Gå til innhold

Nintendo 64 Classic kan være selskapets neste retro-konsoll


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mario, zelda, mario kart, smash, paper mario, pokemon, etc.

De skal nok ha mer en nok gode spill på den, og med tanke på plassen de har ledig (om den kjører samme innmat som tidligere mini konsoller) så ville de få problemer med mengden spill.

Lenke til kommentar

Med tanke på hvor fattig SNES classic var i spillutvalget kan det være at denne blir like skuffende. Jeg skjønner at en og annen lisens kan være vanskelig å få fornyet, men her er veldig mange av de spillene som gjorde super nintendo så bra, helt fraværende. Prisen per i dag kan nesten ikke forsvares.

 

Jeg savner spill som Super Mario All Stars og Mario Paint, spill som Nintendo selv eier rettighetene til, som ikke en gang er med.

 

Jeg kjøpte den i alle fall, så kan jeg legge inn homebrew om jeg føler for det.

 

Håper de tenker lenger for en evnt N64 Classic.

Endret av Quickfragger
Lenke til kommentar

Med tanke på hvor fattig SNES classic var i spillutvalget kan det være at denne blir like skuffende. Jeg skjønner at en og annen lisens kan være vanskelig å få fornyet, men her er veldig mange av de spillene som gjorde super nintendo så bra, helt fraværende. Prisen per i dag kan nesten ikke forsvares.

 

Jeg savner spill som Super Mario All Stars og Mario Paint, spill som Nintendo selv eier rettighetene til, som ikke en gang er med.

 

Jeg kjøpte den i alle fall, så kan jeg legge inn homebrew om jeg føler for det.

 

Håper de tenker lenger for en evnt N64 Classic.

 

http://snesclassicmods.com/

Lenke til kommentar
Riktignok var Super Nintendo konsollen der jeg fant det meste av min barndomsglede, men Nintendo64 er konsollen jeg graver frem hvis jeg vil ha det gøy med en TV i voksen alder (F-Zero X, Goldeneye, Vigilante 8 etc.), så denne kan være den mest aktuelle varianten av disse konsollene.


 

Hovedproblemet med N64 spillene på emulator, i motsetning til Super Nintendo, Nintendo, Gameboy etc., er at spillene er i 3D - og jeg får ikke til å kalibrere en PC-gamepad så den føles like bra og presis som styringen er med en original N64 kontroller.

 

Med det sagt, så håper jeg Nintendo legger inn mer plass enn bare 512 MB, som synes å være alt man fikk med SNES Classic (referer til overnevnte link for modding av SNES Classic). Nå tar N64 spill naturligvis mer plass, men det hadde jo vært kos å ihvertfall få 2+ GB, helst muligheten for f.eks. SD-minnekort, hvis modding er det som må til for å få det meste ut av konsollen uansett.
Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

For meg var det NES og SNES som var størst i oppveksten. Savner DuckTales og Little Samson på NES Classic. Vi hadde ikke N64 siden vi gikk over til PlayStation (spilte mest Warcraft II og Command & Conquer Red Alert). Spilte en del N64 hos en kompis. Da var vi 2-4 stk som spilte Mario Cart og GoldenEye. Så hvis GoldenEye ikke er med så taper den for min del mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...