Gå til innhold

Snart kan Bitcoin-teknologien også bli brukt av vanlige valutaer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nærmere bestemt er det den desentraliserte «blokkjede»-løsningen som Bitcoin-transaksjonene baserer seg på som har fanget IBMs interesse.

 

 

"Denne desentralisterte teknologien har potensiale, la oss sentralisere den"

Endret av Jaybug
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg forstår det over hodet ikke sånn Jaybug. IBM ønsker tydeligvis noe desentralisert a la Bitcoin, men uten grave-muligheten og muligens uten anonymiteten. Gravingen ser jeg ikke noe egennyttig poeng med, men blokk-kjede transaksjoner ser jeg stor nytte og poeng med. Dagens betalingssystemer tapper vanlige folk og bedrifter for enorme beløper gjennom mange "små" gebyrer. Siden profitt er målet så vinner de betalingssystemene som tapper kundene mest. Både gjennom åpenlyse og mer gråsone metoder. Et betalingssystem bør ha minst mulig kostnader og gebyrer og det ser ut som IBM er i ferd med å finne en oppskrift på nettopp det. For å få noe sånt til å få utbredelse må sentralbankene spille på lag. Godt initiativ fra IBM. Jeg skal følge spent med på hva prosjektet utvikler seg til.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

IBM ønsker tydeligvis noe desentralisert a la Bitcoin, men uten grave-muligheten og muligens uten anonymiteten. Gravingen ser jeg ikke noe egennyttig poeng med, men blokk-kjede transaksjoner ser jeg stor nytte og poeng med.

 

Mining er det som sikrer bitcoin nettverket. Uten mining er bitcoin verdiløst. (Og uten bitcoin er mining poengløst.)

 

Du kan ikke ha en desentralisert cryptovaluta uten å ha desentralisert verifisering (mining). Grunnen til at folk miner er at de får betalt for det.

 

Det er fullt mulig IBM kan finne opp en smart måte å bruke blockchain på, men hele poenget med mining og bitcoin er at det er umulig å "hacke" og stjele bitcoins fra nettverket. At man kan bruke blockchain og bare bytte ut bitcoin med annen valuta er en misforståelse av teknologien. Jeg kan sende kroner på sekundet med mCash. Hvorfor trenger jeg da en blockchain?

Lenke til kommentar

Er det slik NSA finansierer sin spioneringsvirksomhet? Derfor de har så sabla kraftige serverparker, så de kan mine bitcoins elns. (grave fram cryptocurrency)

 

LOL! Alle pengene involvert i bitcoin er bare et desimal på NSA sitt budsjett. Prøver du å trolle her?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...