Gå til innhold

80% av PlayStation 4-eiere har aldri spilt Uncharted


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt playstation siden ps1 har ikke kjøpt uncharted fordi det rett og slett ikke interesserer meg i det minste. Prøvd spillene ved flere annledninger men kommer frem til det samme hver gang. Kjedelig cover shooting og bosser som er skudd svamper og lite en interessant hovedperson.

 

Ja det er din mening :p

 

Min mening er at de er noen av de beste spillene noensinne laget innenfor sjangeren, det samme synes jeg om TLoU som jeg i disse tider spiller gjennom for andre gang, denne gang på ps4. Og jeg synes at det er få spillselskaper som klarer å presse så mye personlighet inn i sine spillfigurer som det Naughty Dog gjør, den sømløse følelsen av å spille gjennom disse spillene nesten uten loading og perfekt overgang fra cutscenes til gameplay er på grensen til det perfekte og noe jeg synes er i verdensklasse med disse 2 spillseriene.

 

Jeg er evig takknemlig for at det kommer (har kommet) en oppusset versjon av de 3 første spillene, slik at jeg kan spille gjennom alle 3 en gang til for å refreshe historien litt før jeg skal sette meg ned å kose meg med Uncharted 4.

 

Men dette er da min mening :)

 

Kanskje du bare ikke liker sjangeren(?), en ærlig sak.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hva med å gjøre konsollene bakoverkompatible i stedet for å snylte brukerene for penger gang på gang?

 

Det er jo ingen som tvinger deg til å kjøpe noe som helst, hvis du synes dette er å "snylte brukerene for penger gang på gang" så lar du bare vær å kjøpe de(?)

 

Hva mener du med at istedenfor gjøre konsollen bakover kompatibel? Da hadde det jo vært det samme som å spille de på ps3, og hvis poenget ditt var "gang på gang" så regner jeg med at du allerede har disse spillene og en ps3 som du kan spille på allerede, da hadde det ikke vært forskjell om du spiller på ps3 eller ps4.

 

Dette derimot er en remastered utgave der de har PUSSET opp spillene, med 60 FPS og bedre grafikk (hvertfall spesielt det første spillet), og det hadde du ALDRI fått om de bare hadde gjort ps4 bakover kompatibel og spilt de gamle ps3 spillene.

 

Jeg er superglad for at de gjør dette, spesielt i forkant av Uncharted 4 da det er noen år siden jeg har spilt de, og det vil være gøy å spille de en gang til i oppusset versjon rett før "det siste" i serien.

 

Dessuten ang. bakover kompatibilitet så er ikke det så fantastisk som det høres ut, microsoft har jo fått til denne på en eller annen måte (og det hadde selv ikke de gjort om salgstallene var høyere på xbox one i utgangspunktet), og det er mange spill som sliter med performance, og som faktisk kjører bedre på xbox 360, er det ikke bedre de sikter fremover?

Har mere troa på cloud spilling.

 

Bare ikke kjøp disse "snylte" spillene da, ser ikke problemet :p

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er selv også utrolig glad for at denne pakke er kommet. Har spilt alle 3 spillene allerede, men det samme gjalt også The Last of Us på PS3, men kjøpte lett remastered versjon framfor å spille en bakoverkompatibel versjon.

 

Da kunne jeg like greit spilt PS3 versjonen på nytt igjen. Derimot hoppet fra 720p til 1080p glatter ut grafikken i spillene og gir dem e glatter utseende pluss når de kjører i 60 bilder i sekundet slik jeg nå er blidd vant til på pc så føles spillene bare ekstra deilig å spille.

 

Misforstå meg ikke. Uncharted trilogien er en fantastisk opplevelse på PS3 som man merker virkelig presser hardwaren til det den klarer og har alltid føltes bra å spille. Derimot når du ser/spiller spillene remasteret så merker du ett løft som gir spillene en ekstra glans som gjør at de vil være enda mer digg å gå tilbake å spille i framtiden.

 

Ta f.eks en titt på Digital Foundry sin sammenligning av Uncharted 1 på PS3 vs Remastered utgaven så får du se hvor mye som faktisk er gjordt. Trudde egentlig dette var en basic løft i oppløsning og fps, men er mange smådetaljer som f.eks tykkere gress, bedre teksturer, lyseffekter gjør at Uncharted 1 sin grafikk matcher 2 og 3 mye bedre.

 

Annsiktene ser f.eks mye bedre ut. Drake har litt skjeggstubb slik som i de andre spillene og har ikke lenger den overpolerte voksdukke utseende.

 

Håpet selv da PS4 kom at denne pakken skulle komme så er selv meget fornøyd.

 

Fra PS3 bibloteket håper jeg nå bare fortsatt på en remastered samlepakke av Infamous 1, 2 og Festival of Blood og selvfølgelig Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots ( gjerne til PC også )

Lenke til kommentar

 

Hva med å gjøre konsollene bakoverkompatible i stedet for å snylte brukerene for penger gang på gang?

Det er jo ingen som tvinger deg til å kjøpe noe som helst, hvis du synes dette er å "snylte brukerene for penger gang på gang" så lar du bare vær å kjøpe de(?)

 

Hva mener du med at istedenfor gjøre konsollen bakover kompatibel? Da hadde det jo vært det samme som å spille de på ps3, og hvis poenget ditt var "gang på gang" så regner jeg med at du allerede har disse spillene og en ps3 som du kan spille på allerede, da hadde det ikke vært forskjell om du spiller på ps3 eller ps4.

 

Dette derimot er en remastered utgave der de har PUSSET opp spillene, med 60 FPS og bedre grafikk (hvertfall spesielt det første spillet), og det hadde du ALDRI fått om de bare hadde gjort ps4 bakover kompatibel og spilt de gamle ps3 spillene.

 

Jeg er superglad for at de gjør dette, spesielt i forkant av Uncharted 4 da det er noen år siden jeg har spilt de, og det vil være gøy å spille de en gang til i oppusset versjon rett før "det siste" i serien.

 

Dessuten ang. bakover kompatibilitet så er ikke det så fantastisk som det høres ut, microsoft har jo fått til denne på en eller annen måte (og det hadde selv ikke de gjort om salgstallene var høyere på xbox one i utgangspunktet), og det er mange spill som sliter med performance, og som faktisk kjører bedre på xbox 360, er det ikke bedre de sikter fremover?

Har mere troa på cloud spilling.

 

Bare ikke kjøp disse "snylte" spillene da, ser ikke problemet :p

 

 

PC har bakoverkompatibilitet så jeg kan fremdeles spille mine 20 år gamle spill. Funker dårlig å ha en PS1, 2, 3 og 4 stående under TV'n når alt skulle vært tilgjengelig på den siste modellen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Hva med å gjøre konsollene bakoverkompatible i stedet for å snylte brukerene for penger gang på gang?

SNIPP

 

 

PC har bakoverkompatibilitet så jeg kan fremdeles spille mine 20 år gamle spill. Funker dårlig å ha en PS1, 2, 3 og 4 stående under TV'n når alt skulle vært tilgjengelig på den siste modellen.

Joda, det kan jeg forsåvidt være enig med deg i, men det har da ingenting med din kommentar til artikkelen om å snylte forbrukerne for penger å gjøre.

 

Og tenk hvor dyr ps4 ville være da? Bare se hvor mye ps3 som taklet ps2 spill kostet.. 7-8000(?) husker ikke helt. Det ligger helt forskjellige teknologier bak de forskjellige generasjonene, det er ikke så enkelt som du tror.

 

Spiller du virkelig så ofte ps1, 2 og 3 spill nå som 4-en begynner å blomstre i spillbiblioteket at du må ha alle konsollene fremme hele tiden?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Spilte gjennom uncharted 2 fordi jeg er fan av Legacy of Kain, men at Amy Hennig i det hele tatt var med på utviklingen synes ikke fordi figurene er platte og endimensjonale. At det i tillegg er en cover-basert tredjepersonsskyter hjelper ikke akkurat, siden det er et typisk konsollgrep for å kompensere for redusert kontrollkompleksitet.

 

Nå skal jeg ikke si at det var et dårlig spill. Det fungerte, var ikke utelukkende stygt og jeg spilte gjennom det. Det var bare bortimot like forglemmelig som den siste Transformers-filmen og la ikke akkurat føringen for at jeg hadde lyst til å fortsette i serien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Hva med å gjøre konsollene bakoverkompatible i stedet for å snylte brukerene for penger gang på gang?

SNIPP

 

 

PC har bakoverkompatibilitet så jeg kan fremdeles spille mine 20 år gamle spill. Funker dårlig å ha en PS1, 2, 3 og 4 stående under TV'n når alt skulle vært tilgjengelig på den siste modellen.

Joda, det kan jeg forsåvidt være enig med deg i, men det har da ingenting med din kommentar til artikkelen om å snylte forbrukerne for penger å gjøre.

 

Og tenk hvor dyr ps4 ville være da? Bare se hvor mye ps3 som taklet ps2 spill kostet.. 7-8000(?) husker ikke helt. Det ligger helt forskjellige teknologier bak de forskjellige generasjonene, det er ikke så enkelt som du tror.

 

Spiller du virkelig så ofte ps1, 2 og 3 spill nå som 4-en begynner å blomstre i spillbiblioteket at du må ha alle konsollene fremme hele tiden?

 

 

Helt uviktig hvor ofte jeg vil spiller de. Jeg tolererer ikke begrensninger.

Lenke til kommentar

PC har bakoverkompatibilitet så jeg kan fremdeles spille mine 20 år gamle spill. Funker dårlig å ha en PS1, 2, 3 og 4 stående under TV'n når alt skulle vært tilgjengelig på den siste modellen.

Grunnen til at PC har bakover kompatabilitet er fordi at det har vært x86b på Windows "hele" tiden. Alt man trenger er ritkig DirectX versjon og man kan spille mange gamle spill. Men ikke alle.

På konsoll så har ofte foregående konsoll ingenting til felles med den forrige, og da må man emulere de forrige konsollene, enten gjennom hardwre eller software. Dette er et fordyrende ledd, og noe som ble fjernet fra PS3. Nintendo emulurer den forrige konsollen, men kun den. I bunn og grunn så er ikke bakover- og fremoverkompatabilitet lett å implementere slik som konsollene utvikles.

Lenke til kommentar

 

PC har bakoverkompatibilitet så jeg kan fremdeles spille mine 20 år gamle spill. Funker dårlig å ha en PS1, 2, 3 og 4 stående under TV'n når alt skulle vært tilgjengelig på den siste modellen.

Grunnen til at PC har bakover kompatabilitet er fordi at det har vært x86b på Windows "hele" tiden. Alt man trenger er ritkig DirectX versjon og man kan spille mange gamle spill. Men ikke alle.

På konsoll så har ofte foregående konsoll ingenting til felles med den forrige, og da må man emulere de forrige konsollene, enten gjennom hardwre eller software. Dette er et fordyrende ledd, og noe som ble fjernet fra PS3. Nintendo emulurer den forrige konsollen, men kun den. I bunn og grunn så er ikke bakover- og fremoverkompatabilitet lett å implementere slik som konsollene utvikles.

 

 

Sier vel mye om problemet til konsollene og hvorfor de synger på siste verset. 

Endret av LoveAmiga
Lenke til kommentar

Det er absolutt en svakhet ved konsollene at man må ha så mange av dem for å få spilt spillene sine, spesielt hvis man skal spille eldre spill. Selv har jeg aldri eldre konsoller enn foregående generasjon stående fremme, da eldre generasjoner ofte kan emuleres på PC med langt bedre resultater enn om man spiller på konsollen, noe som både gir bedre plass i stua og penere spill med bedre framerate.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...