Gå til innhold

Følg Apples lansering live hos Tek.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

WWDC handler jo tradisjonelt om programvare, så det å forvente så alt for mye interessant av ny maskinvare er vel for mye å håpe på.

 

En "Siri-høyttaler" er nok mulig vi får se, da det sikkert er mye ny programvare rundt det produktet som de vil vise frem og snakke om på WWDC. Men et slikt produkt er jo fryktelig lite interessant i et land som Norge da Apple, Amazong, Google og Microsoft er alle helt elendige på å få funksjonaliteten til å fungere bra i Norge og med norsk stemme.

 

Per i dag så tilbyr verken Amazon (Echo) eller Microsoft (Cortana) noe som helst til norske brukere. Tjenestene støtter ikke norsk, og ikke noe av innholdet er lokalisert til å fungere med innhold som er relevant for Norge.

 

Apple og Google har støtte for norsk, men igjen så er tilretteleggingen for relevant og lokalisert innhold temmelig dårlig. Tjenestene er ikke i nærheten av å tilby det samme som det gjør i markeder som USA og Storbritania og så fort det kommer en oppdatering for vårt marked, så har ting blitt flere hestehoder bedre i de andre markedene allerede uansett.

 

 

Selv håper jeg på en ny Apple TV med støtte for 4K og HDR, men det skal jeg nok se langt etter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo helt utrolig.. Det er 6 mnd siden jeg byttet ut alle mine AirPlay høyttalere med Sonos fordi jeg har ventet flere år på at Apple skal ta AirPlay seriøst og faktisk integrere skikkelig multi-room støtte osv.. Og nå har vi plutselig AirPlay v2.0 med multi-room og egentlig alt jeg har etterspurt.. Er det ikke typisk.

Lenke til kommentar

Det er jo helt utrolig.. Det er 6 mnd siden jeg byttet ut alle mine AirPlay høyttalere med Sonos fordi jeg har ventet flere år på at Apple skal ta AirPlay seriøst og faktisk integrere skikkelig multi-room støtte osv.. Og nå har vi plutselig AirPlay v2.0 med multi-room og egentlig alt jeg har etterspurt.. Er det ikke typisk.

 

Du kan jo trøste deg med at de sannsynligvis(?) vil henge etter framover også, så forskjellen vil vokse igjen.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tragisk at de skal ha så mye for høytaleren, liker langt bedre amazon sin løsning ved å skille høytaler delen ut slik at en kan ha flere rundt om til en billig penge, så kan en heller kjøpe høytaler seperat der en ønsker dette.

 

Ja, det er ganske dyrt, kjøpte vel amazon sin sak for 400 (vel og merke i usa)

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

 

Tragisk at de skal ha så mye for høytaleren, liker langt bedre amazon sin løsning ved å skille høytaler delen ut slik at en kan ha flere rundt om til en billig penge, så kan en heller kjøpe høytaler seperat der en ønsker dette.

 

 

Ja, det er ganske dyrt, kjøpte vel amazon sin sak for 400 (vel og merke i usa)

 

AtW

Ja jeg har en echo og 3 dots hjemme, koster vell ca akkurat det samme som en slik. Måtte ha punget ut 1400 dollar for tilsvarende av denne, ikke aktuelt:p

Lenke til kommentar

 

Det er jo helt utrolig.. Det er 6 mnd siden jeg byttet ut alle mine AirPlay høyttalere med Sonos fordi jeg har ventet flere år på at Apple skal ta AirPlay seriøst og faktisk integrere skikkelig multi-room støtte osv.. Og nå har vi plutselig AirPlay v2.0 med multi-room og egentlig alt jeg har etterspurt.. Er det ikke typisk.

Du kan jo trøste deg med at de sannsynligvis(?) vil henge etter framover også, så forskjellen vil vokse igjen.

 

AtW

 

Håper også Sonos vil bake AirPlay 2 inn i programvare ala det de har gjort med Spotify Connect.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...