeg sørget for at det var en modell med Android One sånn at man får tre år med oppdateringer. To år for en ett år gammel modell. 

 

Heøt enog. Jeg tror også at det er vanskelig å justere forventningene fra toppmodell til billigste modell. I tillegg får de tilsendt mobiler fra produsenten så har de ikke det samme forholdet til prisen som dem som er de aktuelle kundene i de lavere prisklassene så de misforstår at prisen (eller betalingsviljen) ikke er lineær.

Lenke til kommentar

Det beste med denne artikkelen er alternativene: "Kraftigere, billigere og raskere Nokia

NOKIA 7 PLUS DUAL SIM 64GB"

Så koster L2 kr 2079-2811, og gjett prisen på Nokia 7? 1999,-? 1500,-? Nei, den koster 3 899 kr - 4 504 kr.

 

Jeg begynner å kjenne på at det blir stadig vanskeligere å ta tek.no seriøst, sorry mac, men selv om den kanskje ikke er så stor, så er det en litt flau feil etter min mening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

https://www.techradar.com/news/android-p-what-we-want-to-see-from-android-9

 

Heller verdt å vente til august dette året? For å få android 9 (android P"ancakesyrup" sweet as hell).

 

Ellers så gjør jo Motorol"j"a det ganske bra på pris vs. specs. 4 Gig RAM er jo ikke så verst. Ganske bra trådløse standarder for mye kommer den med også. Og android 8 pre-installed kan det se ut som:

 

https://www.gsmarena.com/motorola_moto_g6_plus-9001.php

Endret av G
Lenke til kommentar

https://www.techradar.com/news/android-p-what-we-want-to-see-from-android-9

 

Heller verdt å vente til august dette året? For å få android 9 (android P"ancakesyrup" sweet as hell).

 

Ellers så gjør jo Motorol"j"a det ganske bra på pris vs. specs. 4 Gig RAM er jo ikke så verst. Ganske bra trådløse standarder for mye kommer den med også. Og android 8 pre-installed kan det se ut som:

 

https://www.gsmarena.com/motorola_moto_g6_plus-9001.php

 

Kjøper du en Android One-mobil fra 2017/2018 så er du vel garantert å få Android 9... Fra 2018 er du vel også garantert å få Android 10... ?

 

Det er den viktigste forbedringen jeg ser i Android-verden akkurat nå: mobiltelefoner som garanterer for en periode med oppdateringer. 3 år er kanskje ikke all verden, men det er fortsatt dobbelt så lenge som de 18 månedene man tidligere kunne forvente, og da med jevnlige sikkerhetsoppdateringer også. 

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Nesten så en får lyst å bruke kun kr 2500 - kr 3500 på mobil. Også bytte om en 2-3 år, dersom en kunne fått tak i en mobil en kan like å holde ut med :wee:

 

Som alternativ til å brenne av kr 6000+ for en toppmodell.. Får jo ny mobil to ganger (litt under i ytelse) som varer 4-5 år for samme investering. Eller et stykke lengre for den som klarer å være på gjerdet og holde ut litt ekstra. Med mulighet for å velge 2 mellomprisede mobiler, så får en anledning på 3 gjerdesittinger. Før kjøp av mobil1, ventetiden før kjøp av mobil2 og ventingen etterpå hvor en plutselig tenker seg at mobil2 er moden for utskifting.

Endret av G
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...