Gå til innhold

Nå er «PewDiePie» den første YouTube-eren med 10 milliarder kanalvisninger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke hvordan han har klart det. Jeg synes han for det meste er irriterende.

Men jeg unner han suksessen. Han har greid å skape dette helt selv og da fortjener han hver krone. Kudos!

 

At han "fortjener hver krone" er jeg ikke enig i (ihvertfall ikke om noen fortjener mer eller mindre enn andre), men det er jo helt greit at han har suksess med kanalen, tydeligvis mange som liker det han leverer.

 

AtW

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvordan han har klart det. Jeg synes han for det meste er irriterende.

Men jeg unner han suksessen. Han har greid å skape dette helt selv og da fortjener han hver krone. Kudos!

 

Akkurat der har du grunnen til PewDiePie sin succession. Visstnok mange i den lave aldersgruppen som syns dette er noe av den beste underholdningen de kan få. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzWgwc

I frykt for å virke som en hater må jeg bare få det helt klart at jeg ikke er det. Jeg er bare ikke i hans målgruppe. men jeg har sett noen videoer han har lagt ut... synes etter det at det er helt utrolig at han har blitt så 'stor' på youtube som han har... helt ufattelig..

Lenke til kommentar

Jeg studerer hvordan YouTube fungerer daglig, og jeg kan si så mye som at det er helt ekstremt for tiden. I Norge er det en markant økning av brukere, og grafen går rett opp for hver eneste dag. Der er så mye penger å hente om man virkelig går inn for det, og har en plan med det man driver med. Hadde jeg hatt tid og ville blitt "kjendis" hadde jeg ikke nølt med å begynne... Men så er det en hel del som følger med, at du bla. må utlevere deg offentlig for suksess og det er ikke jeg noe fan av.  :nei:

 

PewDiePie har drømmejobben, og den vil han ha i mange år fremover. Når tiden YouTube går ned (trolig aldri?), så vil han uansett være så attraktiv på jobbmarkedet at han til og med da vil svømme i penger.

Lenke til kommentar

Det som er mest overraskende for meg er at han når toppunktet nå og ikke tidligere, da han la ut masse gode Let's Play-videoer som f.eks. av Last of Us og Dark Souls. Formatet han kjører nå er veldig overfladisk og det virker mest som om han spiller en slags rolle for å appellere til den yngre garde. Det er bra at han lykkes med prosjektet sitt, men synd at han må senke nivået sitt for å gjøre det.

 

Det som skiller PDP mest fra andre Let's Playere er at han er mye mer profesjonell enn noen andre jeg har sett når det kommer til redigering. Han vet akkurat hva han skal ta med og klippe ut og hva han skal si og ikke si. Jeg følger andre Let's Playere som har et format som appellerer mer til meg, men de er mye mer klønete på redigering og en video på 30 min kan fort ha 10 minutter der de surrer rundt i spillmenyen eller snakker om ting som ikke har noe med spillet å gjøre.

Lenke til kommentar

Det som er mest overraskende for meg er at han når toppunktet nå og ikke tidligere, da han la ut masse gode Let's Play-videoer som f.eks. av Last of Us og Dark Souls. Formatet han kjører nå er veldig overfladisk og det virker mest som om han spiller en slags rolle for å appellere til den yngre garde. Det er bra at han lykkes med prosjektet sitt, men synd at han må senke nivået sitt for å gjøre det.

 

Det som skiller PDP mest fra andre Let's Playere er at han er mye mer profesjonell enn noen andre jeg har sett når det kommer til redigering. Han vet akkurat hva han skal ta med og klippe ut og hva han skal si og ikke si. Jeg følger andre Let's Playere som har et format som appellerer mer til meg, men de er mye mer klønete på redigering og en video på 30 min kan fort ha 10 minutter der de surrer rundt i spillmenyen eller snakker om ting som ikke har noe med spillet å gjøre.

Youtube har alltid favorisert personligheter ovenfor innhold, det er desverre slik det er.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg skjønner ikke hvordan han har klart det. Jeg synes han for det meste er irriterende.

Men jeg unner han suksessen. Han har greid å skape dette helt selv og da fortjener han hver krone. Kudos!

 

Akkurat der har du grunnen til PewDiePie sin succession. Visstnok mange i den lave aldersgruppen som syns dette er noe av den beste underholdningen de kan få. 

vet ikke hvorfor mange tror små unger ser på pewdiepie, ser ikke på det personling, men mange av minne venner ghjør det og de er alle sammen 20+

Lenke til kommentar

Det er vel endel som tror det fordi humoren og karakteren han spiller er utrolig barnslig.

 

Men det er tydeligvis dette flertallet vil ha. Jeg fulgte Hearthstone streamere på Twitch endel før, og da fulgte jeg som regel de som både var gode spillere og som i hvert fall var voksen i oppførsel (Twitch-miljøet blir ofte litt ungdomsskole i oppførsel). Men jeg ser jo at streamere som Amaz (som oppfører seg som ei 10 år gammel jente) rundet 100k seere når han åpnet pakker i TGT. En streamer som Forsen, hvor streamen stort sett bare består av spam, syting og drittslenging, er en av de mest populære i HS i hvert fall. Det kan være vanskelig å forstå, helt til man ser hvordan folk oppfører seg i kommentarfelter, på Facebook, Youtube osv, så skjønner man at flertallet består ikke av et såkalt modent publikum.

Lenke til kommentar

Skjønner folk som ser på walktroughs av spill, gjør det selv jevnlig, selv om jeg for lengst er passert tenårene. Men pewdiepie er så steike masete, med en masse innklipp av teite ting. Foretrekker de mindre aktørene, som Major Slack, som ER morsom, og Fighting Cowboy. Men den inntekten viser vel bare at vi lever i en veldig rar verden for tiden ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...