Gå til innhold

Dette er vinnerne av årets Tek Awards


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lite tro på slike konkuranser, enig angående kineske levrandører.

Tror det hele handler om sponsormidler derfor vinner disse.

 

Altibox (Viken fiber) får særlig pepper på facebook. Da de ikke kommer med noe nytt.

Leier fiber fra homenet antakelig og tjener 400 kr per gigabit kunde.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

En telefon til 10 000kr med et lukket økosystem, få muligheter for customization og som kopierer andre konkurrenters funksjonalitet ble altså kåret til årets mobiltelefon...

 

Å senke telefoner i vann har vært relativt vanlig siden Xperia Z. Stereohøyttalere har også eksistert siden Xperia Z.

 

Galaxy S7 Edge burde vunnet av de dere har vurdert. Den har mulighet for VR som er en langt større nyvinning enn noe av det man finner på iPhone, kan også senkes i vann, har OLED-skjerm og høyere oppløsning, koster mindre og har bedre kamera som tar ekte RAW-bilder.

 

Vurderte dere i det hele tatt Xiaomi? De lager for tiden helt utrolige telefoner med ytelse langt over pris og med flott design.

 

Angående nettbrett og at iPad vant over Surface Pro er seriøst merkelig...

 

Fælt for deg at Apple vant noe? Usj, det må ha gjort vondt. Kanskje ikke alle hater alt fra Apple like mye som du gjør. Har du tenkt på det?

 

At Surface Pro ikke vant forstår jeg lett, da dette har god ytelse, men veldig ustabil batteritid. Og min erfaring med Xiaomi er at det alltid er ett eller annet som ikke funker.

 

Selv er jeg enig i at S7 fra Samsung kunne ha vunnet kategorien da iPhone 7 egentlig var ganske skuffende, men de har vel lagt andre faktorer til grunn for sin avgjørelse da. 

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
Lenke til kommentar

Har lite tro på slike konkuranser, enig angående kineske levrandører.

Tror det hele handler om sponsormidler derfor vinner disse.

 

Altibox (Viken fiber) får særlig pepper på facebook. Da de ikke kommer med noe nytt.

Leier fiber fra homenet antakelig og tjener 400 kr per gigabit kunde.

 

Det er uavhengige juryer. Selv om Tek-konferansen har sponsorer, håndteres dette av vår kommersielle avdeling – mens juryarbeidet styres av redaksjonene. I år vant for eksempel Apple i to kategorier – selv om de ikke var tilstede på konferansen i det hele tatt, mens en av konferansens største sponsorer (Samsung) denne gangen ikke vant noen priser. Slik må det være – det må være et klart skille mellom kommersielt og redaksjonelt.

 

Juryene består av både personer internt i Tek.no, Inside Telecom og TU.no, samt eksterne fra blant annet DinSide.no og Elektronikkbransjen. I forhandlerprisene er det representanter fra mobilprodusenter og distributører i tillegg til en fra redaksjonen.

 

Informasjon om hvem som sitter i de ulike juryene ligger på denne siden: http://event.tu.no/event/tek-konferansen-host-2016-143760/tek-awards

 

Mvh. Kurt Lekanger, redaksjonssjef digi.no/Inside Telecom

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fælt for deg at Apple vant noe? Usj, det må ha gjort vondt. Kanskje ikke alle hater alt fra Apple like mye som du gjør. Har du tenkt på det?

 

At Surface Pro ikke vant forstår jeg lett, da dette har god ytelse, men veldig ustabil batteritid. Og min erfaring med Xiaomi er at det alltid er ett eller annet som ikke funker.

 

Selv er jeg enig i at S7 fra Samsung kunne ha vunnet kategorien da iPhone 7 egentlig var ganske skuffende, men de har vel lagt andre faktorer til grunn for sin avgjørelse da. 

 

Tror ingen direkte hater Apple.

Men det fleste er i mot er Sony\Samsung og Apple generieltsett bruker store penger på markedføring og stratetisk test sponsing testeren på f.eks itavisen\dinside og tek.no kan få mobiler gratis hvis de skriver kun om gode egenskaper produktene har, og prøver ungå det mest negative f.eks pris og begrensinger på produktet. Men når Xiaomi\Ulefone etc ikke tilbyr det samme kan de i praksis være like gode men kun ikke nevnt dermed mere usikkert. Tror hvis komplett\elkjøp eller lefdal hadde solgt samme merker hadde det muligens fått folk å kjøpe det og prøvd de.

 

Generieltsett sørger en av disse levrandørene havne på topp av denne listen. Kun for å skape reklame om sine produkter.

 

Ukjente merker kan være like bra i enkelte tilfelle bare få personer ikke har hørt om dem, og muligens ikke har så mye penger på markedføring og reklamsjoner siden de blir ofte produsert på fabrikker i Asia\kina for en billig penge.

Endret av LMH1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Har du noen gang vært her på Forumet eller? Jeg får inntrykk av at Apple ansees av mange her som djevelen selv og roten til absolutt alt ondt. Hvis du har et annet inntrykk enn det, så har nok vi lest i forskjellige tråder, for jeg får inntrykk av at mange er her på forumet kun for å slenge dritt om Apple.

Lenke til kommentar

Ja, tror Steve jobs er den man kan skylde på i følge filmene, han gir utgangspunkt at apple skal fremstå som luksus produkt, når sannheten er apple jobber bevist å begrenset utvalget og skille selg ut i megden det har de tydligvis klart på en feil måte.

 

Selv om en del tråder handler om man ikke kan bytte ram\ssd på laptop lengere.

I følge denne testen hadde jeg ikke overrasket meg Macbook pro med Touch Bar panel og innebygd Touch ID sensor ble kåret til årets beste laptop 2016. Om det er Tek Awards eller ikke har ingen betydning.

 

Så jeg vil gjerne vite hva begrunnelsen er? Eller om det er kun personlig smak? Altså ren tilfeldighet?

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tipper at Google Pixel var for sent ute til å være med?

 

Ja, telefonene må være i salg i Norge innen vi setter opp de endelige nominasjonene (som i år var 25. oktober). Vi tar med produkter helt fra forrige nominasjonsrunde, altså slutten av oktober i fjor og frem til nå. Pixel har ennå ikke kommet hit til landet, så derfor var den heller ikke med i vurderingen. :-)

Lenke til kommentar

 

En telefon til 10 000kr med et lukket økosystem, få muligheter for customization og som kopierer andre konkurrenters funksjonalitet ble altså kåret til årets mobiltelefon...

 

Å senke telefoner i vann har vært relativt vanlig siden Xperia Z. Stereohøyttalere har også eksistert siden Xperia Z.

 

Galaxy S7 Edge burde vunnet av de dere har vurdert. Den har mulighet for VR som er en langt større nyvinning enn noe av det man finner på iPhone, kan også senkes i vann, har OLED-skjerm og høyere oppløsning, koster mindre og har bedre kamera som tar ekte RAW-bilder.

 

Vurderte dere i det hele tatt Xiaomi? De lager for tiden helt utrolige telefoner med ytelse langt over pris og med flott design.

 

Angående nettbrett og at iPad vant over Surface Pro er seriøst merkelig...

 

Fælt for deg at Apple vant noe? Usj, det må ha gjort vondt. Kanskje ikke alle hater alt fra Apple like mye som du gjør. Har du tenkt på det?

 

At Surface Pro ikke vant forstår jeg lett, da dette har god ytelse, men veldig ustabil batteritid. Og min erfaring med Xiaomi er at det alltid er ett eller annet som ikke funker.

 

Selv er jeg enig i at S7 fra Samsung kunne ha vunnet kategorien da iPhone 7 egentlig var ganske skuffende, men de har vel lagt andre faktorer til grunn for sin avgjørelse da. 

Har det blitt sånn at man aldri kan ytre meningen sin uten å bli stemplet som hater? Jeg er også enig i at S7 edge burde ha vunnet, men jeg begynner å bli rimelig lei av dette snakket om å "hate"

  • Liker 2
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...