Gå til innhold

Ny PUBG-utfordrer skal la hele 1000 spillere brake sammen på enormt kart


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

som i korte trekk fungerer ved å bruke nettskyen til å koble sammen servere på en slik måte at spillet kan bruke dem som én diger server.

Så ping på 30ms gir allikevel lag som fy... huff.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Er vel noe alla det samme de gjorde i Planetside 2. Opplevde aldri at ping var et problem der.

Problemet er ikke "din" ping, men kommunikasjonen serverne imellom.

 

En fjott kobla til en server i asia kjører på samme brett som deg når du er kobla til en server i Europa.

 

Dersom en kun kjører med servere i samme fysiske maskinpark (LAN) kan det gå greit, men knytter de sammen servere fra ulike fysiske steder må disse synkronisere hverandre over nettet.

Lenke til kommentar

 

Er vel noe alla det samme de gjorde i Planetside 2. Opplevde aldri at ping var et problem der.

Problemet er ikke "din" ping, men kommunikasjonen serverne imellom.

 

En fjott kobla til en server i asia kjører på samme brett som deg når du er kobla til en server i Europa.

 

Dersom en kun kjører med servere i samme fysiske maskinpark (LAN) kan det gå greit, men knytter de sammen servere fra ulike fysiske steder må disse synkronisere hverandre over nettet.

 

Selfølgelig må man holde seg til servere i samme region. Det tok jeg som en selfølge å det håper jeg utviklerene også gjør.

Lenke til kommentar

Et velfungerende Battle Royale har vi jo ikke enda. PUBG er det nærmeste, men fremdeles dårlig optimalisert. 

Selv om man har PCen til å drive det med 144fps konstant er det problemer som feks med netcode, ping (som forhåpentligvis fikses snart) og andre ting som gjør det mer "random". 

Selvsagt, det blir vel aldri noe 128tickrate som i feks CSGo, men det kan forbedres. 

 

Med 1000 spillere vil det nok bare bli masse tull... Så nei, tror dette blir fiasko. 

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Et velfungerende Battle Royale har vi jo ikke enda. PUBG er det nærmeste, men fremdeles dårlig optimalisert. 

Selv om man har PCen til å drive det med 144fps konstant er det problemer som feks med netcode, ping (som forhåpentligvis fikses snart) og andre ting som gjør det mer "random". 

Selvsagt, det blir vel aldri noe 128tickrate som i feks CSGo, men det kan forbedres. 

 

Med 1000 spillere vil det nok bare bli masse tull... Så nei, tror dette blir fiasko. 

Planetside 2 fungerte veldig greit med opptil 2000 spillere på en og samme server, så ser ikke noe grunn til at 1000 spillere skal bli et problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke sikkert PS2 og PUBG er sammenlignbare, et eksempel er jo hit scan og projectile hitbox - client side vs server osv, og at bare disse tingene alene kan bety store forskjeller. Uten at jeg veit hva PS2 og PUBG bruker, så må man i alle fall sammenligne litt. Har du noe her, Kims - som vi kan lese på, som gjør dette litt enklere for oss å forstå?

Føler bare ting blir for enkelt. ARMA sliter også lag når det blir mange spillere på serveren, og alle skriker "dårlig optimalisert". Men de glemmer totalt hvorfor det er sånn

Lenke til kommentar

Et velfungerende Battle Royale har vi jo ikke enda. PUBG er det nærmeste, men fremdeles dårlig optimalisert. 

Selv om man har PCen til å drive det med 144fps konstant er det problemer som feks med netcode, ping (som forhåpentligvis fikses snart) og andre ting som gjør det mer "random". 

Selvsagt, det blir vel aldri noe 128tickrate som i feks CSGo, men det kan forbedres. 

 

Med 1000 spillere vil det nok bare bli masse tull... Så nei, tror dette blir fiasko. 

 

Hvorfor mener PUBG er nærmere dette enn Fortnite? Vil påstå Fortnite er bedre optimalisert selv uten å kunne bevise det vel å merke.

Lenke til kommentar

Synes det er kaotisk nok med 100 spillere når du hopper ut av flyet i et populært område.

 

Nja, jeg prøver være selektiv av uthoppet, la meg si det slik lander, ALDRI der 4-5-6-10 andre spillere lander.

Og med enda større kart å starte i så tror jeg ikke dette trenger å være negativt.

Men er jo litt skeptisk allikevel, redd for at dette er enda en som ser populariteten til PUBG og kaster seg på, en copycat, for å si det slik......

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...