Gå til innhold

SNIKTITT: Huawei Mate 10 Pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne telefonen var alt annet enn imponerende. Mate 10 virker som den bedre telefonen av de to på papiret, men både mate 10 og 10pro lider av at baksiden er av glass. Og da fremstår ikke mate 10 umiddelbart som noen oppgradering fra mate 9. Så får håpe den har et sinnsykt bra kamera, ellers ser jeg ikke poenget. I år som i fjor får vi i Norge den telefonen jeg ikke har lyst på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

.

 

De fleste telefoner i dag har jo bakside av glass, noe som er fordi de fleste støtter trådløs ladning. Det gjør derimot Mate 10 ikke, så ja, kanskje litt rar løsning.

 

Blir nok en Mate 10 Pro eller V30 når desember kommer. Får vente å se, syns iallfall at denne var veldig spennende og ikke minst lekker.

Lenke til kommentar

Denne telefonen var alt annet enn imponerende. Mate 10 virker som den bedre telefonen av de to på papiret, men både mate 10 og 10pro lider av at baksiden er av glass. Og da fremstår ikke mate 10 umiddelbart som noen oppgradering fra mate 9. Så får håpe den har et sinnsykt bra kamera, ellers ser jeg ikke poenget. I år som i fjor får vi i Norge den telefonen jeg ikke har lyst på.

 

Men da er saken veldig grei. Du kan bare la vær å kjøpe den. :-)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 I år som i fjor får vi i Norge den telefonen jeg ikke har lyst på.

Med Mate 9 Pro så fikk jeg den telefonen jeg ville ha og som nok ikke blir erstattet av Pro 10. Det skyldes ikke at jeg er misfornøyd med det jeg leser om Pro 10, men rett og slett at jeg for en ganss skyld er så fornøyd med "fjorårets modell" at jeg ikke føler behov for å skifte til årets modell.

 

Det jeg ikke likte med Pro 10 er at fingeravtrykksleseren er plassert bak. Jeg har hatt et par telefoner med leseren bak, men Pro 9 har den framme og for meg så fungerer det bedre enn plasseringen bak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mobiltelefoner begynner å bli alt for dyrt. Regner med dog at prisen kommer til å gå ned etter en stund.
Samsung Galaxy S8+ kostet 8500kr da den først kom 6 måneder siden, men koster nå litt i underkant av 7000kr.

 

Jeg skjønner at baksiden av glass er nødvendig for å kunne støtte trådløs ladning, men jeg ville foretrukket baksiden i metall som min noe eldrende Huawei P9.

 

Det er lite som skiller Mate 10 Pro skikkelig ut fra Galaxy S8+

https://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=8854&idPhone2=8523#*,g955f,*

 

Mindre skjermoppløsning.

Mindre screen-to-body ratio

Gammel USB 2.0 (dog USB-C kontakt)

Omtrent samme GPU.

CPU med "bare" 100MHz ekstra.

Eldre 4.2 Bluetooth.

GPS: Mangler støtte for europeisk Galileo.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

 

Denne telefonen var alt annet enn imponerende. Mate 10 virker som den bedre telefonen av de to på papiret, men både mate 10 og 10pro lider av at baksiden er av glass. Og da fremstår ikke mate 10 umiddelbart som noen oppgradering fra mate 9. Så får håpe den har et sinnsykt bra kamera, ellers ser jeg ikke poenget. I år som i fjor får vi i Norge den telefonen jeg ikke har lyst på.

Men da er saken veldig grei. Du kan bare la vær å kjøpe den. :-)

 

 

Mener du at folk som har kritikk mot et produkt ikke skal diskutere det?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det blir helt idioti når en gjentatte ganger prøver å si at en telefon går i strupe på Apple bare fordi den har bedre spesifikasjon. Det er ikke der utfordringen ligger. Du går ikke i strupen på Apple før du har ett OS som er så likt iOS at du bare kan hoppe over. Dette var styrken til Nokia og dette er styrken til Apple.

 

Jeg ville ikke gått tile en telefonn med Android om den kunne gjort vann til vin og jeg tipper det samme gjelder for stort sett alle andre som bruker iPhone.

 

Det dreier seg ikke om dippedutter og megapixler, det dreier seg om å bruke den til daglig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...