Gå til innhold

TEST: Bose QC30


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Syntes dei kunne fått plass til ein aldri so liten mikrofon på den nakkekragen...

Det er mikrofon i den klumpen med knappene på. Kan ikke se at de nevnte at du kan koble til to enheter samtidig heller som er veldig praktisk hvis man ser film elns feks på en tablet.

Tror "soleis" fikk med seg at mikrofonen er der, men synes klumpen på ledningen var stygg og unødvendig, noe jeg er fullstendig enig med han i.

 

De knappene burde, sammen med mikrofonen, befunnet seg på kragen. Da kunne man fått større knapper som er enda bedre å trykke på, samt at man hadde blitt kvitt den klumpen på ledningen.

 

Er ille nok med den kragen, men når den først er der, så bør de gjøre mest mulig ut av den. Burde ikke være vanskelig å gjøre dette på en fin måte, for eks med touch fremfor fysiske klikk. Da trenger ikke knappene å være veldig synlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har testet disse. Støykanselleringen er av det beste jeg har hørt fra plugger, og jeg har testet mange. Lyden er forbedret fra deres forrige modell. Kragen er ålreit og minimalistisk, så jeg klager ikke på den.

 

Jeg har ikke noe vondt å si om disse pluggene. De er også verdt prisen om du befinner deg på den bråkete jordkloden.

 

Men jeg valgte å ikke kjøpe disse. Nå er jeg så glad i mine QC35 at jeg kun bruker de. Men jeg vurderer et par Jaybird X3 til trening.

Lenke til kommentar

synest det er rart at det ikkje er nemnt noko om stabiliteten til Bluetooth-oppkoplinga.  mi erfaring er at alle slike dingsar (trådlause proppar) har problem med tidvise dropouts viss telefonen ligg i framlomma.  eg har Jaybird X2 som er den beste eg har funne hittil, men får likevel hakking i lyden når eg lener meg framover på sykkelen i oppoverbakkane, eller bøyer meg ned for å knyte skoa.  i jakkelomme eller baklomme går det mykje betre, men det skulle helst ikkje vere naudsynt.  Bluetooth har store problem med å trenge gjennom feitt og musklar (eller vatn).

Lenke til kommentar

Det var vel ikke nevnt, fordi det ikke var et problem? Har nylig testet omtrent et dusin med Bluetooth-øretelefoner, og de fleste fungerte helt fint. Unntakene var Sol Republic Amps Air og Onkyo W800BT, som begge var praktisk talt ubrukelige. QC30 fungerte greit mottaksmessig, støydempingen var god, men var ikke imponert over lyden eller prisen.

Lenke til kommentar

synest det er rart at det ikkje er nemnt noko om stabiliteten til Bluetooth-oppkoplinga.  mi erfaring er at alle slike dingsar (trådlause proppar) har problem med tidvise dropouts viss telefonen ligg i framlomma.  eg har Jaybird X2 som er den beste eg har funne hittil, men får likevel hakking i lyden når eg lener meg framover på sykkelen i oppoverbakkane, eller bøyer meg ned for å knyte skoa.  i jakkelomme eller baklomme går det mykje betre, men det skulle helst ikkje vere naudsynt.  Bluetooth har store problem med å trenge gjennom feitt og musklar (eller vatn).

 

Jeg kan gå 8-9 meter unna telefonen med QC30 uten å miste signal eller merkbar lydkvalitet. Samme med QC35.

Lenke til kommentar

Tragisk design.

 

IMHO så er leksene her som følger:

- den generelle trenden (som Apple satt, atter en gang, med AirPods) nå er å gi trådløs lyd som er kompakt, dvs ørepropper med helst ingen tråder imellom. Ulempen av å sette en slik trend er at flere selskaper er teknologisk sett ikke klare til å følge den, derav enten for store helt trådløse propper eller denne bastarden med propper, kabel og "krage".

- Siden dette er først og fremst knyttet til batteriteknologi, helt spesifikt energitetthet, så har Apple gått med på en konsesjon - akkurat som de gjorde før da de ikke brukte Flash pga den er resursskrevende - å gi verre ytelse eller funksjonalitet med ha i alle fall "nøkkelfunsjoner" som er akseptable per dags dato uten at produktet svulmer opp i fysiske dimensjoner. Hvis poenget er å ha "god nok" batteritid eller enda mer energikrevende funksjonalitet bør man helst vente med produktet i stedet for å lage noe som er halvveis akseptabelt.

- Som med alle "ledende" produkter basert på "ledende" trender, så kan man heller vente i noen år til før alle er blitt mer eller mindre enige hvordan det egentlig skal gjøres. Dette derimot er nokså likt den nye finansielle modellen om man kan kalle det slik, akkurat som spill som i stedet for å bli 99,9% ferdigutviklet før lansering slippes ut idag i form av betalt Early Access i stedet for slik som det var tidligere med gratisk lukket beta. Jeg ser selvfølgelig fortjenesten til produsentene i å lansere noe som helst som er "halvveis bra" og de kan dermed tjene penger fra dag en, men sett fra forbrukersiden er det totalt meningsløs tull.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...