Gå til innhold

Hevder Samsung legger helt om: Galaxy S6 kommer i metall


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om vedkommende ikke har spesielt greie på de tekniske beskrivelsene kan mye informasjon gå tapt når den videreformidles, gorilla glass foran og bak trenger f.eks ikke bety at den kommer med en bakside av glass, men at kanskje det var type glass på kamera linsa bak det var snakk om osv.

Ryktet om kurvet skjerma ala Note Edge er rapportert av flere nettsteder, også lenke jeg la ut. Den nye aluminiums serien er alt bekreftet av kommer med fastmonterte batterier, og ikke usannsynlig at S6 også får deler av dette designet, men fastmontert batteri i et helt stykke aluminium slik som de nye A3 og A5. Vanntett og lekkert design er ikke alltid like enkelt, så jeg tipper på en modell som er vanntett og en som ikke er det.

 

Det året S4 kom ut, fikk jeg også kikke på en prototype av den da nye modellen deres via en norsk Samsung representant, det var også måneder for den kom ut, som skulle vises den på en eller annen intern messe eller noe sånt, så mye mulig enkelte i Norge har fått snik-kikke på en i år de også.

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Om vedkommende ikke har spesielt greie på de tekniske beskrivelsene kan mye informasjon gå tapt når den videreformidles, gorilla glass foran og bak trenger f.eks ikke bety at den kommer med en bakside av glass, men at kanskje det var type glass på kamera linsa bak det var snakk om osv.

 

Ryktet om kurvet skjerma ala Note Edge er rapportert av flere nettsteder, også lenke jeg la ut. Den nye aluminiums serien er alt bekreftet av kommer med fastmonterte batterier, og ikke usannsynlig at S6 også får deler av dette designet, men fastmontert batteri i et helt stykke aluminium slik som de nye A3 og A5. Vanntett og lekkert design er ikke alltid like enkelt, så jeg tipper på en modell som er vanntett og en som ikke er det.

 

Det året S4 kom ut, fikk jeg også kikke på en prototype av den da nye modellen deres via en norsk Samsung representant, det var også måneder for den kom ut, som skulle vises den på en eller annen intern messe eller noe sånt, så mye mulig enkelte i Norge har fått snik-kikke på en i år de også.

Kan si så mye som at vedkommende har veldig god greie på de tekniske beskrivelsene, og han jobber for Svensk Samsung.

Kjenner han veldig godt :)

 

Vent å se så får du se at alt dette stemmer :)

 

Galaxis

Lenke til kommentar

Absolutt. Det var mest som et eksempel, og 'vedkommende' var i mitt eksempel Deg som videreformidlet informasjonen fra han, ikke for å mene noe om din kompetanse heller, som sagt kun et eksempel på hvordan informasjon kan forsvinner når det videreformidles :)

 

Jeg personlig har ikke avkrevet noen av ryktene enda, men holder alle muligheter oppe.

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Flere og flere rykter dukker opp og virker til å bekrefte det Galaxis har sagt. GSMArena melder, bare i løpet av de siste dagene, glass på front og bakside, Edge-skjerm på begge kanter, ingen vanntetthet.. Virker som om Samsung begynner å miste fotfeste i markedet her. Første gang jeg har vært "bekymret" for min egen del når det gjelder en S-lansering fra dem. Får se på S6 Active.. S5 Active blir for stor og klumpete for meg, så sånn sett var S5 helt perfekt. Jeg trenger ikke den ekstra polstringen, jeg trenger bare en IP67-sertifisering. :/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva mener du at de burde gjøre? De har jo spilt relativt "safe" de siste årene hvor de ikke har gjort mye med verken design, utførelse eller maskinvaren. Salgstallene minker, inntjeningen stuper osv.. De føler vel at de må gjøre noe i et forsøk på å snu den negative trenden.

 

Faktum er jo at salgstallene til Samsung Galaxy S4 og S5 har vært for dårlig iforhold til hva Samsung ønsker og forventer. Mange sier jo at Samsung må fortsette med utskiftbartbatteri, de må fortsette med støtte for minnekort, bruk av polykarbonat osv.. Men faktum er jo at trenden er negativ og Samsung er ikke fornøyd med hvordan ståa har vært de to siste årene hva gjelder Galaxy S-serien, så det at de nå forsøker å gå andre veier for å se om det vil hjelpe på salgstallene er vel ikke så fryktelig rart.

 

 

Nå tror jeg nok dessverre at det å gå helt overboard med ting som "Edgeskjerm på begge sider av telefonen" osv ikke nødvendigvis er riktig vei å gå. Slike markante, potensielle "gimmicks" som er en del av selve designet og maskinvaren på telefonen syntes jeg virker som en utrolig korttenkt og dårlig plan for å være helt ærlig. At de skal øke til 5,5" virker også utrolig snodig, hvorfor presse Galaxy S-serien helt opp i Note-serien sine skjermstørrelser?

 

 

Utfordringen til Samsung er ligger vel i at de har kunstige høye forventninger til egne salgstall, de hadde en kunstig høy boom med Galaxy S2 og S3 og istedenfor å innfinne seg med at de salgstallene hørte til sjeldenhetene og heller stabilisere seg på et noe lavere nivå, men fremdeles som den soleklart største Androidprodusenten så jakter de fremdeles gull og grønne skoger. Jeg tror nok det dessverre er helt urealistisk for Samsung å kunne stabilisere seg høyt der opp. Hvorfor? Fordi produktene ikke er unike nok og med dagens utvikling av maskinvare på mobiltelefoner, og det faktum at konkurrentene er såpass på nivå så blir det mer eller mindre umulig for Samsung å oppnå en Galaxy S2 og S3 status hvor de tross alt lå en del foran sine Androidkonkurrenter.

 

At de skal klare å være like store nå som du har så mange andre selskaper som produserer telefoner som i prinsippet er tilnærmet identiske på maskinvare virker helt fullstendig urealistisk. Og i og med at samtlige kjører samme programvareplattform (Android) så har Samsung fryktelig lite unikt som kan knytte brukere til valg av Samsung. Her ønsker de vel å få kjørt ut Tizen, men de planene har vel fått seg en aldri så liten knekk da planen nok var at de skulle ha samme populariteten som de hadde i markedet med Galaxy S2 og S3 og da bruke sin merkelojalitet til å få folk over på Tizen og sitt eget system. Nå som det viser seg at merkelojaliteten ikke er så sterk som de kanskje innbilte seg, og salgstallene allerede går nedover så er det vel ikke det beste tidspunktet å forsøkte å levere toppmodeller med Tizen fremfor Android.

Lenke til kommentar

Nei, forhåpentligvis vet de hva de gjør på. Jeg aner ikke hva de skal gjøre. Jeg, som deg, mener også at de har kunstig høye forventninger til egne salgstall, som du sier. Flere aktører kommer på markedet, spesielt fra Kina, og mobilene deres begynner å bli gode og er vesentlig mye billigere enn de "større" konkurrentene. Huawei, Xiaomi, OnePlusOne.. Nye Huawei Honor, for å ta et ekspempel, er et monster til en skremmende billig pris, sammenlignet med S5.

 

Jeg tror derimot at å satse på glass på begge sider, slik Apple hadde på både 4 og 4S, er å skyte seg selv i foten. Først og fremst fordi glass knuser og overhodet ikke er et slitesterkt materiale, og for det andre så vil alle som diskuterer slikt på nettet le seg skakk i hjel for at Samsung nå prøver seg på noe Apple ga opp for to år siden. Å satse på gimmicks som Edge-skjermen er også noe tull. Greit å slippe en søster-modell som de ikke produserer så mange av, men å prioritere det.. for noe tull.

Jeg tror faktisk at Samsung har holdt på en del kunder og hentet en del salg, éne og alene fordi de har utskiftbare batterier. Er man litt interessert i mobilnyheter, så har man fått med seg at flere store nettsteder, og de tilhørende kommentarene, uttrykker bekymring for at Samsung tilsynelatende skal gå bort fra dette. Det er heller ingen som har bedt om glass; kvalitetsfølelse, ja, men glass? Nei, det er jo helt idiotisk. Metall, kevlar, andre materialer som ser bra ut og tåler mye, ja, men glass? Det er det dummeste.. Er også utrolig mange som foretrekker at mobilene deres er vanntette, uten at de skal være en murstein. Sukk. Jeg håper de vet hva de holder på med. Skulle nesten ikke tro det.

 

 

Ta meg selv som et eksempel da. Jeg jobber med salg av mobiltelefoner, bare så det er sagt. Har ansvar for bestilling, personale, drift, økonomi, budsjetter, etc. Det som selger mest hos oss for øyeblikket er Sony, Samsung og iPhone. iPhone fordi det er iPhone, Samsung litt fordi det er Samsung-produkter, og Sony/Samsung fordi de er vanntette uten å være grusomt stygge. Jeg kjøper Samsung omtrent alene pga muligheten for å skifte batteriet. Har sett nok av telefoner som henger seg, uten muligheten for å slå dem av, selv ved å holde inne strømknappen i hundre sekunder. Da er det jævlig greit med muligheten til å nappe ut batteriet. I tillegg er det helt fantastisk å ha med seg et ekstrabatteri dersom man skal på en lengre tur eller noe lignende, ta f.eks festival eller noe i den dur. Nå er riktignok powerbanks blitt mer og mer vanlige, men det er likevel greit å ha ekstrabatterier, syntes jeg.

Det at S5 var vanntett var for min del også et stort pluss. Jeg går en del på fjellturer og er en del ute, og som beboer på vestlandet, så er det rett og slett utrolig greit å slippe å bekymre meg for om telefonen blir våt, ødelagt, ta med meg pose, kjøpe vanntette deksler.. Apropos deksler, så er deksler grusomt. Spesielt de som faktisk beskytter telefonen, mao deksler som bygger ut og gjør telefonen mer klumpete og stor. Derfor er det greit at telefonen tåler i alle fall noe i seg selv, noe glass ikke gjør. Huff.

 

Jeg skjønner at verken JEG eller Norge i det hele tatt representerer en stor del av Samsungs markedsandeler, men utfra det jeg leser av brukerkommentarer på nettet, så virker det som ganske mange er enig med meg.

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132

 

 

 

Blir jævlig trist om man ikke kan nappe ut batteriet. Samsung er omtrent de eneste som fortsatt har denne muligheten, og det er en av grunnene til at jeg har vært trofast Samsung-kunde siden Galaxy S..

Og hvorfor ønsker du egentlig å kunne nappe ut batteriet?

Hvorfor tror du? Bytte det uten å betale noen for å gjøre det.

Kun nyttig dersm du har telefonen lengre enn det som sunt er.

Lenke til kommentar

Hva ligger grensene på fall i kapasitet da? Minst like kjipt om du f.eks må vente til du har slitt det ut ned til f.eks 60-70 % kapasitet før du kan reklamere.

 

For med dagens mobiler så er det ikke med SÅ god margin at de holder gjennom en hel dag, som nok er det viktigste for folk flest.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...