Gå til innhold

– Hearthstone drar inn 164 millioner kroner i måneden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle casual-spill er et psykologisk eksperiment, det at Blizzard bruker samme system som WoW og folk går fem på får meg til å forstå hva faren min fortalte meg da jeg var ung, mennesker generelt er dumme og lærer ikke av sine feil, vær bedre.

Spiller får en enkel jobb
Spiller utfører jobben
Spiller får en premie av noe som helst slag
Spillers hjerne utløser dopaminer som trigger glede pga han fikk premie for å gjøre en enkel jobb
Spiller fortsetter å spille og betale.

Det er enkel utnyttelse av hjernen og det gjøres i ALLE casual spill, alt fra LoL til WoW til dette Hearthstone-pisset.

Magic: Duels kom nettopp ut på Steam, merkelig at det ikke står noe om det.

Endret av Puro
Lenke til kommentar

Alle casual-spill er et psykologisk eksperiment, det at Blizzard bruker samme system som WoW og folk går fem på får meg til å forstå hva faren min fortalte meg da jeg var ung, mennesker generelt er dumme og lærer ikke av sine feil, vær bedre.

 

Spiller får en enkel jobb

Spiller utfører jobben

Spiller får en premie av noe som helst slag

Spillers hjerne utløser dopaminer som trigger glede pga han fikk premie for å gjøre en enkel jobb

Spiller fortsetter å spille og betale.

 

Det er enkel utnyttelse av hjernen og det gjøres i ALLE casual spill, alt fra LoL til WoW til dette Hearthstone-pisset.

 

En så enkel oppsummering gjelder jo svært mange spill?

 

AtW

Lenke til kommentar

For all del det er et artig nok kortspill, men jeg forstår meg ikke på folk som pøser penger på slike spill som dette. Har selv spilt mange ting som er F2P, men jeg bruker aldri penger på det. Hvis det gjør meg svakere enn de andre i spillet så får det så være. Mikrotransaksjoner er noe vi ikke burde gå god for. Ta heller en engangs sum for hele spillet og bli ferdig med det.

Endret av Akrabra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For all del det er et artig nok kortspill, men jeg forstår meg ikke på folk som pøser penger på slike spill som dette. Har selv spilt mange ting som er F2P, men jeg bruker aldri penger på det. Hvis det gjør meg svakere enn de andre i spillet så får det så være. Mikrotransaksjoner er noe vi ikke burde gå god for. Ta heller en engangs sum for hele spillet og bli ferdig med det.

 

I og for seg greit å si at de skal betale en enkeltsum for spillet å bli ferdig med saken.

Men forretningsideen til blizzard er jo om de gir ut spillet gratis, så er det mye mer fristende å kjøpe en starter kort pakke til noen å 500 kroner siden spillet var gratis i utgangspunktet. På den måten vil de muligens selge flere "kopier" enn om spillet hadde kostet noe.

 

Den eneste mikrotransaksjonen jeg liker er faktisk PoE, som er kun visuelle gjenstander og ikke noe som gir deg noen fordel mot andre.

Endret av xClaymanx
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+241541

For all del det er et artig nok kortspill, men jeg forstår meg ikke på folk som pøser penger på slike spill som dette. Har selv spilt mange ting som er F2P, men jeg bruker aldri penger på det. Hvis det gjør meg svakere enn de andre i spillet så får det så være. Mikrotransaksjoner er noe vi ikke burde gå god for. Ta heller en engangs sum for hele spillet og bli ferdig med det.

 

Synes det er helt greit. Teknisk sett så er jo all pengeforbruk sløsing eller unødvendig utover det du trenger for å leve. Det er fullt mulig å få alle kortene uten å betale, men det krever tid. Det går forøvrig helt fint å spille spillet med basiskortene, så sant du ikke satser på legend rank, spesielt om du spiller i Asia eller USA (av en eller annen grunn er folk dårligere der).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...