Gå til innhold

[Løst] Trenger ny pc-Gaming stol, hjelp. DxRacer eller anbefaling.


Anbefalte innlegg

Lagde en tråd på generelt spilldiskusjon i går men ikke fått no svar enda, så lager en til her fordi jeg er utolmodig:3 Innholdet i tråden ligger i spoiler:

 

 

Sitter og vurderer å finne meg ny stol. Den gamle "ukjent merke" billig stolen min begynner å kneppe på dempern og er rett og slett ubehagelig. Har fått en interesse i å skjekke ut DxRacer stolene, sikkert pga at "alle" proffgamere og streamere bruker dem:P Jeg er åpen for forslag, men jeg lener meg mer mot spesialiserte stoler til gaming.

 

Jeg er 175cm og veier mellom 70-90kg (liker å kose meg, men liker å være tynn og:P) så har kommet fram til at hvis jeg skal ha DxRacer stol så skal det være formula eller racing. Men når jeg begynner å scrolle så er det jo 39 forskjellige formula stoler med minimal beskrivelse av de forskjellige, og 21 racing stoler.

 

Hvordan vet jeg hvem jeg skal se etter? (uten å åpne hver enkel og prøve å huske forskjellen på 60 stoler)

 

Er mange av dem bare farge varianter?

 

Er ute etter tilt, ryggjustering, god holdbarhet og komfort. Kan fort sitte hele dagen en hel helg. Kan finne på å ligge i stolen og se på youtube til tider også. Armlener er så som så, kommer til å ta dem av når jeg bygger meg nytt skrivebord for å plassere stolen og pc-skjermen mot ett hjørne så da blir skrivebordet armlenet.

 

 

 

Vil også legge til at jeg har prøvd å ta meg tid til å drive litt mer research om stolene, men klarer ikke finne ut av det på egenhånd. Ser ikke ut som det finnes noen steder i norge hvor man kan prøvesitte på dem, men mener å huske jeg så noen av dem på elkjøp slependen for noen måneder tilbake. Har de det?

 

Uansett er alt bedre enn det jeg har nå, så vil egentlig bare se om jeg klarer å finne det beste jeg kan til mellom 2-3000kr klassen. Er hovedsaklig kun ute etter komfort, men er sær på utseender også :p Liker ikke racing looken, men liker den også egentlig, men syns de mest fargerike ser grufulle ut. Liker de best plain svart, med noe røde striper f.eks. Tar imot tips for andre stoler også, men vil helst ha dem sammenlignet med DxRacer stolene.

Endret av Profanity
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en dxracer maximum gaming stol jeg er meget godt fornøyd med. Denne modellen er dog utgått, så jeg kan vel bare si at jeg er godt fornøyd med dxracer ihvertfall.

 

Hadde en AK racing før hvor gassdemperen tok kvelden, denne var langt fra så god å sitte i, spesielt sitteputen var mye dårligere.

Lenke til kommentar

Har lest noe sånt i andre tråder også at AK stolene har dårlig hydraulikk, men disse går jo på garantien så lenge den varer:P

 

Men hvis jeg skal velge en DxRacer, hvem av de 60 stolene blandt formula og racing skal jeg velge? Er de helt like hverandre med forskjellig utseendet? Eller er det praktiske forskjeller på dem?

Lenke til kommentar

Har lest noe sånt i andre tråder også at AK stolene har dårlig hydraulikk, men disse går jo på garantien så lenge den varer:P

 

Men hvis jeg skal velge en DxRacer, hvem av de 60 stolene blandt formula og racing skal jeg velge? Er de helt like hverandre med forskjellig utseendet? Eller er det praktiske forskjeller på dem?

Ta en titt på denne oversikten: https://chairs4gaming.com/pages/best-dxracer

Lenke til kommentar

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/20196807/#/30196802 Jeg kjøpte denne og er veldig godt fornøyd. Hvorfor bruke masse penger på stol bare for å få "gaming" klistret på den?

 

Det er ikke for å få "gaming" på den, men for å få en stol beregnet til mitt bruk, og som er komfortabel i det bruket over lengre tid.

 

Ikea stolen er ganske lik den stolen jeg prøver å bytte, ser ut som man ikke kan ta av armlenene og ryggen er ikke justerbar

Godt med alternativer, men den er ikke som jeg ser etter:P

 

 

Ta en titt på denne oversikten: https://chairs4gaming.com/pages/best-dxracer

 

 

Da ser det ut som det jeg regna med, at alle stolene i hver serie stort sett er like. Ser også ut som at jeg lander på en Racing utgave av dem hvis jeg velger det.

 

Fant 1 fra netonnet og 2 fra maxgaming, hvor 2 av dem var like med forskjellig navn (oh/rw01/n og oh/rc01/n) og finner dem ikke på hjemmesida til DxRacing.

 

Den andre som var anderledes fra maxgaming hadde aluminium base og røde striper, nermere min stil. den også hadde ett navn som ikke passa med hjemmesida til DxRacing (oh/rf9/nr).

 

Noen flere forslag før jeg velger en av de nevnt over?

Lenke til kommentar

 

 

Ta en titt på denne oversikten: https://chairs4gaming.com/pages/best-dxracer

 

 

Da ser det ut som det jeg regna med, at alle stolene i hver serie stort sett er like. Ser også ut som at jeg lander på en Racing utgave av dem hvis jeg velger det.

 

Fant 1 fra netonnet og 2 fra maxgaming, hvor 2 av dem var like med forskjellig navn (oh/rw01/n og oh/rc01/n) og finner dem ikke på hjemmesida til DxRacing.

 

Den andre som var anderledes fra maxgaming hadde aluminium base og røde striper, nermere min stil. den også hadde ett navn som ikke passa med hjemmesida til DxRacing (oh/rf9/nr).

 

Noen flere forslag før jeg velger en av de nevnt over?

 

De er stort sett like, og serienummeret definerer hvilken fargekombinasjon og stofftype modellen har, så fremt jeg husker rett. Jeg gikk for Racing-varianten med stoff i sitteputen og ryggen. Baksiden av stolen er trekt med noe karbonlignende kunstskinn. Skal du sitte i timesvis, så er skinn helt grusomt.

 

Stolene ser veldig pene ut i helt sort stoffkombinasjon, og virker ikke spradende slik som mange andre er. Når det gjelder AKracing sine stoler, så er det problemer med gassliften som gjør at de lekker luft. De gjorde i alle fall det når jeg var på leting etter stol.

 

Jeg vil absolutt anbefale stoler i fra HAG. Bruker flere varianter på jobben, men de er ikke akkurat billige.

Lenke til kommentar

Har DX Racing. Fin til gaming, føler den får meg mer konsentrert (hadde den IKEA-stolen før som ble linka til her i tråden - den er altfor bred og ble faktisk litt skjev og fyllet trykt sammen relativt kjappt). Det skal sies at om jeg sitter lenge (4t+) kunne jeg gjerne hatt en annen stol.

Lenke til kommentar

Har DX Racing. Fin til gaming, føler den får meg mer konsentrert (hadde den IKEA-stolen før som ble linka til her i tråden - den er altfor bred og ble faktisk litt skjev og fyllet trykt sammen relativt kjappt). Det skal sies at om jeg sitter lenge (4t+) kunne jeg gjerne hatt en annen stol.

 

Har du sett no serlig på nye stoler selv? Hva gjør at du ville valgt en annen stol hvis du skal sitte lenge?

 

Her hender det jeg sitter kanskje opptil 16 timer på ekstreme dager, men vanligvis mellom 2-6 timer i en stol som stopper ved armhulehøyde, med ujusterbar rygg, heldigvis vippefunksjon, men bare tekstiltrekk uten skum i ryggen. Finnes ingen gode sittestillinger i den så får vondt i lår og korsrygg etter bare en times tid, og bytter stilling ofte til akrobatiske positurer bare for å sitte behagelig:P Regner med det hjelper bare å få en stol med samme justeringsmuligheter som DxRacer stolene, men prøver å se etter det beste alternativet når jeg først skal bruke såpass på stol.

Lenke til kommentar

 

Har DX Racing. Fin til gaming, føler den får meg mer konsentrert (hadde den IKEA-stolen før som ble linka til her i tråden - den er altfor bred og ble faktisk litt skjev og fyllet trykt sammen relativt kjappt). Det skal sies at om jeg sitter lenge (4t+) kunne jeg gjerne hatt en annen stol.

 

Har du sett no serlig på nye stoler selv? Hva gjør at du ville valgt en annen stol hvis du skal sitte lenge?

 

Her hender det jeg sitter kanskje opptil 16 timer på ekstreme dager, men vanligvis mellom 2-6 timer i en stol som stopper ved armhulehøyde, med ujusterbar rygg, heldigvis vippefunksjon, men bare tekstiltrekk uten skum i ryggen. Finnes ingen gode sittestillinger i den så får vondt i lår og korsrygg etter bare en times tid, og bytter stilling ofte til akrobatiske positurer bare for å sitte behagelig:P Regner med det hjelper bare å få en stol med samme justeringsmuligheter som DxRacer stolene, men prøver å se etter det beste alternativet når jeg først skal bruke såpass på stol.

 

 

Kjøpte den for noen måneder siden. Synes faktisk IKEA-stolen var bedre i lengden, selv om den er mindre ergonomisk. Det er veldig fint å ha korsryggputen til DX stolene, de er alfa omega spør du meg. Godt å bruke, men til tider deilig å ta av noen minutter om man sitter lenge. En annen ting er at DX stolen har sykt mye motstand i vippingen når ryggen er ca. 100 grader, og (motstanden) synker jo lenger bak du lener deg (EDIT: stol-rygg vinkelen, ikke selve tiltingen), ingen låsemekanisme her. Viss du skal jobbe (gaming ikke jobb i dette tilfellet) ville jeg ha funnet en skikkelig kontorstol. Men på den andre siden kan det hende du synes DX-stolene er utmerket. Who knows :) Det er heller ikke det at jeg "ikke klarer" å sitte lenge, blir bare mer "sittesliten". Løses fort med å ta noen få minutter fra PCn.

 

EDIT: Vil også nevne at grunnen til at jeg ikke valgte AK var hydraulikken og at stolene er noe lavere enn DX på høyeste nivå. Sistnevnte var desidert viktigst da den hadde blitt for lav.

Endret av PS1
Lenke til kommentar

Jeg har også AK Racing Premium og er ganske fornøyd med denne :) Spiller ikke så veldig mye lenger, men synes fortsatt denne er en av de bedre stolene jeg har sittet i.
Prøv å styre unna de rimlige gaming stolene (1000-1500), har testet noen av de og de er svært dårlige i forhold til hva du får for bare en 1000-lapp ekstra. 
Se på det som en investering for kroppen din, det er viktig å ha god sittestilling når man jobber/spiller :)

Lenke til kommentar

Jeg kikka ikke no etter Hag siden det visstnok var dyrere, men kikka på linken din. Klarer ikke å finne priser på den, men finner 2 butikker i nærområdet, men de har heller ikke priser på den.

 

Syns den så litt ubehagelig ut å ligge i, så tipper jeg bestiller den DxRacer stolen iløpet av uka. Drivi med hagearbeid i hele dag så nå hadde det vært litt digg om jeg allerede hadde en sånn stol så jeg kunne legge meg ned og vært kakedeig..:p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk stolen for 2 dager siden og det er nå husets beste stol å sette seg ned i:D

 

Den passer kroppen min veldig bra, jeg kunne vært enda litt større (178cm og ca 90kg) og sitter godt planta og behagelig om jeg sitter eller ligger i stolen. Føles ut som jeg har valgt helt riktig, og dama bestilte seg en Formula variant av samme stolen så fort hu hadde prøvesitti stolen min.

 

Ville bare gi en tilbakemelding på hvordan stolen føltes for meg når jeg fikk den. Ble ikke i nærheten så sliten og vond av å sitte i denna stolen som den forrige. Absolutt verdt det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...