Gå til innhold

Nordmenn sjekker mobilen hvert 6. minutt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Morsom statistikk når man registrerer hvor energisk noen argumenterer for at man ikke ser noe behov for smartklokker.

Hvorfor ta telefonen opp av lommen når det holder å kikke på klokka på armen?

(For de som kun skal sjekke klokka så trenger man ikke smartklokke, kun et tradisjonelt armbåndsur).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

ja det viser bare hvor mye tid man kan spare med smartklokke.

 

et eksempel, hvis man regner med at 100 av de gangene det ikke skjer noe spesielt.

sjekke smartklokka tar nok 2 sec, og sjekke mobilen tar nok 5. det er 3 sec spart per gang

 

3*100 er 300 sekunder som er 5 Min.

 

så smartklokke kan kansje spare deg for 5 min vær dag hvis ikke mere hvis du er en av de som sjekker mobilen 150 ganger daglig.

 

jeg sjekker ikke mobilen så ofte, jeg kjener viberasjoner mot låret når det skjer noe, og da sjekker jeg. pluss noen ganger når det har gått en lang tid(tilfelle jeg ikke merket det en gang) så jeg sjekker mobilen kansje 20-50 ganger daglig hvis ikke mindre.

Lenke til kommentar

Det er her det er fint å være Windows Phone bruker. Uten å måtte gripe til telefonen, låse opp noe, starte en app, kan jeg ved et øyekast se om det er noe jeg trenger å sjekke opp videre. En svart skjerm med hvit skrift står på hele tiden, uten å bruke nevneverdig mer batteri. Der kan jeg legge de varsler vil ha der. Eller ikke ha der ?

Lenke til kommentar

ja det viser bare hvor mye tid man kan spare med smartklokke.

 

et eksempel, hvis man regner med at 100 av de gangene det ikke skjer noe spesielt.

sjekke smartklokka tar nok 2 sec, og sjekke mobilen tar nok 5. det er 3 sec spart per gang

 

3*100 er 300 sekunder som er 5 Min.

 

så smartklokke kan kansje spare deg for 5 min vær dag hvis ikke mere hvis du er en av de som sjekker mobilen 150 ganger daglig.

 

jeg sjekker ikke mobilen så ofte, jeg kjener viberasjoner mot låret når det skjer noe, og da sjekker jeg. pluss noen ganger når det har gått en lang tid(tilfelle jeg ikke merket det en gang) så jeg sjekker mobilen kansje 20-50 ganger daglig hvis ikke mindre.

 

 

Dersom smartklokka kan endre værforholdene, og spare meg for 5 minusgraders vær, så kjøper jeg den sporensstrek. Jeg er glad i varmere vær enn 5 minus grader på Celcius-skalaen. :green:

Endret av G
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...