Gå til innhold

Bethesdas nye spill blir studioets største noensinne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må vel si at hvis de skal holde seg innen "det folk er vant med", så må vel dette bety en åpen verden (sandkasse) med rollespill elementer. Er jo det de har laga i evigheter. Synes det virker ganske sannsynlig. Dersom de mener det blir noe litt uvanlig, vil jeg heller tro det er settingen.

 

Ellers har jeg trua på at kommentaren om at teknologien setter stopper for tes 6, er rettet mot et ønske om realisere større slag, kanskje man trer inn i rollen som en slags kommanderende i en krig, eller leder en gjeng banditter osv. Kunne jo vært en artig vri på den vanlige tes formelen med et fokus på kamper med flere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Må vel si at hvis de skal holde seg innen "det folk er vant med", så må vel dette bety en åpen verden (sandkasse) med rollespill elementer. Er jo det de har laga i evigheter. Synes det virker ganske sannsynlig. Dersom de mener det blir noe litt uvanlig, vil jeg heller tro det er settingen.

 

Ellers har jeg trua på at kommentaren om at teknologien setter stopper for tes 6, er rettet mot et ønske om realisere større slag, kanskje man trer inn i rollen som en slags kommanderende i en krig, eller leder en gjeng banditter osv. Kunne jo vært en artig vri på den vanlige tes formelen med et fokus på kamper med flere.

 

Må si meg veldig enig med begge avsnitt her. Også ganske sannsynlig at en av dem er Starfield som igjen skulle passe bra med den beskrivelsen.

 

Spennende ide i andre avsnitt. Og her kan vi bare spekulere i vei. Men det ville definitvt gitt TES en ny dimensjon. Og det følger som en naturlig utvikling etter at man f,eks blir leder for f.eks Fighters guild i Daggerfall. Er man leder må man også lede Ikke bare smykke seg med tittelen.

 

Selv håper jeg neste TES bygger videre på settlements fra Fallout. En videreutvikling av dette kan gi så mye spennende gameplay. Som du bla. er inne på, lede byer i krig, bygge opp blomstrende handel og festningsverk. Persistente endringer hadde også vært fint. Man bør kunne se at faksjonen man hjelper blir sterkere/mer dominant, det bør spille en rolle om Imperials eller Stormcloaks styrer i Skyrim.

 

Jeg husker også i 1998 (2 år etter Daggerfall, og 5 år før Morrowind), da snakket sentrale utviklere i BGS om spillet som skulle komme etter Morrowind (altså Oblivion). Der så man for seg kriger. Som nevnt i tråden er det liksom ikke akkurat det det samme med 2-3 npc som hjelpere i slaget om Whiterun. Så her ligger det nok et potensiale de ønsker å ta ut mer av.

Endret av maanemann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig med mye her, man leser om masse enorme slag når man spiller tes men når man først deltar føles det alltid bare ut som små trefninger og ikke avgjørende slag.

Og når det først er en del soldater er det jo ingen formasjoner, alle bare hakker på hverandre i en stor mølje. Så muligheter for skikkelig skjoldmur og litt mer antall, paniske sivilie og byer som blir ødelagt så begynner man å snakke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig med mye her, man leser om masse enorme slag når man spiller tes men når man først deltar føles det alltid bare ut som små trefninger og ikke avgjørende slag.

Og når det først er en del soldater er det jo ingen formasjoner, alle bare hakker på hverandre i en stor mølje. Så muligheter for skikkelig skjoldmur og litt mer antall, paniske sivilie og byer som blir ødelagt så begynner man å snakke.

 

Grunnen er at de har valgt å lage spill først å fremst til kosnoller nå samt til et mye bredere publikum. Derfor begrenser de spillene veldig for at de skal kunne rulle på konsoller først å fremst, fører også til en voldsom fordumming av deres spill som er det største problemet for min del.

Lenke til kommentar

Spillene trenger mye større kart. Skyrim landmasse var tiny. Det er kanskje et av de største i spill sammenheng, men fortsatt alt for små. Nå var nok mye av grunnen her at Havok physic motoren ikke kan håndtere større områder. Så enten må den fikses eller byttes ut.

 

Enig her, spre ting litt mer uttover hadde vært bedre.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...