Gå til innhold

SNIKTITT: Video: Microsoft Surface Laptop Her er Microsofts første skikkelige bærbare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vi merker oss at portutvalget ikke er det beste, og selv om en USB- og mini-displayport-utgang er på plass savner vi en Thunderbolt utgang med USB Type-C-kontakt. Her er Apples MacBook Pro mer fremtidsrettet.

 

Det kan være tilfellet siden flere og flere mobile enheter og div. tilbehør til datamaskiner bruker USB-C, derimot per dags dato så er de aller fleste ting utstyrt med enten USB-2 eller 3. Så det er greit å være "fremtidsrettet", men det blir som om man innførte betaling med Visa-kort i alle butikkene før Visa ble rullet ut for fullt, uten mulighet å betale kontant.

For det er nettopp det Pro og Macbook ble til nå - totalt låst pga sin "fremtidsrettet" design.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Vi merker oss at portutvalget ikke er det beste, og selv om en USB- og mini-displayport-utgang er på plass savner vi en Thunderbolt utgang med USB Type-C-kontakt. Her er Apples MacBook Pro mer fremtidsrettet.

 

Det kan være tilfellet siden flere og flere mobile enheter og div. tilbehør til datamaskiner bruker USB-C, derimot per dags dato så er de aller fleste ting utstyrt med enten USB-2 eller 3. Så det er greit å være "fremtidsrettet", men det blir som om man innførte betaling med Visa-kort i alle butikkene før Visa ble rullet ut for fullt, uten mulighet å betale kontant.

For det er nettopp det Pro og Macbook ble til nå - totalt låst pga sin "fremtidsrettet" design.

Helt enig! Men de kunne spandert på en USB Type-C-plugg med Thunderbolt i tillegg, synes jeg. Den dyreste Surface Laptop koster tross alt 23 000 kroner, og da vil du ha den noen år. Så har du selvsagt Surface Dock, men denne har du jo ikke med deg rundt på farten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Vi merker oss at portutvalget ikke er det beste, og selv om en USB- og mini-displayport-utgang er på plass savner vi en Thunderbolt utgang med USB Type-C-kontakt. Her er Apples MacBook Pro mer fremtidsrettet.

 

Det kan være tilfellet siden flere og flere mobile enheter og div. tilbehør til datamaskiner bruker USB-C, derimot per dags dato så er de aller fleste ting utstyrt med enten USB-2 eller 3. Så det er greit å være "fremtidsrettet", men det blir som om man innførte betaling med Visa-kort i alle butikkene før Visa ble rullet ut for fullt, uten mulighet å betale kontant.

For det er nettopp det Pro og Macbook ble til nå - totalt låst pga sin "fremtidsrettet" design.

Helt enig! Men de kunne spandert på en USB Type-C-plugg med Thunderbolt i tillegg, synes jeg. Den dyreste Surface Laptop koster tross alt 23 000 kroner, og da vil du ha den noen år. Så har du selvsagt Surface Dock, men denne har du jo ikke med deg rundt på farten.

Enig. Før man kvitter seg med kanskje verdens mest brukte port (USB) bør man absolutt beholde den inntil videre, samtidig som man innfører C.

En av hver: USB3, USB-C, HDMI og 3,5mm burde egentlig alle datamaskiner hatt som et absolutt minimum.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

I videoen refereres det til "Alcantara skinn". Alcantara er syntetisk, og består av ca. 60% polyester og 40% polyuretan -- dvs. ikke skinn, egentlig. Når så er sagt, føles det kanskje som skinn. Min erfaring med standard keyboard for Surface Pro 4, er at etter litt bruk føles det som om nevene "svetter" og sklir litt på tastaturet. Det er interessant om Alcantara-overflaten føles bedre...

Lenke til kommentar

I videoen refereres det til "Alcantara skinn". Alcantara er syntetisk, og består av ca. 60% polyester og 40% polyuretan -- dvs. ikke skinn, egentlig. Når så er sagt, føles det kanskje som skinn. Min erfaring med standard keyboard for Surface Pro 4, er at etter litt bruk føles det som om nevene "svetter" og sklir litt på tastaturet. Det er interessant om Alcantara-overflaten føles bedre...

 

Så akkurat det samme. Blir mer riktig å kalle det et slags tekstil. Oppdaterer saken.

Lenke til kommentar

Jeg har hørt er par grunner til at MS utelater USB-C, for det første er Thunderbolt 3 ikke uten knirk enda, og det er i følge dem selv slik at USB-C standarden fører med seg mye usikkerhet hos gjennomsnittsforbrukeren.

 

Det er mulig noen av oss ikke anser dette som et tema, men MS forholder seg til brukermassene på en annen måte.

 

Dessuten har Surfacemaskinene Surface Connect porter som kan brukes mot deres docking om man eksempelvis ønsker å kjøre et par 4K skjermer på maskinene.

 

Med det sakt, MS slipper en Surface Connect til USB-C adapter slik at de som har behov kan koble til USB-C utstyr.

 

Vil bare legge til at jeg personlig godt kunne sett USB-C på maskinene.

Lenke til kommentar

 

Maskin låst til Windows Store, som koster opp til 20.000,- ?

Sikkert en god maskin, men tilbudet virker noe magert.

Det blir ikke en maskin som vil notert på min ønskeliste med det først.

 

Det er trivielt å åpne den opp og kjøre Windows 10 Pro.

Jepp, gratis ut året og $49 over nyåret mener jeg å huske. Som en har råd til om en trenger det, tatt i betraktning at du nettopp har brukt 20.000,- på en ny PC.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Dere har alt for stor blenderåpning på videokameraet, det passer til portrettbilder, ikke video. Slitsomt å se på..

Enig. Og det "camera shake" greiene dere har begynt med er både unødvendig og ubehagelig, og ødelegger total opplevelsen.

Notert! Skal bli bedre på dette i neste video! :)

 

- Niklas

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Egentlig en veldig god løsning. De mange som etterhvert kan klare seg med Windows Store får en sikrere maskin, og de andre får alle muligheter. Lurt å ta litt penger for det også, sånn at ikke ubrukelige elkjøp-selgere og ivrige nevøer sørger for å åpne maskiner unødvendig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...