Gå til innhold

FEATURE: Spillanbefalinger til deg som skal på LAN i vinterferien


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mine anbefalinger til LAN-spill:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det min tur til å komme med innspill i denne tråden:

 

  • Quake Live - bedre utgave av Quake 3, fikk LAN-support i høst og har skikkelig 16:9 støtte
  • Unreal Tournament 1, 2004 og den nye rebooten som nå er i pre-alpha
  • Command & Conquer 3 - kanonbra rts som det er lettere å komme inn i enn Starcraft 2
  • OpenRA - nyversjon av C&C 1, Red Alert 1 og Dune 2000 som kan kjøres på nye PCer
  • Settlers 2 10th Anniversary Edition
  • Supreme Commander Forged Alliance
  • War for the Overworld - kan nesten kalles Dungeon Keeper 3, begynner å bli ganske bra
  • Action Quake 2 - laget av samme mann som står bak CS
  • Alien vs Predator 2
  • Call of Duty 2
  • Half-Life 2 Deathmatch med custom maps som er å finne på nettet
  • Reflex - minner om CPMA modden til Quake 3
  • Toxikk - minner om Unreal Tournament
  • Carmageddon Reincarnation
  • Dirt 3
  • FlatOut 2
  • Race Driver Grid
  • Re-Volt
  • Sonic & All-Stars Racing Transformed
  • Doom - da gjennom Chocolate Doom eller Crispy Doom klienten
  • Dying Light
  • Return to Castle Wolfenstein COOP mod
  • Serious Sam serien
  • Half Life 2 Synergy - likt Sven COOP, men med Half-Life 2 og begge episoder
  • Grim Dawn - ligner på Titan Quest og Diablo 2
  • Hedgewars - likt Worms World Party men gratis
  • Worms Ultimate Mayhem - 3D worms som kom i 2011
  • Tony Hawk's Underground 2 med THUGPRO mod - kan da spille baner fra THPS 1-4
  • Ignition - må bruke en Glide Wrapper for å få dette til å virke
  • Generals med Gentool tillegget for silkemyke 60 fps og widescreen
  • Red Alert 2 Yuri's Revenge - må installere ipxwrapper for å emulere IPX protokollen
  • Path of Exile - Diablo 2 ish, men free2play uten pay2win elementer, kun kosmetiske ting kan kjøpes
Endret av Oly
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen som inkluderer WC3? Passer ypperlig på lan. Mye variasjon og forskjellige modes å leke seg i.

Personlig er det min soleklar lan perle <3

 

Det som er synd at det begynner å bli utdatert , blir likke bedre av at Blizzard kun bryr seg om WOW. Egentlig ikke så rart med tanke på den pengemaskinen wow er. Men litt trist er det jo for oss trofast wc3 spillere.

 

Ellers er de gamle Red Allert spilla ganske fun. Kobler av med litt retro spill på ps1 når jeg blir trøtt av competitive gaming.

Hadde jeg forsatt vært så heldig at jeg hadde fri i vinterferien ville jeg nok dratt på lan-praty.

Lenke til kommentar

Hey! Jeg synes det er litt uheldig å ikke nevne Makercamp på Trondheim Folkebibliotek der det også er fokus på å gjenbygge Trondheim fra scratch i Minecraft. Det har vært opptil 25 forskjellige brukere så langt på dette prosjektet og det holder på i 2 dager til. Dette vet jeg ble sendt til dere til informasjon på forhånd i håp om at dere synes det var relevant at vi samler barn til biblioteket til å bruke Minecraft til noe spesifikt og kreativt.

Lenke til kommentar

 

 

  • Command & Conquer 3 - kanonbra rts som det er lettere å komme inn i enn Starcraft 2

 

Funker dette på LAN? Kom ikke det med gamespy?

 

 

Jeg kan bekrefte at dette funker på LAN; jeg har selv LANet på dette bare for noen få måneder siden. Gamespy-greiene gikk kun ut over online-modusen; lurer dessuten på om jeg leste noe om en uoffisiell Gamespy-erstatter slik at dette igjen kan spilles online.

Lenke til kommentar

 

 

 

  • Command & Conquer 3 - kanonbra rts som det er lettere å komme inn i enn Starcraft 2

 

Funker dette på LAN? Kom ikke det med gamespy?

 

 

Jeg kan bekrefte at dette funker på LAN; jeg har selv LANet på dette bare for noen få måneder siden. Gamespy-greiene gikk kun ut over online-modusen; lurer dessuten på om jeg leste noe om en uoffisiell Gamespy-erstatter slik at dette igjen kan spilles online.

 

 

Hmm, må testes :)

 

Edit: Funket fett det :)

Endret av LoveAmiga
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ingen som inkluderer WC3? Passer ypperlig på lan. Mye variasjon og forskjellige modes å leke seg i.<p>Personlig er det min soleklar lan perle

 

Kom vel en balanserings og bug fiks til WC3 i 2014? SOm ikke er så galt for et så gammelt spill. Ikke mange spill fra da som får oppdateringer.

 

Edit: Kom faktisk ny oppdatering nå i mars i år! Jaggu

Lenke til kommentar

Vi hadde et lite 8-manns-LAN spesifikt for å spille Europa Universalis IV. Helt klart en nisje-interesse, men når man først klarer å få det noenlunde teknisk stabilt* er det fascinerende.

 

* Hos oss krasjet det innen sekunder om vi hadde på Random New World, og det fungerer visstnok best å hoste på den tregeste maskinen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...