Gå til innhold

Får «usynlig» kabel som også gir TV-en strøm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På alle beskrivelser av disse TV-ene jeg har sett tidligere så sies det at også Q8-modellene får direkte baklys, men med færre soner enn på Q9. Dere sier at Q8 er kantbelyst. Er dere sikker på dette?

 

Jeg mener også at det har stått at Q8 også har FALD med færre soner en Q9.

 

Er mest spent på informasjon ang Q9S!

Lenke til kommentar

På alle beskrivelser av disse TV-ene jeg har sett tidligere så sies det at også Q8-modellene får direkte baklys, men med færre soner enn på Q9. Dere sier at Q8 er kantbelyst. Er dere sikker på dette?

 

Hei. I USA får Q8-modellen direkte belyst baklys. Men ikke her på berget, dessverre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

På alle beskrivelser av disse TV-ene jeg har sett tidligere så sies det at også Q8-modellene får direkte baklys, men med færre soner enn på Q9. Dere sier at Q8 er kantbelyst. Er dere sikker på dette?

 

Hei. I USA får Q8-modellen direkte belyst baklys. Men ikke her på berget, dessverre.

Det var veldig bra å få vite ja. Takk for avklaring.

Lenke til kommentar

 

På alle beskrivelser av disse TV-ene jeg har sett tidligere så sies det at også Q8-modellene får direkte baklys, men med færre soner enn på Q9. Dere sier at Q8 er kantbelyst. Er dere sikker på dette?

Hei. I USA får Q8-modellen direkte belyst baklys. Men ikke her på berget, dessverre.

 

Veldig merkelig strategi. Da går det nesten ikke an å forholde seg til internasjonale tester heller. Bra for Tek, som kan teste en "eksklusiv" modell. 

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva forskjellen er på Q7 og Q8. Teksten bare hinter om utseendet? 

 

I QE65Q7F og QE65Q8F (2017) har ingen vesentlige forskjeller foruten design på foten. Q8 har 60W høyttaler og Q7 har 40W ifølge samsungs egne papirer. Prisforskjellen har tidvis vært enorm for det som egentlig er samme tv! Regner de gjør det samme i år.

 

Agentspoon. De gjør de samme hvert år. KS7005 i norge het ks8000 i usa. Og vår ks8005 het ks9000 der.

Er bare å lese q7 testen på rtings når den kommer så får du en som passer bra mot våre q7 og q8. Q8 lanseres nok kun for å fylle gapet mellom Q7 og Q9

  • Liker 1
Lenke til kommentar

40k for en LCD TV med LED baklys (65"), hvorfor ikke heller gå for en OLED der hver eneste pixel er sin egen lyskilde med dimming til ca. halve prisen. Klart hvis man har en godt opplyst stue med liten mulighet for å kontrollere lyset så kan LCD være å foretrekke, men steike for noen priser det var på disse LCD TV'ene med et fancy navn (QLED).

Lenke til kommentar

40k for en LCD TV med LED baklys (65"), hvorfor ikke heller gå for en OLED der hver eneste pixel er sin egen lyskilde med dimming til ca. halve prisen. Klart hvis man har en godt opplyst stue med liten mulighet for å kontrollere lyset så kan LCD være å foretrekke, men steike for noen priser det var på disse LCD TV'ene med et fancy navn (QLED).

 

Fordi oled fremdeles har sjans for innbrenning som tydelig viser igjen både på Rting sin pågående "real life" test, og mangfoldige andre som har begynt å få innbrenning etter en viss tids bruk, det er ikke snakk om få tilfeller.

 

Regner heller ikke med at du har fulgt mye med på avsforum sin tråd der flere har fått Q9 allerede og det igjen viser at du fabler ivei om noe du kun har lest og lagd dine egne tanker om VS noen som faktisk har tven i stua si akkurat nå.

Lenke til kommentar

 

40k for en LCD TV med LED baklys (65"), hvorfor ikke heller gå for en OLED der hver eneste pixel er sin egen lyskilde med dimming til ca. halve prisen. Klart hvis man har en godt opplyst stue med liten mulighet for å kontrollere lyset så kan LCD være å foretrekke, men steike for noen priser det var på disse LCD TV'ene med et fancy navn (QLED).

Fordi oled fremdeles har sjans for innbrenning som tydelig viser igjen både på Rting sin pågående "real life" test, og mangfoldige andre som har begynt å få innbrenning etter en viss tids bruk, det er ikke snakk om få tilfeller.

 

Regner heller ikke med at du har fulgt mye med på avsforum sin tråd der flere har fått Q9 allerede og det igjen viser at du fabler ivei om noe du kun har lest og lagd dine egne tanker om VS noen som faktisk har tven i stua si akkurat nå.

 

Når man først har hatt en OLED-skjerm på veggen er det vrient å gå tilbake til en lysende vegg av grått... Med et bilde oppå.

Lenke til kommentar

 

40k for en LCD TV med LED baklys (65"), hvorfor ikke heller gå for en OLED der hver eneste pixel er sin egen lyskilde med dimming til ca. halve prisen. Klart hvis man har en godt opplyst stue med liten mulighet for å kontrollere lyset så kan LCD være å foretrekke, men steike for noen priser det var på disse LCD TV'ene med et fancy navn (QLED).

Fordi oled fremdeles har sjans for innbrenning som tydelig viser igjen både på Rting sin pågående "real life" test, og mangfoldige andre som har begynt å få innbrenning etter en viss tids bruk, det er ikke snakk om få tilfeller.

 

Regner heller ikke med at du har fulgt mye med på avsforum sin tråd der flere har fått Q9 allerede og det igjen viser at du fabler ivei om noe du kun har lest og lagd dine egne tanker om VS noen som faktisk har tven i stua si akkurat nå.

 

 

Er det så veldig real-life å bare spille call of duty eller bare se på CNN? Hvis det er kun en type eller en hovedsaklig bruk med statiske elementer i bilde man bruker TV'en til så er ikke OLED veien gå, men for mixed/vanlig bruk er nok ikke faren for innbrenning stor. Personlig har jeg ikke opplevd innbrenning med OLED (hos meg eller andre), men nå har jeg ikke sett etter det med farge slides.
Jeg har ikke sett noe feilprosent på dette, men generelt er det dem som har en defekt vare som roper høyest (eller, mer til poenget, som roper i det hele tatt), noe som kan gi et feil bilde av hvor mange prosentvis som er berørt.
 
Fra det jeg har lest av Q9 så selv om den gjør en veldig god jobb er forsatt svakhetene med LCD  tildels til stede, med tidvis synlig backlight cloading, ikke helt på nivå med den dype sortnivået til OLED og svak viewing angle. Det er nok en TV jeg hadde vært førnøyd og kunne fint ha levd med, men ikke til den prisen.
Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...