Gå til innhold

RYKTE: Nå vet vi litt mer om Intels Ice Lake-prosessorer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Intel trenger og sparke pr ansvarlig.

Nå setter de kjepper i hjulene for seg selv igjen med at mange som kanskje hadde oppgradert til coffe lake blir å sitte enda lengre på gjerdet. X299 fadesen har de ikke kommet med svar på enda og lar alt bare gå sin gang som vanlig. De har bedre produkter en amd i spill og andre ting som trenger høy klokk frekvens, men de utnytter ikke dette på annen måte enn gjennom pris.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Intel klarer seg godt med 14 nm. De er alene om sitt marked, så hvorfor haste? En eller to runder ekstra gir flere og mer salg ved å strekke ut sitt sortiment.

AMD klarer ikke å henge på hverken med sine CPU-er eller GPU-er i forhold til Nvidia, så da stopper det rimeligvis opp eller det går trengere framover.

Det eneste som Intel trenger å skule mot er annet type utstyr, basert på ARM, og om dette vil fortrenge deres marked.

Intel vinner ingen ting på å legge eventuelle ess på bordet uten at dette er nødvendig.

Jeg tror det fortsatt skal gå tregt framover uten reelle opponenter.

Lenke til kommentar

Intel vinner ingen ting på å legge eventuelle ess på bordet uten at dette er nødvendig.

Jeg tror det fortsatt skal gå tregt framover uten reelle opponenter.

 

Enig, og veldig synd at det er slik. Ser man tilbake i perspektiv på de fleste bransjer (i hvertfall de teknologiske), så er det nok likt dette overalt. Grådighet, grådighet, grådighet går foran og eksempelvis i bilbransjen ser man dette veldig tydelig. Men den siste tiden har også disrupsjon blitt en mer markant trend, og måten Tesla nå sparker igang bilbransjen viser at det er håp.

Sammenlignet med bilbransjen er halvlederbransjen veldig ung og moderne. Så en disrupsjon her vil ta lengre tid. Men fortsetter de trenden med å trenere teknologisk framdrift, så skjer det nok.

Lenke til kommentar

Intel klarer seg godt med 14 nm. De er alene om sitt marked, så hvorfor haste? En eller to runder ekstra gir flere og mer salg ved å strekke ut sitt sortiment.

AMD klarer ikke å henge på hverken med sine CPU-er eller GPU-er i forhold til Nvidia, så da stopper det rimeligvis opp eller det går trengere framover.

Det eneste som Intel trenger å skule mot er annet type utstyr, basert på ARM, og om dette vil fortrenge deres marked.

Intel vinner ingen ting på å legge eventuelle ess på bordet uten at dette er nødvendig.

Jeg tror det fortsatt skal gå tregt framover uten reelle opponenter.

 

Det vil ikke overraske meg hvis den største konkurrenten til Intel vil bli ARM fremover og ikke AMD.

Lenke til kommentar

Intel klarer seg godt med 14 nm. De er alene om sitt marked, så hvorfor haste? En eller to runder ekstra gir flere og mer salg ved å strekke ut sitt sortiment.

AMD klarer ikke å henge på hverken med sine CPU-er eller GPU-er i forhold til Nvidia, så da stopper det rimeligvis opp eller det går trengere framover.

Det eneste som Intel trenger å skule mot er annet type utstyr, basert på ARM, og om dette vil fortrenge deres marked.

Intel vinner ingen ting på å legge eventuelle ess på bordet uten at dette er nødvendig.

Jeg tror det fortsatt skal gå tregt framover uten reelle opponenter.

 

Du må komme deg ut av hølet du har bodd i mange år nå for AMD har skremt skiten ut av Intel og Intel svarte med X299 som er nok et svindelforsøk. Du får sjekke YouTube, Ryzen er ikke det samme nå som da det ble sluppet og gir deg langt mer for penga enn hva du får hos Intel. Samme gjelder Threadripper.

Når deg gjelder GPU og Vega per dags dato så ligger Vega 64 på GTX1080 ytelser i spilling og Vega 56 litt over GTX1070. Vega knuser dog Nvidia på TFLOPS noe som gjør dette et mye bedre valg til produktivitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De har bedre produkter en amd i spill og andre ting som trenger høy klokk frekvens, men de utnytter ikke dette på annen måte enn gjennom pris.

 

Når ren klokkefrekvens gjelder så er det riktig. Men at Intel absolutt er bedre i spill enn AMD er jeg ikke helt med på. Leker litt med tanken å bytte ut spill PC CPUen med en Ryzen, og for meg som spiller på høyere oppløsning enn 1080p, så viste de aller fleste testene at de lå 1-2 fps forskjell på de forskjellige CPUene, noe som tilsier død løp.

 

Så får man en bonus med at AMD i enkelte andre ting som krever flere kjerner gjør det bedre enn Intel, og til en billigere pris.

 

Samt at AMD vil få bedre ytelse jo flere som optimaliserer for dem. Jeg er i hvertfall ingen grunn til å kjøpe Intel om dagen på CPU fronten for vanlige folk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Intel trenger og sparke pr ansvarlig.

Nå setter de kjepper i hjulene for seg selv igjen med at mange som kanskje hadde oppgradert til coffe lake blir å sitte enda lengre på gjerdet. X299 fadesen har de ikke kommet med svar på enda og lar alt bare gå sin gang som vanlig. De har bedre produkter en amd i spill og andre ting som trenger høy klokk frekvens, men de utnytter ikke dette på annen måte enn gjennom pris.

 

Hvorfor kommer de til å vente på neste generasjon? Det gir ingen mening når det alltid kommer en ny en året etter, som feks Tigerlake. Så Intel trenger ikke å sparke noen, de trenger bare fortsette å gi ut nye generasjoner arkitektur, helst med litt lavere pris.

Lenke til kommentar

Intel trenger og sparke pr ansvarlig.

 

Er det noe Intel kan, så er det pr.

 

De har fått mannen i gata til å tro at de kan mye om prosessorer, ved å innføre noe så enkelt som i3, i5,og i7. At bokstaven på slutten, U, Y, HQ ofte er minst like viktig som tallet etter i'en er ikke så viktig i markedsføringen, da det er tallet som bestemmer prisen Intel ender opp med.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...