Gå til innhold

SNIKTITT: Nokia 5 og Nokia 6 Ren Android, overkommelig pris og en fabelaktig brukeropplevelse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synd at de bare kostet på Nokia 5 en 720 skjerm. Når man først har vendt seg til 1080 på skjermer i denne størrelsen er det nesten umulig å gå tilbake.

Enig i den.

Ikke var de eksepsjonelt billige heller, Huawei feks har flere modeller som ihvertfall innimellom er mer "bang for buck"

Lenke til kommentar

Artikkelen nevner jo ikke engang det viktigste som disse telefonene tilbyr: sikkerhetsoppdateringer.

 

Det er et enormt problem med Android-telefoner generelt at produsentene ikke ruller ut sikkerhetsoppdateringer fortløpende. Nexus/Pixel-telefoner har vært eneste unntak, men nå lover altså HMD månedlige oppdateringer til disse telefonene. Det alene er nok til at min neste telefon sannsynligvis blir en av disse.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Synd at de bare kostet på Nokia 5 en 720 skjerm. Når man først har vendt seg til 1080 på skjermer i denne størrelsen er det nesten umulig å gå tilbake.

Enig i den.

Ikke var de eksepsjonelt billige heller, Huawei feks har flere modeller som ihvertfall innimellom er mer "bang for buck"

Sant det, men så er Huawei kjent for å bli gørre treg etter non få måneder og de er fullstappet med unødvendige apper for å holde prisen nede pluss at de ikke kjører stock Android.

 

16gb er også lite, flere jeg kjenner har klaget over full telefon etter kort tid, og overflytting av apper, bilder osv. til minnekort har ikke hjulpet i lengden heller, så det er tydelig at mobilprodusenter må finne ut at 32 er minimum lagringsplass til dagens mobilbruk.

Lenke til kommentar

Artikkelen nevner jo ikke engang det viktigste som disse telefonene tilbyr: sikkerhetsoppdateringer.

 

Det er et enormt problem med Android-telefoner generelt at produsentene ikke ruller ut sikkerhetsoppdateringer fortløpende. Nexus/Pixel-telefoner har vært eneste unntak, men nå lover altså HMD månedlige oppdateringer til disse telefonene. Det alene er nok til at min neste telefon sannsynligvis blir en av disse.

 

Ehm...De fleste mobil-leverandører ruller ut månedlige sikkerhetsoppdateringer, på samme sett som Nokia nå kommer til å gjøre.

Lenke til kommentar

Å dær fant jeg min neste telefon, nokia 6. Back to the future , trodde aldri jeg skulle ha en nokia telefon igjen. 
Har alt jeg trenger til en overkommelig pris.
Sitter for tiden og sjekker min s6 hver dag etter nougat men ingenting å laste ned , 64gb er full av musikk for offline bruk men ingen plass til sd.
Har osd for å ha siste versjon av os uansett om det er bra eller ikke, så stock passser meg ypperlig.

Endret av per parker
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Synd at de bare kostet på Nokia 5 en 720 skjerm. Når man først har vendt seg til 1080 på skjermer i denne størrelsen er det nesten umulig å gå tilbake.

Enig i den.

Ikke var de eksepsjonelt billige heller, Huawei feks har flere modeller som ihvertfall innimellom er mer "bang for buck"

Sant det, men så er Huawei kjent for å bli gørre treg etter non få måneder og de er fullstappet med unødvendige apper for å holde prisen nede pluss at de ikke kjører stock Android.

16gb er også lite, flere jeg kjenner har klaget over full telefon etter kort tid, og overflytting av apper, bilder osv. til minnekort har ikke hjulpet i lengden heller, så det er tydelig at mobilprodusenter må finne ut at 32 er minimum lagringsplass til dagens mobilbruk.

Etter min erfaring med huawei blir de ikke trege, så sant man ikke fyller de med bloatware (gjelder alle tlf) Noen flere apper enn stock android ligger inne, men milevis foran feks Sony og Samsung. 16gb greier seg om man har stort minnekort, "alt" blir jo lagret der uansett? Noen apper kan kun lagre på tlf minnet riktignok, men har inntrykk av at det ikke er mange av de i dag.

 

Spennende telefoner uansett, kjører noen et bra "tilbud" er det ikke umulig at de får solgt endel av de.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 3 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...