Gå til innhold

SAMLETEST: Trådløse spillmus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Logitech Anywhere MX - ingen over - ingen ved siden

 

anwheremousemx-mouse-top-and-sides.jpg

Fin den - har testet MX2 S - men jeg er ikke begeistret for ergonomien, manglende mulighet for å trykke ned scrollehjulet (MB3), og den lite naturlige plasseringen av "gesture"-knappen. Har heller ikke positiv opplevelse med bruk av gestures. Likte heller ikke at det var så store begrensninger for hvilke funksjoner man kunne sette gesture-knappen til å ha.

 

Så for meg blir "ingen over, ingen ved siden" litt absurd :p Smaken er som baken: hårete og delt i to.

Endret av StigtriX
Lenke til kommentar

24 timer batteri? Hva er det som sluker batteriet på disse? Musa mi har en oppgitt batteritid på 18 måneder.

 

24 timers brukstid. Har G900 selv og lader den fra en gang i uka til 1 gang i måneden. Avhengig av hvor mye den brukes naturligvis.

 

Rapporteringsfrekvens på 1 kHz mot 125 (?) på din, så har du svaret :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når ble trådløs mus bra nok da? Tidligere i år? I fjord? Jeg gav opp trådløs mus for noen år siden da det alltid var noe tull. Tregere responstid enn kablet var det alltid. I tillegg var det ustabilt, akkurat som om signalene bare falt ut. Jeg kunne bevege på musen uten at det skjedde noe. Å gå over til kablet var en drøm, og selve kabelen har aldri vært noe problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lurer på hvordan den trådløse Lancehead musa har klart å bli anbefalt for FPS spill. Den trådløse versjonen bruker en annen sensor enn den kablede og sensoren i den trådløse er rett og slett dårlig i FPS spill. Den skipper en stor mengde pixler ved sakte bevegelser, mulig noe delay ved bevegelse og har den har hardware aksellerasjon som ikke kan skrus av. Alle disse er fullstendig uakseptable for FPS spill.

Lenke til kommentar

Når ble trådløs mus bra nok da? Tidligere i år? I fjord? Jeg gav opp trådløs mus for noen år siden da det alltid var noe tull. Tregere responstid enn kablet var det alltid. I tillegg var det ustabilt, akkurat som om signalene bare falt ut. Jeg kunne bevege på musen uten at det skjedde noe. Å gå over til kablet var en drøm, og selve kabelen har aldri vært noe problem.

 

En god trådløs mus er ikke billig....er nok derfor du ga opp....

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når ble trådløs mus bra nok da? (...)

 

Iallfall da Logitech lanserte G700s. Vet ikke hvordan det var før den tid, men G700s er den beste musen jeg har hatt. Den hyppige frekvensen sluker dog strøm, men sørger for enormt god ytelse. Merker ingen forskjell mellom å bruke den trådløst eller med kabel i fronten.

 

Det koster dog med en trådløs mus laget for gaming - og de kan ikke sammenlignes med en vanlig trådløs mus fra Logitech - eller noen av de andre.

Lenke til kommentar

Når ble trådløs mus bra nok da? Tidligere i år? I fjord? Jeg gav opp trådløs mus for noen år siden da det alltid var noe tull. Tregere responstid enn kablet var det alltid. I tillegg var det ustabilt, akkurat som om signalene bare falt ut. Jeg kunne bevege på musen uten at det skjedde noe. Å gå over til kablet var en drøm, og selve kabelen har aldri vært noe problem.

Hva slags mus brukte du da?

 

Jeg hadde en trådløs mus i 2006. Den var ikke noe særlig. G700 og G900 har gjort seg utmerket for min del.

 

Bruker du USB nå?

Lenke til kommentar

Når ble trådløs mus bra nok da? Tidligere i år? I fjord? .

 

I fjor, når G900 ble sluppet. Både den, og g403 bruker sensorer som er fantastiske for FPS gaming. I målinger som har blitt gjort er input laggen så og si ikke eksisterende. Har bestilt G403 sjøl,etter å ha sett nokk reviews.

 

Artikkel forfatter burde strengt tatt ha tatt aldri hatt G403, G603 og G703 inn i samme bolk, stor forskjell på vekt og bruksmønster.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

G903 + PowerPlay er en veldig behagelig kombinasjon men det er ting man bør være oppmerksom på:

1. G903 har en fryktelig irriterende seriefeil som dukker opp i tide og utide: knappene er svært upresise. Enkelte ganger når man klikker så glitcher musa slik at det blir en serie med klikk i stedet for at knappen holdes nede, andre ganger registreres ikke klikk i heletatt. Selvfølgelig er en slik feil helt katastrofalt for de som opplever det. Logitech forventer at man skal sende den tilbake på RMA, noe som er tidkrevende og bittert når man nettopp har betalt 3000+ for mus og matte. Det er utvilsomt et hardwareproblem. Ledning / trådløst spiller heller ingen rolle her.

 

2. Rekkevidden på sender er svært begrenset. Ikke forvent at musen fungerer presist en meter unna matta.

 

Ellers føles plasten i musa litt billig og med tanke på prisen gir dette et svært negativt førsteinntrykk, men det er ikke sikkert det har en reell betydning.

 

Jeg vil også påpeke at alle sprekkene i designet gjør den ekstra mottakelig for støvproblematikk. Støv i musa som blokkerer skrollehjul er faktisk hovedgrunnen til at jeg byttet ut den gamle. Større åpninger = større problem, men det kan også bety at man lettere kan blåse den ren med trykkluft. Allikevel føles det som en høyere risiko.

 

Jeg er for øvrig veldig enig med de som sier at det hadde vært bedre med dedikert høyre / venstrehåndsversjon av musa enn et ambidex-design. Da kunne man ha benyttet alle knappene ordentlig og ikke minst man hadde vært mindre utsatt for ergonomiske problemstillinger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...