Gå til innhold

Google burde ha Googlet Alphabet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alphabet skal vel bare være et holding selskap som skal eie de andre selskapene som igjen vil være de som markedsføres, så spiller vel ikke så stor rolle hvilket domene eller navn de bruker på det selskapet. 

 

Kommer sikkert til å bare bruke abc.xyz eller noe som alphabetgroup.com 

 

Tror det kan være lurt og ikke bruke Google-navnet på alle de andre prosjektene de holder på med og heller la Google være det nettselskapet som det i utgangspunktet var. 

Endret av esoteric
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Dumt navnebytte. Google er noe alle vet hva er, alphabet er ikke noe som minner meg om google i det hele tatt og som allerede er oppbrukt.

 

Nei, dette er helt vanlig og Google skal bestå som produkt og datterselskap.

Folk vet hva Audi er og går ikke bryr seg om at det er VAG som eier Audi. Ingen sier noe på at Schibsted eier finn.no osv osv.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

"Men mange som søker informasjon om Alphabet vil antagelig forsøke den litt mer intuitive adressen alphabet.com først."

Hvor kommer de til å søke? På Google? Nei, det er ikke mulig for de å tweake resultatene slik at det går i deres favør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er meget spent på hvordan dette nye selskapet skal tjene penger når alle inntektskildene blir værende igjen i "Google".

 

Må jo pøse ut milliarder på milliarder i R&D.

Holdingselskaper driver vanligvis ikke egen verdiskapning. Alphabet er et holdingselskap som eier Google aksjene og forvalter avkastningen.

Endret av Uderzo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Dumt navnebytte. Google er noe alle vet hva er, alphabet er ikke noe som minner meg om google i det hele tatt og som allerede er oppbrukt.

Forslag:

- Først lese artikkelen

- Forstå innholdet i artikkelen

- Eventuelt kommentere

Jeg har lest og forstått artikkelen, og jeg skjønner ikke navnevalget google har gjort. Alphabet er som sagt ganske oppbrukt og minner lite om Google, de kunne for eksempel kalt seg Google Group.
Lenke til kommentar

 

 

Dumt navnebytte. Google er noe alle vet hva er, alphabet er ikke noe som minner meg om google i det hele tatt og som allerede er oppbrukt.

Forslag:

- Først lese artikkelen

- Forstå innholdet i artikkelen

- Eventuelt kommentere

Jeg har lest og forstått artikkelen, og jeg skjønner ikke navnevalget google har gjort. Alphabet er som sagt ganske oppbrukt og minner lite om Google, de kunne for eksempel kalt seg Google Group.

Mnjaaaa...trukke det...les innlegget til Bolson da, der kommer det enda bedre frem hva dette handler om...:-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...