Gå til innhold

Wikipedia saksøker NSA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For håpe de lykkes, men tviler sterkt siden vi snakke om NSA...

 

Ja jøss, ender vel opp med at en person halvhøyt oppe i NSA får sparken bare.

 

Dog tror jeg at Wikipedia enkelt kan påvirke veldig mange. Dersom artikkelen om NSA plutselig spesifikt sier at NSA bryter den Amerikanske grunnloven blir det sett på som fasitt av veldig mange.

Lenke til kommentar

 

For håpe de lykkes, men tviler sterkt siden vi snakke om NSA...

Ja jøss, ender vel opp med at en person halvhøyt oppe i NSA får sparken bare.

 

Dog tror jeg at Wikipedia enkelt kan påvirke veldig mange. Dersom artikkelen om NSA plutselig spesifikt sier at NSA bryter den Amerikanske grunnloven blir det sett på som fallitterklæring av veldig mange.

 

Fixed :dremel:

Endret av Sir-Allistair
Lenke til kommentar

 

Wikileaks har vel gjort mykje meir mot overvaking og NSA og fortener vår støtte meir enn dette PR-stuntet til Wikipedia, tykkjer eg.

 

Wikileaks driver da ikke med overvåkning. Er vel utgivelse av hemmelige dokumenter de står for.

Tror du skal lese innlegget til "soleis" en gang til "Simen M": Han skrev at Wikileaks gjør mye MOT overvåking, IKKE at de BEDRIVER overvåking...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Wikileaks har vel gjort mykje meir mot overvaking og NSA og fortener vår støtte meir enn dette PR-stuntet til Wikipedia, tykkjer eg.

Wikileaks driver da ikke med overvåkning. Er vel utgivelse av hemmelige dokumenter de står for.

Tror du skal lese innlegget til "soleis" en gang til "Simen M": Han skrev at Wikileaks gjør mye MOT overvåking, IKKE at de BEDRIVER overvåking...

 

Ah, beklager så meget. Kaffen hadde vel ikke satt helt inn enda :)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Og selv om de vinner søksmålet; hva skjer da?

På hovedkontoret til NSA: "Jaja, vi får vel slutte med all overvåkning da... Bordtennis noen?"

YEAH RIGHT!

:p

 

Men seriøst, man trenger uansett å utvide horisonten til folk. "Ingen" bryr seg, ballen ruller uanstrengt mot mål og alle ser på. Vi trenger at folk får opp øynene og begynner å bry seg.

 

Appropo det, så er det greit nok at NSA bare kommer til å fortsette noen lunde som før, derfor trenger vi endring. I hvordan vi beskytter oss og hvilke fundament vi står på. Et sted å starte er vel åpne, låste standarder som verken tilbyder eller bruker kan få tilgang til trafikk og data fra. Solide løsninger gjør det ihvertfall vanskeligere, og hvis det gjøres riktig og man kan forsikre seg at de ikke har bakdører i krypteringsteknikken, maskinvare, drivere, programvare eller bare overvåker hele prosessen, så tror jeg man kan gjøre det ganske vanskelig for dem. Ideelt sett skulle alt vært overvåkningssikkert enten det er telefon, e-post eller snapchat.

 

Det er flere spennende prosjekter som retter seg mot denne problemstillingen, og kanskje en dag sitter vi med kommunikasjonsteknologi som ikke kan brytes inn i, ikke en gang av NSA.

 

På veien dit kan slike ting som dette være verdifullt, enten det skaper holdningsendringer eller setter NSA tilbake noen steg.

 

For akkurat nå ser det ut til at fremtiden begynner å ligne det man allerede har sett i filmer. Filmer som tidligere ble ansett som "urealistiske" pga. alle ressursene og makten byråene har - noe som viste seg å være tilfelle eller det som verre er. Kontroll er bare et tastetrykk borte.

 

 

 

jeg donerte og så mer wiki enn leksikon my skole wikipedia det med skolebøker nokså bra

Bra du donerte. Ellers skjønte jeg ikke så mye. :p Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...