Gå til innhold

Snart er det ikke bare Netflix som viser 4K


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med tanke på fremgangen for streaming, er det ikke nesten dødfødt med etterfølgere/oppgraderinger til Blu-ray i multimedia-sammenheng?

 

Tja, det å gjøre ting mer praktisk og tilgjengelig trumfer som vanlig kvalitet. Men at vi får Blu-Ray med 4K er jo kjærkommet i all den tid 4K via Netflix på grunn av alt for høy komprimering og lav båndbredde gjør at det ser dårligere ut enn hva en tradisjonell 1080P Blu-Ray gjør.

 

At det i det hele tatt er lov til å markedsføre video på denne måten å late som det er "superduper 4K / UHD, amazing above and beyond Full-HD 1080P" er for meg en gåte. Intet annet enn ren lureri fra ende til annen. Hvorfor ikke heller tilby 1080P med samme båndbredde som de gjør tilgjengelig for 4K så vi kanskje slipper overkomprimert video via streaming?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har en TV som er 4k, men kun støtter h.265 gjennom USB (LG 65LA965W). Korleis blir dette ved kjøp av en 4K UHD spiller? Signalet som sendes gjennom HDMI er vel ferdig dekodet fra spilleren? Dersom en spiller da har "apps" vil man også kunne få 4k netfilx?

 

Kan også nevnes at alt går gjennom en receiver fra DENON, via HDMI 1.4a, og at både receiver og tv "oppskalerer" til 4k.

Lenke til kommentar

- Endelig 10 bit fargedybde.

- Endelig høyere framerate (jeg fant ikke ut hvor hvor mye høyere, men høyere er jo bra).

- Jeg fant ingenting om endringer på lydkvalitet, støtte etc.

- Jeg fant ingenting om DRM-systemer, reklame, priser på spillere, filmer etc.

- Synd 3D ignoreres. Det bør følge med selv om det er en smal nisje der det gjør seg godt.

- Det er ikke mangel på 4K materiale, folk tenker bare for snevert (kun spillefilmer og serier). Tenk egenproduserte foto, filmer, desktop og spill. Da er det null problem å bruke den fulle oppløsningen.

Lenke til kommentar

- Endelig 10 bit fargedybde.

- Endelig høyere framerate (jeg fant ikke ut hvor hvor mye høyere, men høyere er jo bra).

 

- Jeg har sett diverse bluray filmer som er rippet med 10Bit, finnes ikke dette allerede?

 

- Nå har ikke jeg sett hvordan film i 48fps ser ut kontra 24, men jeg har registrert på diverse forum att det er langt i fra alle som liker 48fps og som foretrekker den gode gamle 24fps.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

 

- Endelig 10 bit fargedybde.

- Endelig høyere framerate (jeg fant ikke ut hvor hvor mye høyere, men høyere er jo bra).

 

- Jeg har sett diverse bluray filmer som er rippet med 10Bit, finnes ikke dette allerede?

 

- Nå har ikke jeg sett hvordan film i 48fps ser ut kontra 24, men jeg har registrert på diverse forum att det er langt i fra alle som liker 48fps og som foretrekker den gode gamle 24fps.

 

 

Ikke alle liker det, men de som er kritiske til 48 fps tar feil, det har ingen ulemper, filmprodusenter står fritt til å doble frames som en kunstnerisk effekt om de ønsker.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...