Gå til innhold

Nvidia Volta & Turing - Arkitektur og produkter


HKS

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Noen har gjort microbenchmarking på Volta (GV100), ganske interessant lesning hvis man er interessert i GPU arkitektur for compute:

 

https://arxiv.org/pdf/1804.06826.pdf

 

Volta er den største arkitekturelle endringen fra Nvidia sinen Fermi.

Jeg vurderer GPU arkitekturene slik hvis vi snakker om compute. Når det gjelder grafikk blir bildet litt annerledes. Overgangen mellom Kepler og Maxwell var mye større for grafikkdelen av brikkene. Overgangen mellom Maxwell og Pascal var nok mindre for grafikk enn for compute.

 

1.0 - Tesla (G8x, GT2xx)

2.0 - Fermi (GF1xx)

3.0 - Kepler (GK1xx, GK2xx)

3.5 - Maxwell (GM10x, GM2xx)

4.0 - Pascal (GP1xx)

5.0 - Volta (GV1xx)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet du om Nvidia har fikset feilen de hadde med at Volta gidde feile tall under enkelte oppgaver? 

 

https://www.extremetech.com/extreme/266508-nvidias-titan-v-accused-returning-wrong-answers-simulations

Konklusjonen der var vel at noen enkeltkort måtte ha RMA.

Vi har ikke klart å gjenskape problemene på noen av våres Volta-baserte kort.

 

Fra Amber:

Mar 2018: Titan-V reliability concerns. We have received conflicting reports about Titan-V cards failing the validation tests. Early reports suggested problems, but many subsequent tests have failed to reproduce this. You should probably treat Titan-V cards with care, making sure that repeated runs give identical results; but this is also good advice for all GPU cards: we know of examples where brand new cards failed, and also of cases where failures began to show up after years of use.

http://ambermd.org/gpus/
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det må jo være ny rekord innen grafikkort, at utsalgsprisen er 14 ganger dollarpris. Skjønner at det er litt grafikkorttørke om dagen, men så gedigen overpris er likevel latterlig.

Komplett melker markedet for hva det er verdt.

 

Utfordringen for bedrifter og forskningsinstitusjoner er at Nvidia kun selger to kort per kunde. Da er det ikke så mange valg... :p

Lenke til kommentar

Vel, Proshop og Dustin bl.a. er heller ikke "norsk". Og man kan nok gjøre et poeng av at ".no" er et norsk nettsted. Man kan jo gå til nvidia.no og bli videresendt til et ".com/nb-no" domene, der prisene er oppgitt i NOK, og inkluderer norsk mva. Det er riktignok Digital River Ireland Ltd, som blir oppført som "selger". Men det er det også dersom du går på oculus.com og bestiller et Oculus Rift headset. Digital River Ireland Ltd er mer som spedisjonspartner med fullmakt å regne..

 

Så om dette i det hele tatt er aktuelt for noen, så ville jeg definitivt i det minste hørt med Komplett om de vil prismatche. Og så eventuelt vurdert å tatt en liten krangel etterpå om nødvendig..

Lenke til kommentar

Vel, Proshop og Dustin bl.a. er heller ikke "norsk". Og man kan nok gjøre et poeng av at ".no" er et norsk nettsted. Man kan jo gå til nvidia.no og bli videresendt til et ".com/nb-no" domene, der prisene er oppgitt i NOK, og inkluderer norsk mva. Det er riktignok Digital River Ireland Ltd, som blir oppført som "selger". Men det er det også dersom du går på oculus.com og bestiller et Oculus Rift headset. Digital River Ireland Ltd er mer som spedisjonspartner med fullmakt å regne..

 

Så om dette i det hele tatt er aktuelt for noen, så ville jeg definitivt i det minste hørt med Komplett om de vil prismatche. Og så eventuelt vurdert å tatt en liten krangel etterpå om nødvendig..

 

Proshop.no er jo registrert mot Proshop AS med adresse i Norge. Skal ro ganske mye for å komme seg unna den :p

Lenke til kommentar

 

Vel, Proshop og Dustin bl.a. er heller ikke "norsk". Og man kan nok gjøre et poeng av at ".no" er et norsk nettsted. Man kan jo gå til nvidia.no og bli videresendt til et ".com/nb-no" domene, der prisene er oppgitt i NOK, og inkluderer norsk mva. Det er riktignok Digital River Ireland Ltd, som blir oppført som "selger". Men det er det også dersom du går på oculus.com og bestiller et Oculus Rift headset. Digital River Ireland Ltd er mer som spedisjonspartner med fullmakt å regne..

 

Så om dette i det hele tatt er aktuelt for noen, så ville jeg definitivt i det minste hørt med Komplett om de vil prismatche. Og så eventuelt vurdert å tatt en liten krangel etterpå om nødvendig..

 

Proshop.no er jo registrert mot Proshop AS med adresse i Norge. Skal ro ganske mye for å komme seg unna den :p

 

Ro seg inn til forbrukertilsynet eller hva de nå heter igjen? 

Lenke til kommentar

 

 

Vel, Proshop og Dustin bl.a. er heller ikke "norsk". Og man kan nok gjøre et poeng av at ".no" er et norsk nettsted. Man kan jo gå til nvidia.no og bli videresendt til et ".com/nb-no" domene, der prisene er oppgitt i NOK, og inkluderer norsk mva. Det er riktignok Digital River Ireland Ltd, som blir oppført som "selger". Men det er det også dersom du går på oculus.com og bestiller et Oculus Rift headset. Digital River Ireland Ltd er mer som spedisjonspartner med fullmakt å regne..

 

Så om dette i det hele tatt er aktuelt for noen, så ville jeg definitivt i det minste hørt med Komplett om de vil prismatche. Og så eventuelt vurdert å tatt en liten krangel etterpå om nødvendig..

 

Proshop.no er jo registrert mot Proshop AS med adresse i Norge. Skal ro ganske mye for å komme seg unna den :p

 

Ro seg inn til forbrukertilsynet eller hva de nå heter igjen? 

 

 

Altså, poenget mitt var ikke at proshop.no ikke er norsk. Men at de til tross for å kun ha en adresse for retur i Norge, og norsk telefonnummer for kundeservice, er å regne for en "norsk" nettbutikk som man må kunne forvente at Kompletts prisgaranti gjelder mot.

 

Det er ellers tilsynelatende flere likheter mellom proshop.no og nvidia.no enn der er forskjeller. Og jeg mener derfor at det er stor sjanse for at Komplett ikke bare bør, men også vil ære sin egen prisgaranti også mot nvidia's egen nettbutikk for de som vil handle Titan V.

 

Men nå skal det sies at jeg har egentlig snudd litt på problemstillingen. Jeg vet nemlig fra tidligere når jeg handlet fra disse utenlandske butikkene med ".no" domene. At de i begynnelsen prøvde å skulle ha "både pose og sekk". De ville nemlig ikke forholde seg til norsk forbrukerkjøpslovgivning, fordi, de var jo ikke "norsk". Etter et par saker med forbrukerrådet så måtte de gi seg på den. Fordi at norsk lov sier at dersom en butikk henvender seg til norske forbrukere, så er det norsk lov som skal gjelde.

 

Og det er akkurat det nvidia.no's nettbutikk gjør. Den har norsk domene, er norskspråklig, og oppgir priser i norsk valuta, som inkluderer norsk mva. Og om man putter en Titan V i "handlekurven" og sjekker "salgsbetingelser", så ser man at de også forholder seg til norsk forbrukerkjøps lov. De er bare et norsk telefonnummer og en norsk proforma adresse unna å være proshop i Norge..

 

Nå regner jeg ikke med dette er veldig aktuelt for særlig mange her da, gitt prisen på kortet. Men det kan jo være greit å vite for fremtiden. Dersom komplett fører "Founders Edition" av GTX 11 serien når den kommer. Men jeg er redd det ikke vil hjelpe veldig da heller. "Founders edition" av 10 serien var vel alle "tredje parts" kort de også i Kompletts nettbutikk? Altså, selv "Founder edition" kortene var enten "Asus", "MSI" eller "Gigabyte" etc. "Founder edition". Så om prisgarantien skal gjelde på et "Asus GTX1180 Founders edition" mot et "Nvidia GTX1180 Founders edition" er vel ikke sannsynlig..

Lenke til kommentar

Nei, prisgarantien gjelder bare produkter med samme produktnummer, modellnummer eller hvilket nummer som blir riktig å bruke. Er jo derfor butikker som Elkjøp og Power har operert med egne modeller av spesielt TVer. Ingen forskjell mellom dem, annet enn at de har ordnet med produsent slik at de har litt forskjellig modellnummer...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...