Gå til innhold

Denne lader mobilen din mens den svever i løse luften


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil denne laderen bruke mer strøm enn en vanlig trådløs lader eller benytter den seg av allerede eksisterende magnetfelt?

 

Hvis førstnevnte synes eg det er teit. Vi må fokusere på ting som får ned forbruket, ikke opp. Bare for å få mobilen til å sveve.... Det er det nada praktisk bruk for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil denne laderen bruke mer strøm enn en vanlig trådløs lader eller benytter den seg av allerede eksisterende magnetfelt?

 

Hvis førstnevnte synes eg det er teit. Vi må fokusere på ting som får ned forbruket, ikke opp. Bare for å få mobilen til å sveve.... Det er det nada praktisk bruk for.

 

Om det å lade en telefon bruker 5 W eller 10 W spiller overhodet ingen rolle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil denne laderen bruke mer strøm enn en vanlig trådløs lader eller benytter den seg av allerede eksisterende magnetfelt?

 

Hvis førstnevnte synes eg det er teit. Vi må fokusere på ting som får ned forbruket, ikke opp. Bare for å få mobilen til å sveve.... Det er det nada praktisk bruk for.

 

Nja, når det koster omtrent 3-4 kroner for å lade en telefon gjennom et helt år, vil jeg ikke si at det blir så mye mer.

Kilde: http://www.aftenbladet.no/digital/Hvor-mye-koster-det-a-lade-mobilen-766801_1.snd

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde vært enda kulere om man kunne benyttet tyngdekraften slik at induksjonen var et resultT av mobilens egenvekt

 

Da måtte man bevege den. Står den stille kan man ikke hente ut energi.

 

Men man kunne satt telefonen til å snurre, så kunne laderen konvertert rotasjon til elektrisk energi. Når telefonen stoppet å, så sluttet ladingen.

Dette kunne kanskje istedet vært kun en visuelt indikator: Telefonen snurrer til den er ferdigladet.

Lenke til kommentar

 

Vil denne laderen bruke mer strøm enn en vanlig trådløs lader eller benytter den seg av allerede eksisterende magnetfelt?

Hvis førstnevnte synes eg det er teit. Vi må fokusere på ting som får ned forbruket, ikke opp. Bare for å få mobilen til å sveve.... Det er det nada praktisk bruk for.

Nja, når det koster omtrent 3-4 kroner for å lade en telefon gjennom et helt år, vil jeg ikke si at det blir så mye mer.

Kilde: http://www.aftenbladet.no/digital/Hvor-mye-koster-det-a-lade-mobilen-766801_1.snd

Ja for det var pengene eg tenkte på......
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vil denne laderen bruke mer strøm enn en vanlig trådløs lader eller benytter den seg av allerede eksisterende magnetfelt?

Hvis førstnevnte synes eg det er teit. Vi må fokusere på ting som får ned forbruket, ikke opp. Bare for å få mobilen til å sveve.... Det er det nada praktisk bruk for.

Om det å lade en telefon bruker 5 W eller 10 W spiller overhodet ingen rolle.

Nei, å doble energibruken på mobilen verden rundt vil nok ikke ha noe å si. Og så nyttig i tillegg!
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Vil denne laderen bruke mer strøm enn en vanlig trådløs lader eller benytter den seg av allerede eksisterende magnetfelt?

Hvis førstnevnte synes eg det er teit. Vi må fokusere på ting som får ned forbruket, ikke opp. Bare for å få mobilen til å sveve.... Det er det nada praktisk bruk for.

Nja, når det koster omtrent 3-4 kroner for å lade en telefon gjennom et helt år, vil jeg ikke si at det blir så mye mer.

Kilde: http://www.aftenbladet.no/digital/Hvor-mye-koster-det-a-lade-mobilen-766801_1.snd

Ja for det var pengene eg tenkte på......

Går vel heller mer på hvor lite strøm en mobiltelefon bruker i løpet av året. Dusjer du i 10 minutter i varmt vann, kunne det holdt liv i TV-en din i 85 timer (grovt regnet). Tror vi må tenke mer på sparing av strøm på andre hold enn mobiltelefoner.

Lenke til kommentar

Hva er vitsen ... Ingen problemer å koble til lader heller.

 

Det sier seg vel selv hva funksjonen til denne laderen er. Nemlig å imponere de du måtte ha på besøk med din evne til å kjøpe fancy dingser.

 

En roterende sveveglobus har kanskje ikke samme "novelty value" som denne, men den gjør akuratt det samme, viser frem den samme effekten og er sansynligvis billigere.

Lenke til kommentar

 

Hadde vært enda kulere om man kunne benyttet tyngdekraften slik at induksjonen var et resultT av mobilens egenvekt

Da måtte man bevege den. Står den stille kan man ikke hente ut energi.

 

Men man kunne satt telefonen til å snurre, så kunne laderen konvertert rotasjon til elektrisk energi. Når telefonen stoppet å, så sluttet ladingen.

Dette kunne kanskje istedet vært kun en visuelt indikator: Telefonen snurrer til den er ferdigladet.

 

 

Ja, ser poenget ditt iom at indusering krever bevegelse i magnetfeltet, men jeg tenker jo at det her er snakk om kraft/motkraft som resulterer i at telefonen svever. Det må jo bety at styrken til magnetene under og over står i forhold til massen til den øverste magneten plus massen til mobilatoren og avstanden mellom magnetene.  Hvis man hadde greid å utvinne noe av skyvekraften fra den underste magneten ville det resultert i at avstanden mellom disse ville vært mindre og denne differansen må man vel kunne kalle energi, som igjen kunne drevet induseringen, Antagligvis Scifi dette her, men tanken er jo interresant...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...