Gå til innhold

Android 8.0 Oreo har kommet til Zenfone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nokia 8 har hatt Oreo siden før jul og nå er det sluppet til Nokia 5 og 6 også. (Har selv beta på 8.1 og den fungerer utmerket ?) Nokia (HMD)ser ut til å holde hva de lover, med raske oppdateringer ?.

 

Ja. Nokia (HMD) har vært flinke. De kjører nesten stock Android (Nokia 8 har vel egen kamera-app) og er raske på sikkerhetsoppdateringer. Null bloatware på telefonen har de òg. Jeg er egentlig veldig fornøyd med min Nokia 8 så langt. Så dersom noen skulle ha lyst på mest mulig ren Android uten å betale blodpris for gråimportert Pixel-telefon kan Nokia være et greit alternativ. Savner dog en vanntett modell fra Nokia. Håper de slipper en til neste gang jeg trenger å oppgradere.

Lenke til kommentar

 

Savner dog en vanntett modell fra Nokia. Håper de slipper en til neste gang jeg trenger å oppgradere.

 

Har høyrd at dei har ein modell som mellombels berre er på den kinesiske marknaden som har ein viss grad IP-sertifisering.

Nokia 7, IP54. Ikkje akkurat vanntett, so å sei, men betre enn ingenting.

Lenke til kommentar

Hva er galt med Android 7? Eller 6 for den saks skyld. Samme gnålet hvert år fra folk men store fritidsproblemer.

 

Mye handler om sikkerhet. Med stadig mer personlig informasjon liggende på telefonen er oppdateringer en særdeles viktig faktor. Nå sist var det Intel som hadde store sikkerhetsproblemer med en alvorlig sikkerhetsbrist. Rett før jul ble det oppdaget et stort sikkerhetshull i det trådløse wifi-nettverket.

Som en bonus blir ofte telefonene mer funksjonsrike, batterieffektive og får bedre ytelse (ikke alltid det gjelder Samsung, for de stapper telefonen full av tull).

 

Microsoft oppdaterer Windows en gang pr mnd normalt sett for å sikre ytelse, sikkerhet og funksjoner. At Samsung fortsatt kjører Android 7.0 på Galaxy S7 (og sikkert S8) er direkte ufint gjort av dem

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hva er galt med Android 7? Eller 6 for den saks skyld. Samme gnålet hvert år fra folk men store fritidsproblemer.

 

Mye handler om sikkerhet. Med stadig mer personlig informasjon liggende på telefonen er oppdateringer en særdeles viktig faktor. Nå sist var det Intel som hadde store sikkerhetsproblemer med en alvorlig sikkerhetsbrist. Rett før jul ble det oppdaget et stort sikkerhetshull i det trådløse wifi-nettverket.

Som en bonus blir ofte telefonene mer funksjonsrike, batterieffektive og får bedre ytelse (ikke alltid det gjelder Samsung, for de stapper telefonen full av tull).

 

Microsoft oppdaterer Windows en gang pr mnd normalt sett for å sikre ytelse, sikkerhet og funksjoner. At Samsung fortsatt kjører Android 7.0 på Galaxy S7 (og sikkert S8) er direkte ufint gjort av dem

Det er sikkerhetsoppdateringer selv om det ikke er oppdateringer til nyeste versjon av Android.

Lenke til kommentar

01.10.2017 er siste sikkerhetsoppdatering. Det er ganske lenge siden i en verden full av virus og andre ondsinnede personer. 

Nettbrettet mitt (Sony Z3 Compact Tab) sluttet med sikkerhetsoppdateringer i 2016. Syns produsentene burde vært pålagt å tilby vanilla operativsystem til de som måtte ønske å følge utviklingen, istedetfor å måtte kjøpe nytt annenhvert år

Lenke til kommentar

 

 Savner dog en vanntett modell fra Nokia. Håper de slipper en til neste gang jeg trenger å oppgradere.

 

Har høyrd at dei har ein modell som mellombels berre er på den kinesiske marknaden som har ein viss grad IP-sertifisering.

Nokia 7, IP54. Ikkje akkurat vanntett, so å sei, men betre enn ingenting.

Nokia 8 er også IP54 sertifisert, som betyr ikke vanntett men sprutsikker, er bl.a gummi-pakning i sim/sd-kort holderen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...