Gå til innhold

Stephen Hawking vil lete etter aliens


Anbefalte innlegg

Selv med en uendelig mengde energi er lyshastigheten i vakuum toppfart uansett. Alt annet er ønsketenking. Det spiller ingen rolle om man slenger på noen millioner år med sivilisasjonsutvikling.

 

Vitenskapens regler har blitt forandret mange ganger så jeg hadde vært forsiktig med så bastante påståelser. Du får se hva som skjer rundt omkring år 2.002.015 da vettu, blir for lenge å vente for meg så jeg graver meg ned før den tid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en mistanke om at det er overveldende mye vi (mennesker) overhodet ikke har begrep om enda.

 

Om 100 år vil nok noen synes vi 2015-mennesker levde i steinalderen.

 

Om 1000 år? Tja, det er utenfor vår fatteevne, men jeg skulle ønske noen tok på seg å tenke fremover og forfatte noen ideer om hva som kan skje?

 

 

 

 

Sånn på sidelinjen, så føler jeg at vi mangler noen store tenkere for tiden.

 

Altså, vi har ingen Davinci, Newton eller Einstein pr i dag.

 

De blir vel parkert på psykiatrisk avdeling kanskje?

Lenke til kommentar

Hvordan tror du mennesker utvikler seg? Ved å holde seg innenfor teoretisk riktig fakta eller utenfor teoretisk fakta som ikke er riktig? Hadde Hawkins holdt seg innenfor riktig fakta og teori rammen ville han aldri blitt kjent eller populær. Mennesker er oppfinnere. Når man bare holder seg innenfor fakta slutter man må å finne opp nye ideer. Det blir som kristendommen, Islam og jødene. Alle holder seg innenfor fakta i den hellige boken.

 

Tror ikke du vet hva utvikling betyr? Vi utvikler oss hele livet, men fra 25-års alderen er det stort sett i negativ retning. Så selv om vi holder oss innenfor "fakta" vil vi få en utvikling ganske enkelt fordi folk ikke forstår. 

Du blander forøvrig fakta med paradigme. Hawkins gikk ikke mot fakta, men mot den gjeldende oppfatningen, som ikke var helt rett.

 

 

 

Våre menneskelige evner kommer fra tidligere kunnskaper av våre forfedre. Som har lagt igjen kunnskap slik at vi kan videreutvikle nye ideer. Alle hermer etter hverandre og holder seg innenfor fakta. Du kan tydeligvis se hvordan det går med AIDS/HIV/KREFT resultatet. Vi suger i dette området og bevege oss aldri ut av faktaboksen. Det samme gjelder antiresistante bakterie. Antibiotika virker ikke lenger fordi alle mennesker som er genier i dette feltet skal absolutt ikke bevege seg ut av faktaboksen.

 

Beveger du deg utenfor fakta boksen og begynner å utfordre fakta. Blir det automatisk feil ifølge alle andre. Slik hindrer man vekst av nye ideer og ny kunnskap.

 

Her er et godt eksempel på at du ikke skal følge fakta.

http://www.nrk.no/norge/kjopte-egg-pa-rema-1000_-_-klekket-kyllinger-1.12481252

 

«Awww. Dette er jo i teorien umulig så disse to miraklene må du ta godt vare på», lyder deler av svaret til Rema 1000.

 

 

Nei, vi bør jo selvsagt prøve krystallterapi og homøopati mot aids. At fakta sier det ikke virker er jo ikke så nøye ...

Om du sier antibiotika ikke vil virke pga. resistens så er du jo innenfor boksen du kritiserer alle andre å være. Vi må jo ignorere fakta og tro at antibiotikaen alltid er effektiv.

 

Fakta tilsier dessuten at et befruktet kyllingegg kan gi deg en kylling.  Hvordan er det et eksempel på at man ikke skal følge fakta? Du motsier deg selv flere ganger. Hva er egentlig poenget ditt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Hvis der finnes så høyintelligente som at de kan komme hit eller utgjøre fare, vil jeg tro de vet om oss forlengst. Samme hva vi gjør eller ikke gjør.

Det burde Hawking også skjønne mener jeg. Så forsøk på kamuflering eller forsiktighet blir nok bare tull.

Det blir vel som med bilbeltene vi tar på oss hver dag når vi kjører til jobben. Sjansen for at vi faktisk skulle trenge beltet akkurat i dag er jo forsvinnende liten, men vi vet jo at om alle gjør dette hver dag så vil det bli langt færre drepte i trafikken.

 

Bortsett fra at faktisk vet at bilbelter redder liv i bilulykker, men ingen ting om hva slags liv som finnes der ute og hva som ville skje om vi kom i direkte kontakt med det.

Lenke til kommentar

En rase som har kommet så langt at de kan reise hit betyr ikke at de har vært i alle kroker og kriker av alle univers, det er ca 1024 planeter i det observerbare universet, at noen har utforsket alle er noe tvilsomt...

Selv med veldig avansert teknologi er det ett latterlig høyt antall planeter...

10 opphøyd i 24 planeter er så veldig mange egentlig. Hadde jeg hatt uendelig med til rådighet så skulle jeg med letthet ha gått gjennom alle :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...