Gå til innhold

Snowden: –iPhone har hemmelig spionprogramvare


Anbefalte innlegg

 

Jaha, du tror det du, her tok nok "hatet" ditt mot Apple over for en del av fornuften.

Hvem lager Android som disse produsentene bruker???

 

http://www.nydailynews.com/news/world/nsa-hack-smartphones-report-article-1.1449203

 

 

NSA can hack data on iPhone, Blackberry and Android phones: report New documents outline how the NSA and British counterpart GCHQ cracked security measures installed by manufacturers. The accessible data reportedly includes contacts, call lists, SMS traffic, notes and location information.

 

Hva er den revolusjonerende nyheten? Jeg leste ikke hele artiklen så fortell meg det.

 

Det holder med å lese overskriften der det står at NSA også kan hacke Android-telefoner blant annet. Artikkelen var ment til Snicker-is som påsto at japanske, koreanske og kinesiske produsenter neppe leverer tlf med ett operativsystem med bakdør til amerikanske myndigheter, og Android som disse bruker er vel eid av Google som er amerikansk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Edward Snowden...har du gått tom for penger så du må få litt oppmerksomhet igjen? Litt sånn som Vollvik.

 

Ikke så flink til å lese før du kommenterer skjønner jeg....

 

Siden den gang har media jevnt og trutt porsjonert ut nye opplysninger basert på dokumentene, nå sist en saftig godbit om at NSA forbereder seg på en digital storkrig.

 

Snowden har frigitt alt mens det er media som porsjonerer ut!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Siden den gang har media jevnt og trutt porsjonert ut nye opplysninger basert på dokumentene, nå sist en saftig godbit om at NSA forbereder seg på en digital storkrig.

 

 

 

I form av DDOS angrep eller mer avansert?

 

Det kan jo bli mat for cyber jurister.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Jaha, du tror det du, her tok nok "hatet" ditt mot Apple over for en del av fornuften.

 

Det hadde sikkert vært et problem det, dersom jeg hatet Apple.

 

Hvem lager Android som disse produsentene bruker???

 

Det er Google sitt Android-team som videreutvikler Android. Men det er ikke Google, eller Android-teamet som velger at Android skal brukes i disse telefonene. Det er det produsenten av telefonen som gjør. Hvis du tror at for eksempel de store kinesiske produsentene hadde akseptert at NSA hadde en bakdør inn i telefonene de selger i hjemmemarkedet for så å kunne drive massiv overvåkning i Kina via disse så vet du ekstremt lite om internasjonal politikk.

 

Det er forskjell på å ha en telefon som det er mulig å hacke seg inn på, og det å ha en telefon med en bevisst bakdør lagt inn på bestilling fra en regjerings sikkerhetsorganisasjon.

Lenke til kommentar

 

 

Jaha, du tror det du, her tok nok "hatet" ditt mot Apple over for en del av fornuften.

Det hadde sikkert vært et problem det, dersom jeg hatet Apple.

 

 

Hvem lager Android som disse produsentene bruker???

Det er Google sitt Android-team som videreutvikler Android. Men det er ikke Google, eller Android-teamet som velger at Android skal brukes i disse telefonene. Det er det produsenten av telefonen som gjør. Hvis du tror at for eksempel de store kinesiske produsentene hadde akseptert at NSA hadde en bakdør inn i telefonene de selger i hjemmemarkedet for så å kunne drive massiv overvåkning i Kina via disse så vet du ekstremt lite om internasjonal politikk.

 

 

Det er forskjell på å ha en telefon som det er mulig å hacke seg inn på, og det å ha en telefon med en bevisst bakdør lagt inn på bestilling fra en regjerings sikkerhetsorganisasjon.

Er lite i Kina og planlegger heller ikke å kjøpe en kinesisk tlf med en eller annen form for Android, og den bevisste bakdøra tar jeg det veldig rolig med, ingen har tilgang til min tlf, må evt få åpnet den først, og som det står i artikkelen, Apple og Google forsåvidt har allerede fikset det evt problemet.

Jeg har heller ingen tanker om å bruke tlf til noe ulovlig, og skulle en fra politiet ønske å få tilgang til den, så får de sikkert låne den hos meg, NSA kommer nok neppe til å spørre meg :-)

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har heller ingen tanker om å bruke tlf til noe ulovlig, og skulle en fra politiet ønske å få tilgang til den, så får de sikkert låne den hos meg, NSA kommer nok neppe til å spørre meg :-)

 

Det går mer på prinsippet at man vil ha privacy.

Tror nok at den vanlige Apple-bruker har like mye privacy som en Android-bruker, er ikke akkurat Googles kjennemerke å ikke følge med bruksmønster og å spore hva man egentlig gjør...

Og NSA sitter neppe å følger med hva jeg gjør med tlf, btw, nå må jeg jo gjenta meg selv og det som står i artikkelen på nytt igjen, det "problemet" ble fikset da iPhone 6 kom, men nå ble det en lang tråd siden enkelte ser spøkelser på høylys dag, gjerne av produkter de ikke selv bruker :-)

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har heller ingen tanker om å bruke tlf til noe ulovlig, og skulle en fra politiet ønske å få tilgang til den, så får de sikkert låne den hos meg, NSA kommer nok neppe til å spørre meg :-)

 

Det går mer på prinsippet at man vil ha privacy.

Tror nok at den vanlige Apple-bruker har like mye privacy som en Android-bruker, er ikke akkurat Googles kjennemerke å ikke følge med bruksmønster og å spore hva man egentlig gjør...

Og NSA sitter neppe å følger med hva jeg gjør med tlf, btw, nå må jeg jo gjenta meg selv og det som står i artikkelen på nytt igjen, det "problemet" ble fikset da iPhone 6 kom, men nå ble det en lang tråd siden enkelte ser spøkelser på høylys dag, gjerne av produkter de ikke selv bruker :-)

 

 

Dette blir bare tull og fjas. Vi diskuterer om det finnes en bakdør som bevisst er lagt inn i ios etter ønske fra NSA. Ikke om Google har for vane å samle inn brukerdata i markedsføringsøyemed.

 

Forøvrig er det ikke slik at "problemet ble fikset da iphone 6 kom", det er derimot slik at det ble hevdet at FBI ønsket seg lavere krypteringsgrad. Men det er kun en påstand, og du vet like lite som oss andre om hva som EGENTLIG ligger bak den påstanden. Kanskje det rett og slett er du som har gått på limpinnen selv.

Lenke til kommentar

 

Det er forskjell på å ha en telefon som det er mulig å hacke seg inn på, og det å ha en telefon med en bevisst bakdør lagt inn på bestilling fra en regjerings sikkerhetsorganisasjon.

 

 

Ja, det var dette med bevisene for at så skal ha skjedd, da... de glimrer med sitt fravær så vidt jeg kan se.

 

Det er jo litt merkelig at publiserte lekkede dokument som angivelig skal være fra bl.a NSA og GCHQ beskriver ressurser og ulike metoder tilegnet hacking av ulike smarttelefon-OS, dersom disse organisasjonene allerede har fått OS-leverandørene til å implementere "bakdører" som gir dem fri aksess...

Lenke til kommentar

Du har nå som vanlig et svært besynderlig forhold til "beviser" også da. Tror du Snowdens dokumenter er rent oppspinn? Sammenliknet med linkene du sprer i signaturen din synes jeg du stiller enorme krav til andres etterrettelighet.

 

Tvert imot, jeg har som vanlig et svært bevisst forhold til beviser, og går gjerne både to og flere ledd tilbake i kjeden av linker som er opphav til mer eller mindre tvilsomme påstander i diverse publikasjoner, for innen de gjengis på tek.no er de ofte tabloidisert til det meningsløse.

 

Dokumentene Snowden har stjålet og lekket virker stort sett autentiske og plausible nok, men jeg har ikke sett noe så langt derifra som beviser eksistensen av smarttelefoner "med en bevisst bakdør lagt inn på bestilling fra en regjerings sikkerhetsorganisasjon". Man jeg har sett mange forsøk i mer eller mindre tabloide publikasjoner på å dra konklusjonene så langt at det er vanskelig eller umulig å finne dekning for alt i dokumentene de angivelig henviser til.

 

 

(PS. Kan du påvise beviselige, store eller grunnleggende feil i noen av linkene i signaturen min - altså noe mer enn en eller annen detalj som ikke stemmer helt - så skal jeg naturligvis fjerne linken. Kan i så fall tas i PM, siden det ikke har noe i tråden her å gjøre.)

Endret av Newton
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg har heller ingen tanker om å bruke tlf til noe ulovlig, og skulle en fra politiet ønske å få tilgang til den, så får de sikkert låne den hos meg, NSA kommer nok neppe til å spørre meg :-)

 

Det går mer på prinsippet at man vil ha privacy.
Tror nok at den vanlige Apple-bruker har like mye privacy som en Android-bruker, er ikke akkurat Googles kjennemerke å ikke følge med bruksmønster og å spore hva man egentlig gjør...

Og NSA sitter neppe å følger med hva jeg gjør med tlf, btw, nå må jeg jo gjenta meg selv og det som står i artikkelen på nytt igjen, det "problemet" ble fikset da iPhone 6 kom, men nå ble det en lang tråd siden enkelte ser spøkelser på høylys dag, gjerne av produkter de ikke selv bruker :-)

Dette blir bare tull og fjas. Vi diskuterer om det finnes en bakdør som bevisst er lagt inn i ios etter ønske fra NSA. Ikke om Google har for vane å samle inn brukerdata i markedsføringsøyemed.

 

Forøvrig er det ikke slik at "problemet ble fikset da iphone 6 kom", det er derimot slik at det ble hevdet at FBI ønsket seg lavere krypteringsgrad. Men det er kun en påstand, og du vet like lite som oss andre om hva som EGENTLIG ligger bak den påstanden. Kanskje det rett og slett er du som har gått på limpinnen selv.

Tull og fjas ja med masse synsinger og å se spøkelser ved høylys dag, det er jo det dette handler om, påstand og synsing fra feks deg og Zdziarski.

Og selv om han sier at han aldri har påstått at Apple har samarbeidet med NSA, så klarer du å få det til å bli "en bakdør lagt inn på bestilling fra en regjerings sikkerhetsorganisasjon".

Så hvem har egentlig gått på limpinnen...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...