Gå til innhold

Apple Watch «utsolgt» på kort tid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott. Apple gjør nøyaktig det de skal gjøre. Tjene penger for aksjonærene. :)

 

Ja den oppgaven har alle andre bedrifter. Men vise ting er forbeholdt de som kan det. Sveitsere kan lage ur er kjent for sin kvalitet. Leser at fle re e av de sveitsiske ur selskapene skal kaste seg inn i denne bransjen så det blir spennende å se selv om jeg er mere fan av en gammel good sveitser.

Lenke til kommentar

En god Sveiser på armen min dermed basta. Ingen av disse klokkene kan måle seg med sveitsiske ur enda. Skjønner ikke at folk gidder en gang.

Jeg skal overse den åpenbare skrivefeilen om Sveiser, selv om den selvsagt kan gi mange artige kommentarer.

 

Det er helt greit at du foretrekker gode, sveitsiske (og antagelig) mekaniske urverk. Men det er rett og slett litt dumt å ta din personlige preferanse som fasit overfor andre og dermed ha null forståelse for at andre velger noe annet enn deg, ref din uttalelse om du skjønner ikke at folk gidder engang...

 

Vel, folk gidder. Både mekaniske urverk og digitale smartklokker. Jeg skjønner ikke at noen bruker titusener på en mekanisk klokke produsert i Sveits, men selv om jeg ikke har interesse for det så vil jeg aldri si at jeg syns andre er dumme som gjør det. Det handler om personlige preferanser og personlig smak.

 

Nå handler denne tråden om at Apple Watch allerede er utsolgt i første runde. Det er, uansett antall, ikke så veldig merkelig all den tid det har vært et såpass etterspurt produkt. Det roer seg helt sikkert utover året og i 2016 når det første trykket er levert. Ikke noe å styre så fælt over...:-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For en mekanisk sveitsisk klokke betaler du for håndverk, tradisjon, presisjon, kvalitet og holdbarhet, samt langtids verdi.

For apple watch betaler du for et merke, og ikke stort mer. Skjønner du i hele tatt forskjellen, selv med dine tykke briller?

Selvfølgelig er det forskjell. Så kjøper man det man har lyst på, behov for eller ønsker om. Noen velger mekaniske sveitsiske, andre digitale smartklokker, enten de skal passe til Android eller iOS. Apple Watch passer nok fint inn sammen med andre dingser innenfor Apple sine løsninger, for oss som er interessert i sånt da...:-)

Lenke til kommentar

En god Sveiser på armen min dermed basta. Ingen av disse klokkene kan måle seg med sveitsiske ur enda. Skjønner ikke at folk gidder en gang.

 

Tenk at det kan finnes mennesker i verden med en annen mening enn deg. Når det en vakker dag går opp for deg vil perspektivet ditt plutselig bli langt større :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En god Sveiser på armen min dermed basta. Ingen av disse klokkene kan måle seg med sveitsiske ur enda. Skjønner ikke at folk gidder en gang.

Skjønner du heller ikke hvorfor folk kjøper multiverktøy når en vinn-opptrekker koster langt mindre? Jo, som med en smartklokke, gjør multiverktøyet flere ting. Vinn-opptrekkeren gjør en ting. To forskjellige produkter med forskjellige bruksområder, selv om de har likheter i at begge kan åpne en flaske vin, på samme måte som både et klassisk ur og en smartklokke kan vise tiden.

254d05fcfa49d73bef35de5ca4af4551.jpg

Endret av esoteric
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

En god Sveiser på armen min dermed basta. Ingen av disse klokkene kan måle seg med sveitsiske ur enda. Skjønner ikke at folk gidder en gang.

Skjønner du heller ikke hvorfor folk kjøper multiverktøy når en vinn-opptrekker koster langt mindre? Jo, som med en smartklokke, gjør multiverktøyet flere ting. Vinn-opptrekkeren gjør en ting. To forskjellige produkter med forskjellige bruksområder, selv om de har likheter i at begge kan åpne en flaske vin, på samme måte som både et klassisk ur og en smartklokke kan vise tiden.

 

Dagens Smartklokker er på ingen måte et multiverktøy , om man skulle sammenligne det med noe bør man sammenligne det med et multiverktøy som behøver et batteri for å fungere og som går tom for dette svært fort i forhold til den korktrekkeren som du viser fram.

 

Og er du klar over at det også finnes hybrider? Kombinasjon av den mekaniske delen med en aktiv digital del , dette er et eksempel : http://www.hyetis.com/redline/og jeg vil tro at i fremtiden så kan dette være veien å gå for smartklokkene uten at man mister den grunnleggende timefunksjonen om batteriet går tomt som på dagens "smartklokker".

 

Uansett smak og behag. For min del så vil jeg tro at det vil bli aktuelt for en Hybrid når disse er modne nok.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Poenget mitt var kun at det ikke er en ordinær klokke, ment kun for å vise tiden og kan derfor heller ikke sammenlignes med en ordinær klokke, ikke at en smartklokke er et multiverktøy, eller at en vanlig klokke er en vin-opptrekker for den sak skyld. Det ene produkter har flere funksjoner og bruksområder, det andre har kun en funksjon. 

Endret av esoteric
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...