Gå til innhold

Tåler Apple Watch vann?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Casio gir klar beskjed om at klokker som er merket med 50 meter ikke skal brukes til dykking under vann, kun svømming. Klokker for 100 meter kan man fridykke med, men man skal ikke trykke på knappene under vann. Kun dykkerklokkene merket Diver's Watch 200 meter skal brukes ved dykking, og man kan betjene knappene under vann.

http://www.casio.com/support/techsupport/B769FD93-A496-4DBD-B7B5-D9F5CBD7B30E

Lenke til kommentar

Litt selvmotsigende overskrift/artikkel. Apple selv sier ikke "nja", de sier: "ja, Apple Watch er IPX7-sertifisert", som det også nevnes lenger nede i artikkelen. IPX7-sertifiseringen er omtalt på Apples nettsider, så det bør være offisielt nok.

 
"*Apple Watch is splash and water resistant but not waterproof. You can, for example, wear and use Apple Watch during exercise, in the rain, and while washing your hands, but submerging Apple Watch is not recommended. Apple Watch has a water resistance rating of IPX7 under IEC standard 60529. The leather bands are not water resistant."
Endret av Newton
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Casio gir klar beskjed om at klokker som er merket med 50 meter ikke skal brukes til dykking under vann, kun svømming. Klokker for 100 meter kan man fridykke med, men man skal ikke trykke på knappene under vann. Kun dykker klokkene merket Diver's Watch 200 meter skal brukes ved dykking, og man kan betjene knappene under vann.

http://www.casio.com/support/techsupport/B769FD93-A496-4DBD-B7B5-D9F5CBD7B30E

 

Jeg har en Casio klokke som ble kjøpt på clas ohlson for 8 år siden og den er merket med 100m. Har fortsatt brukt knappene mye under vann, og den funger like bra som før. Har aldri skiftet batteri på den heller, men det står jo 10 års batterigaranti også da :)

 

Skulle jeg hatt en smartklokke så skulle jeg hatt en som tåler vann helt og som kan kobles med Windows Phone. Håper på at Microsoft Band 2 blir ordentlig vanntett da, også at den blir litt mer avansert :) 1-ern var jo bare "resistant" visst...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...