Gå til innhold

Nvidia Volta & Turing - Arkitektur og produkter


HKS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tviler på 2019. Det er klart Nvidia ønsker ikke drepe 10 serie salgene , mens de har masse på lager fremdeles, ved å si at: Joda, 11/20 serien kommer om en måned. Samtidig så vet Nvidia at de allerede har potensielle kunder på gjerdet som ikke kommer til å handle 10 serie kort, så lenge det ser ut som 11/20 serien er her snart. Om Nvidia vil selge til gjerde sitterne nå, så hadde det bare vært å si at kortene kommer i 2019. Så lenge det hadde vært tilfelle, kan jeg egentlig ikke se for meg en god grunn til å la være å si det, ikke i farta ihvertfall. Det at de ikke dreper ryktene ved å si 2019, er for meg en grei indikasjon på at vi ihvertfall snakker om en 2018 lansering fremdeles.

 

Det er også flere som var til stede på pressetreffet med Jen-Hsun Huang som legger vekt på hvordan og omstendighetene for Jen-Hsun's uttalelse. Nemlig at han hadde fått mange spørsmål om temaet, og at de fikk inntrykk av at "lenge til" var bare for å få pressefolkene til stede, til å finne noe nytt å spørre om.

Lenke til kommentar

:love:

Nvidia dreit jo litt på draget...

 

IEEE HotChips er en akademisk konferanse for sånne som meg, det er ofte et populært sted hvor AMD, Intel, Nvidia, etc. presenterer arkitekturer. Årets konferanse er 19. - 21. august.

 

Bare for morro kan jeg linke til Nvidia sin HotChips presenasjon av GV100 i fjord:

https://www.hotchips.org/wp-content/uploads/hc_archives/hc29/HC29.21-Monday-Pub/HC29.21.10-GPU-Gaming-Pub/HC29.21.132-Volta-Choquette-NVIDIA-Final3.pdf

 

Uansett!

De dreit seg litt ut og la inn at de skulle snakke om "NVIDIA’s next-gen mainstream GPU". De innså selvsagt denne tabben, og erstatted det med "TBD". Men et par nettsider snappet opp dette alikevel.

 

HotChips er definitivt ikke stedet hvor en ny arkitektur kommer til å bli annonsert, så det kommer bør den tid. 

 

 

Det var mye snack som dessverre bare ble vist bak lukkede dører på GTC i mars, mesteparten kan man ikke si så mye om enda, med unntak av Jetson Xavier, som når er annonsert. Dette er neste Tegra-brikke, med 8-core custom-ARM, 512-core Volta GPU, PCIe Gen4 og 16GB 256-bit LPDDR4 minne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...