Gå til innhold

Skal doble skjermoppløsningen i Galaxy Note 5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Me får sjå. Hvis de holder samme nivå som de har gjort til nå med Note-serien så har jeg såklart trua. Spent på hvordan de skal få skjermen inn i telefonen; om de gjør telefonen større med samme bezels eller om de får mer skjerm på likt areal. Forventer det siste. Men langt langt unna enda.

Lenke til kommentar
Totalt bortkastet på en liten mobilskjerm; fint for vr.

Jeg har 720p på mobilen min og klarer ikke å se individuelle pixler en gang. Hvordan dette skal ha noe for seg på en vanlig mobil kan jeg ikke se for meg. Kommer bare til å sløse med prosessorkraft og batteri. Man kan jo tenke seg at de har tanker om å bruke mobilen som en vr-skjerm i tillegg. Hvis ikke er dette bare tull.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Totalt bortkastet på en liten mobilskjerm; fint for vr.

Jeg har 720p på mobilen min og klarer ikke å se individuelle pixler en gang. Hvordan dette skal ha noe for seg på en vanlig mobil kan jeg ikke se for meg. Kommer bare til å sløse med prosessorkraft og batteri. Man kan jo tenke seg at de har tanker om å bruke mobilen som en vr-skjerm i tillegg. Hvis ikke er dette bare tull.

 

Dårlig argumentasjon. Folk snakket også om hvordan de måtte tett innpå TV-skjermen for å se pikslene på en 55" tommer TV, når 1080P kom på markedet. Det betyr dermed ikke at jeg ikke ser forskjell mellom 2K (1080P) og 4K TVer fra lang avstand. Ei heller at jeg ikke ser forskjell mellom 13" laptoper med 1080P og 1440P, selv om 1080P er mer enn godt nok. Skarpheten og fargegjengivelsen er helt klart mer "poppende" og tydeligere med skjermer i høyere oppløsning.

 

Dessuten er det intet annet en bare bra å kunne ha en standard på flere plattformer. Hvis jeg i framtiden har 4K på min stasjonære PC, og kjører 4K-innhold der, ser jeg gjerne at mine nettbrett og mobiltelefoner, samt laptoper, klarer den samme oppløsningen, tross størrelse. Jeg bruker per i dag mobil og nettbrett til å streame filmer til TVen via chromecast. Hvordan vil dette fungere når jeg får meg 4K-TV om 6-7 år?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, det er ikke dårlig argumentasjon. Det hadde vært det hvis jeg snakket om tv. Men jeg snakker om en liten skjerm der man ikke ser forskjell uansett.

 

Jeg skjønner du vil ha den samme standarden på flere plattformer, men det blir likevel bare en ulempe å ha 4k på en liten mobil. Hvis du vil ha over 4k-innhold på mobilen så holder det med 1080p da det skaleres perfekt fra 4k. Du får heller ikke bedre farge av høyere oppløsning. :rofl:

 

Dessuten mener jeg man skal fortsette å utvikle teknologier selv om man ikke får bruk for det i en telefon. Det finnes mange andre områder der det kan brukes.

Lenke til kommentar

Det virker jo litt rart med tanke på den massive økningen i piksler, det er ikke et hopp fra 1080p til 1440p lenger. Samtidig vil jo et slikt panel kreve mer av maskinvaren for at det skal flyte fint.

 

Men for all del. Ser bare ikke poenget overhodet, men det er jo meg. Blir en sånn specc hore greie

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Joda, de sa det samme om Note 4 sin batteritid, spesielt når batteriet er usle 20mah større enn fjorårets. Men... turns out it seems totally fine.

 

Tja, poenget er vel Gear VR. Vi får se om det har noe for seg dersom det eventuelt blir en slik skjerm på Note 5. Lenge til. Mye skjer på den tid. Var alt mulig av rykter om Note 4 for ett års tid siden, kan si at ikke ALT stemte på en prikk.

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke dårlig argumentasjon. Det hadde vært det hvis jeg snakket om tv. Men jeg snakker om en liten skjerm der man ikke ser forskjell uansett.

 

Jeg skjønner du vil ha den samme standarden på flere plattformer, men det blir likevel bare en ulempe å ha 4k på en liten mobil. Hvis du vil ha over 4k-innhold på mobilen så holder det med 1080p da det skaleres perfekt fra 4k. Du får heller ikke bedre farge av høyere oppløsning. :rofl:

 

Dessuten mener jeg man skal fortsette å utvikle teknologier selv om man ikke får bruk for det i en telefon. Det finnes mange andre områder der det kan brukes.

Hvordan i all verden blir det en ulempe med 4K på mobil? 4K er den nye standarden til TVer og PCer, det er derfor bare en fordel at det kommer til mobil - da blir CPU optimalisert slik at man kan bruke mobilen som avspiller også. Jeg skal ikke si det er nødvendig, men ulempe er det ikke. Hvis du ikke ser forskjell på en 720p skjerm og full HD har du forresten dårlig syn, jeg har overhode ikke noe problem med å se forskjell.

 

At det sluker mer strøm kan være en ulempe, men til gjengjeld bruker Samsung sin 2,5K skjerm mindre strøm enn full HD skjermen.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...