Gå til innhold

Telefonen til 370 kroner er overraskende god å bruke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Interessant.

Moto G har forøvrig Android 6.01. Det har jeg på min iaffall.

Er meget fornøyd med den, hadde den hatt 1Giga mer i minne hadde den vært førstevalget mitt på telefonfronten.

 

Ja, jeg har også hatt moto G en liten periode.. Måtte legge den i skuffen når arbeidsgiver innførte en mobilpolicy jeg aldri har fått skikkelig til å virke på android, men det er en annen sak..

 

Jeg hadde også 6.01 på Moto en, men var litt skuffet over at det store batteriet på telefonen ikke var bedre enn det var.. For all del, ikke dårlig, men heller ikke helt så bra som forventet...

Lenke til kommentar

Legg til kr 130 så får du en mye bedre mobil i Norge med reklamasjonstrygghet m.m.

Selv mobilen jeg kjøpte for kr 490 på Elkjøp for to år siden, slår denne til kr 370. Både på minne, kamera, batteri og gps.

Ser ikke argumentet for å spare under kr 150 på den telefonen fra utlandet. Den er jo også over grense for tollfrihet.

 

Om tek.no tester mobiler til under tusenlappen er jo det fint.

Endret av plankeby
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser at AndriodAuthority har en artikkel som omhandler lading, hvor Sony blant annet planlegger å komme med firmware med mulighet for optimalisert lading hvor ladetiden reduseres kraftig for å sikre bedre levetid på batteriet.

 

Nå vet jeg ikke om det finnes noen eksakt vitenskap om lading med høyere ampere, og høyere effekt (watt) har en negativ innvirkning på levetiden til disse batteriene. Men det er jo et interessant tema, og når Sony går så langt som å bake inn slik funksjonalitet i sin firmware så må det vel ligge noe i det?

 

 

Ser mange i kommentarfeltet anbefaler bruk av [email protected] ladere om man lader om natten, eller i andre situasjoner hvor man har god tid for å spare batteriet for unødvendig belastning og slitasje. Men da må jeg nesten spørre, hvor i allverden klarer man å få tak i gode ladere som kun lader [email protected]? Jeg kjøper kun ladere direkte fra anerkjente produsenter (Apple, Anker, Samsung osv..) og INGEN har ladere på under 5V@1A.

Lenke til kommentar

Ser at AndriodAuthority har en artikkel som omhandler lading, hvor Sony blant annet planlegger å komme med firmware med mulighet for optimalisert lading hvor ladetiden reduseres kraftig for å sikre bedre levetid på batteriet.

 

Nå vet jeg ikke om det finnes noen eksakt vitenskap om lading med høyere ampere, og høyere effekt (watt) har en negativ innvirkning på levetiden til disse batteriene. Men det er jo et interessant tema, og når Sony går så langt som å bake inn slik funksjonalitet i sin firmware så må det vel ligge noe i det?

 

 

Ser mange i kommentarfeltet anbefaler bruk av [email protected] ladere om man lader om natten, eller i andre situasjoner hvor man har god tid for å spare batteriet for unødvendig belastning og slitasje. Men da må jeg nesten spørre, hvor i allverden klarer man å få tak i gode ladere som kun lader [email protected]? Jeg kjøper kun ladere direkte fra anerkjente produsenter (Apple, Anker, Samsung osv..) og INGEN har ladere på under 5V@1A.

 

Dette finnes vel allerede på X telefonene til Sony http://qnovo.com
Lenke til kommentar

Qnovo sammenligner stadig vekk med vanlige ladere. Gjett hva, ingen high end telefoner har det. Alle har Qualcomm Quick charge. Jeg synes det blir merkelige sammenligninger. De sier de justerer strømmen inn i batteriet... vel Qualcomm Quick Charge gjør jo akkurat det samme. De sier den lader veldig raskt, det gjør Qualcomm sin teknologi og. Sony har sitat fra Qualcomm på siden sin som skryter av dette.. Så da er det vel ikke usannsynlig at deres teknologi er involvert?

 

Det siste de sier er jo forbedret levetid. For det første så har jeg aldri sett noe som tilsier at hurtiglading gjør levetiden dårligere. De sier og de har bevist det fungerer, vel jeg har ikke sett noen beviser. Grafen deres mener batterier er dårlige etter et år. Det stemmer ikke. Du kan få det til om du virkelig mishandler det derimot. Så er teknologien bare for spesifikke tilfeller?

 

Jeg kommer hvertfall ikke til å kjøpe en teknologi som påstår at den skal være mye bedre basert på algoritmer, og det er bevist å fungere. Samtidig sammenligner de med helt vanlige ladeprossesser, og ikke Qualcomm sin quick charge som er i alt unntatt Apple. De har og grafen som påstår at batteriene blir dårlige etter et år....

 

Fant en side som forklarte litt her:

"Qualcomm’s Quick Charge circuitry similarly regulates the charge current to a suitable rate for the handset’s battery during the faster constant current phase, but it’s not clear how actively the current is monitored and adjusted when compared with Qnovo’s technology."

 

Dette er og en chip som skal være i telefonen i tillegg til Qualcomm sin åpenbart. De sier og de justerer ladestyrken hele tiden, så når de kommer med fantastiske tall er det garantert fordi de bare har fått den til å lade fullt hele tiden på et helt nytt batteri. Så det vil si at den vil ikke lade like raskt over tid. De har fortsatt ikke sagt noe om denne kontra Qualcomm Quick Charge 2 baserte enheter. Så de sier altså verken at den er bedre eller dårligere.. det pleier ikke å bety at den er bedre. 

 

 

QC 2.0 er og software basert. Ellers kunne du ikke deaktivert det i innstillinger på Galaxy telefoner. Si at Qnovo faktisk er bedre, så vil det jo si at du kunne gjort akkurat det samme med en SW oppdatering for QC 2.0 chipen i så fall. Når du har begge disse har du liksom to chiper som måler og styrer strømmen ved lading. Litt unødvendig?

 

Kilde:

http://www.androidauthority.com/qnovo-adaptive-charging-597410/

Lenke til kommentar

Hastighet : Alle merker bortsett fra apple

 

Batterikapasitet : Apple

 

Størrelse : Somregel dem dyreste er størst

 

Hva folk trenger : En mobil som man kan ringe \ sende sms med.

 

(Gammel nokiaen varer en uke før lading)

 

Hva ungdom vil ha : Facebook 24\7 der det kommer oppdateringer med en gang det skjer noe, som igjen krever at appen kjører hele tiden, som igjen gjør at batteritiden er 12 timer før lading eller 6 timer der skjermen hele tiden er på fordi dem hele tiden ser på mobilen.

Lenke til kommentar

Hastighet : Alle merker bortsett fra apple

 

Batterikapasitet : Apple

 

Størrelse : Somregel dem dyreste er størst

 

Hva folk trenger : En mobil som man kan ringe \ sende sms med.

 

(Gammel nokiaen varer en uke før lading)

 

Hva ungdom vil ha : Facebook 24\7 der det kommer oppdateringer med en gang det skjer noe, som igjen krever at appen kjører hele tiden, som igjen gjør at batteritiden er 12 timer før lading eller 6 timer der skjermen hele tiden er på fordi dem hele tiden ser på mobilen.

Tror du må se over litt tester igjen. Det du skriver her er ikke helt riktig :)

 

Uansett, det folk trenger er ikke en mobil som kan ringe og sende sms. Det folk trenger er en mini-datamaskin. Hvis du tror det er bare facebook en mobil kan brukes til tar du feil. Et voksent menneske med jobb og ingen interesse for FB, instagram, SC osv kan få en langt enklere hverdag med en mobil som kan langt mer enn ringing og SMS. Det finnes så mye som ikke er sosiale medier en kan gjøre på en mobil som gjør livet enklere.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...