Gå til innhold

Hevder Samsung legger helt om: Galaxy S6 kommer i metall


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får håpe på en solid legering, samt en kraftig nok ramme, eller designet slik at de ikke får bøye-problemene som visse alu-mobiler har slitt med. Eller at det ikke blir problemer med signalstyrke/sendestyrke.

Man skal vel kunne leve med en iskald mobil på vinterstid. Ikke at jeg synes at et metalldeksel har noe som helst å gjøre i en mobiltelefon, da det er mest for pynt. Men for all del, noe stort minus trenger det ikke å bli. :)

 

Det passer seg best på slitasjedeler, verktøy (men da med gummi utenpå), og større maskiner med høy varmeutvikling.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132

Blir jævlig trist om man ikke kan nappe ut batteriet. Samsung er omtrent de eneste som fortsatt har denne muligheten, og det er en av grunnene til at jeg har vært trofast Samsung-kunde siden Galaxy S..

 

Og hvorfor ønsker du egentlig å kunne nappe ut batteriet?

Lenke til kommentar

 

Blir jævlig trist om man ikke kan nappe ut batteriet. Samsung er omtrent de eneste som fortsatt har denne muligheten, og det er en av grunnene til at jeg har vært trofast Samsung-kunde siden Galaxy S..

Og hvorfor ønsker du egentlig å kunne nappe ut batteriet?

Det kan være mange grunner til det, som kan være ganske så situasjonbestemte.

 

- Hvis telefonen henger seg

- Eller det ikke skal være mulig at mobilen er tilkoblet strøm (om det er eksplosjonsfare, raskt må fjerne en strålekilde eller noe annet jeg ikke nå kan forestille meg).

- Ønskes å være umulig å spore.

- Ved Reperasjon / tørking (f.eks om den skal tørkes, eller bli satt i ovnen osv.. så er det lite egnet å ha batteriet i samtidig)

- Når batteriet blir svakere. Jo høyere kapasitet du ønsker å få ut av batteriet, jo mer vel du belaste batteriet. De fleste telefoner vil derfor ikke tillate under f.eks 5% ladning, eller over 95 %. Skal det være fast, så kan du ikke bytte batteriet, og enten så må produsenten utnytte batteriet med lavere kapasitet, eller så risikerer du at batteriet forfaller raskt over tid. Eller noe i mellom. Faktum er uansett at Li-Ion batterier VIL bli dårligere, uansett hvor bra.

- Nød-batteri. Har et i lommeboka for "nødstilfeller". i 99 % av tiden så holder det med det som er på innsiden, men den siste prosenten er gjerne også de mest kritiske tidene hvor du trenger dette.

- Ekstra-batteri. Ja, på lik måte som nød-batteri, så kan det på turer være digg å ha et batteri du bare kan sette rett inn, i stedenfor å ha et eksternt som alltid vil bli vesentlig mer klumpete, og gjerne krever ekstra kabler.

 

Man må gjerne være uenig i flere av påstandene, og tro at det ikke gjelder de fleste. Men faktum er at det er ganske mange som setter pris på denne muligheten. Dette gjelder i og for seg for min del de aller fleste verktøy jeg bruker. Utbyttbare deler er helt konge, og gir god brukervennlighet. :w00t:

 

jeg har mer enn en gang kastet utstyr som mangler dette. Både i sinne, og rett og slett fordi det ikke var verdt bryet å kaste bort flere timer for å kunne restarte/bytte deler på.

Endret av Andrull
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Nye S6 har fokus på design og vil ha edge skjerm på begge langsider, gorilla glass fram og bak, innebygget wireless lading, 8 core nye nano prossesoren. Men den blir ikke vanntett og kan ikke ta ut batteriet, heller ikke mulighet for minnekort.

Lansering 1.mars, salgstart 17.mars.

Lenke til kommentar

Nye S6 har fokus på design og vil ha edge skjerm på begge langsider, gorilla glass fram og bak, innebygget wireless lading, 8 core nye nano prossesoren. Men den blir ikke vanntett og kan ikke ta ut batteriet, heller ikke mulighet for minnekort.

Lansering 1.mars, salgstart 17.mars.

 

Blir første S-modellen jeg hopper over om du treffer på samtlige av de punktene. Vet ikke helt om du var seriøs, men.. ja.

Lenke til kommentar

Nye S6 har fokus på design og vil ha edge skjerm på begge langsider, gorilla glass fram og bak, innebygget wireless lading, 8 core nye nano prossesoren. Men den blir ikke vanntett og kan ikke ta ut batteriet, heller ikke mulighet for minnekort.

Lansering 1.mars, salgstart 17.mars.

 

 

Skjønner at innlegget ditt er ment som fjas, men hva er en "nye nano prosessoren"?

Lenke til kommentar

Er mye av samme info Galaxis kommer med som har gått på ryktebørsen i noen måneder nå, så ikke kast han til hundene helt enda. Og 2 modeller kan tyde på en vanntett/Active, og en "vanlig", også noe som ikke virker helt på jordet når det gjelder samsung, de er glad i mange modeller.

Litt om prosessor ryktet.

One of the Galaxy S6 model is said to pack in-house built 64-bit class based 20 nano-meter Exynos 7420 Octa-core (four Cortex-A53 + four Cortex-A57 cores) processor and another with Qualcomm Snapdragon 810 CPU set.

Kilder og flere rykter

http://www.ibtimes.co.in/samsung-project-zero-aka-galaxy-s6-release-date-specification-details-what-we-know-so-far-615523
http://www.sammobile.com/2014/11/04/exclusive-more-details-about-the-samsung-galaxy-s6-aka-project-zero/

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Er mye av samme info Galaxis kommer med som har gått på ryktebørsen i noen måneder nå, så ikke kast han til hundene helt enda. Og 2 modeller kan tyde på en vanntett/Active, og en "vanlig", også noe som ikke virker helt på jordet når det gjelder samsung, de er glad i mange modeller.

 

Litt om prosessor ryktet.

One of the Galaxy S6 model is said to pack in-house built 64-bit class based 20 nano-meter Exynos 7420 Octa-core (four Cortex-A53 + four Cortex-A57 cores) processor and another with Qualcomm Snapdragon 810 CPU set.

Kilder og flere rykter

http://www.ibtimes.co.in/samsung-project-zero-aka-galaxy-s6-release-date-specification-details-what-we-know-so-far-615523

http://www.sammobile.com/2014/11/04/exclusive-more-details-about-the-samsung-galaxy-s6-aka-project-zero/

Joda, en del av det han sier stemmer, men glass fremme og bak, Edge-kanter på begge langsider? Ikke vanntett, ikke utskiftbart batteri.. De to første påstandene har jeg ikke lest om i det hele tatt. Og sorry, jeg tviler på at en eneste person i Samsung Norge, bortsett fra de som er høyest opp i selskapet, vet noe som helst om hvordan S6 ser ut. Hvis folk i alle verdens hjørner skulle fått vite sånt, så hadde vi garantert fått servert flere lekkasjer.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...