Gå til innhold

Her er nye Apple Watch


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vandre i Yosemite? Watch 1 har vel omtrent 18 t batteritid, så vidt jeg husker. Garmin Fenix 3 (uten HR) har batteritid på endel uker uten GPS, og ca 24 t med GPS. Vanskelig å gjette batteritid på Watch 2 med GPS, men formodentlig 10-20% av batteritid *uten* GPS? Det blir ikke lange vandreturen i Yosemite av det...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Watch 1 har vel omtrent 18 t batteritid, så vidt jeg husker. 

 

Min 1.25 år gamle Watch 1 har en reell batteritid på ca 36 timer med mitt bruk. Lada den f.eks kl 6 om morgenen før en tur bort over natten for et par uker tilbake og gikk tom kl 18 dagen etter, da jeg hadde kommet hjem. 

Lenke til kommentar

Vandre i Yosemite? Watch 1 har vel omtrent 18 t batteritid, så vidt jeg husker. Garmin Fenix 3 (uten HR) har batteritid på endel uker uten GPS, og ca 24 t med GPS. Vanskelig å gjette batteritid på Watch 2 med GPS, men formodentlig 10-20% av batteritid *uten* GPS? Det blir ikke lange vandreturen i Yosemite av det...

 

 

Vet ikke helt hvor du henter disse tallene ifra? Har hatt Apple Watch 38mm siden lansering (USA, ikke Norge) og har brukt den hver dag siden, så batteriet er vel ikke lenger i 100% toppform. Har lysstyrken på maks.

 

Jeg lader gjerne 22:00 på kvelden, da jeg sover med klokka da jeg bruker den som lydløs alarm på morgningen så jeg slipper å plage samboer. Etter 24-timer, altså 22:00 dagen etterpå når jeg legger klokka på lading så har den egentlig aldri vært under 25% batteri. Oftest er den et sted mellom 35-50%.

 

 

Og jeg bruker klokka relativt normalt. Jeg får mange varslinger i løpet av dagen, jeg sjekker klokka relativt ofte og den brukes til aktiv måling av kaloriforbrenning stortsett 40-60 min hver dag.

 

 

Dette er altså 38-mm modellen, som har mindre batteri enn 42-mm modellen. Så hvordan man klarer å oppnå en batteritid på bare 18-timer kan jeg ikke helt forstå. Om man da ikke har en ganske så mye mer aktiv livsstil enn hva som er normalt.

 

 

Men at de ikke nevner batteriet med et eneste ord er vel neppe positivt. Nesten så jeg går ut ifra at batteritiden har blitt dårligere, eller at de eventuelt valgte å ikke nevne det da bruken av GPS vil gjøre at brukstiden vil variere noe voldsomt fra bruker til bruker.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Ser knapt noen med Apple Watch, og det virker som den generelle interessen der ute er veldig lav.

 

Så den endel i startet, men det ser ut til at de nå samler støv i skuffer rundt omkring. Ingen jeg kjenner som har Apple Watch bruker den aktivt lenger. Selv har jeg gått dalig med Moto 360 og nå med Huawei Watch, og har en kompis (Moto 360) og ei venninne (Galaxy Gear) som gjør det samme, men ellers er det dårlig med smartklokker å se.
Lenke til kommentar

Vandre i Yosemite? Watch 1 har vel omtrent 18 t batteritid, så vidt jeg husker. Garmin Fenix 3 (uten HR) har batteritid på endel uker uten GPS, og ca 24 t med GPS. Vanskelig å gjette batteritid på Watch 2 med GPS, men formodentlig 10-20% av batteritid *uten* GPS? Det blir ikke lange vandreturen i Yosemite av det...

 

Jeg har en Garmin Fenix 3 med HR som jeg bruker. Lader den ca annenhver uke. Da har jeg den på fra tidlig om morgen til jeg legger meg. Varslinger står på. I motsetning til Apple Watch så er displayet alltid på. Trener ca 3-4 timer hver uke med klokka på, og med 2-3 av disse timene utendørs med GPS på. I tillegg et par lengre spaserturer hver uke med GPS på.

 

Da jeg hadde Apple Watch var varslinger på (men bare på SMS). Displayet var avslått 97% av tiden. Tok klokken på tidlig om morgenen og, avhengig av hvordan batteriet utviklet seg i løpet av dagen, la den til lading på kvelden. Dersom jeg skulle ha meg en treningstur på ettermiddagen, var jeg avhengig av å lade klokka i løpet av dagen for å være sikker på at ikke klokka slo seg av pga manglende strøm midt under treningsøkten. Og da var det altså ei klokke uten GPS.  

 

Alt i alt er det skuffende lite Apple har fått ut av Apple Watch. Displayet på den er bra, men det nytter ikke når man er totalt avhengig av lading i aller beste fall med minimalt bruk annenhver dag, men helst hver bidige dag.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

 

Vandre i Yosemite? Watch 1 har vel omtrent 18 t batteritid, så vidt jeg husker. Garmin Fenix 3 (uten HR) har batteritid på endel uker uten GPS, og ca 24 t med GPS. Vanskelig å gjette batteritid på Watch 2 med GPS, men formodentlig 10-20% av batteritid *uten* GPS? Det blir ikke lange vandreturen i Yosemite av det...

 

 

Jeg har en Garmin Fenix 3 med HR som jeg bruker. Lader den ca annenhver uke. Da har jeg den på fra tidlig om morgen til jeg legger meg. Varslinger står på. I motsetning til Apple Watch så er displayet alltid på. Trener ca 3-4 timer hver uke med klokka på, og med 2-3 av disse timene utendørs med GPS på. I tillegg et par lengre spaserturer hver uke med GPS på.

 

Da jeg hadde Apple Watch var varslinger på (men bare på SMS). Displayet var avslått 97% av tiden. Tok klokken på tidlig om morgenen og, avhengig av hvordan batteriet utviklet seg i løpet av dagen, la den til lading på kvelden. Dersom jeg skulle ha meg en treningstur på ettermiddagen, var jeg avhengig av å lade klokka i løpet av dagen for å være sikker på at ikke klokka slo seg av pga manglende strøm midt under treningsøkten. Og da var det altså ei klokke uten GPS.  

 

Alt i alt er det skuffende lite Apple har fått ut av Apple Watch. Displayet på den er bra, men det nytter ikke når man er totalt avhengig av lading i aller beste fall med minimalt bruk annenhver dag, men helst hver bidige dag.

 

Serr? Er batteritiden virkelig så dårlig. Hadde akkurat tenkt å kjøpe klokken, men hvis jeg må lade klokken hver dag står jeg over. Klokke som må lades hver dag er helt ubrukelig i lengde hvis du spørr meg:(

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...