Gå til innhold

Saksøker Kim Dotcom for en halv milliard - frykter han skal bruke opp pengene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Ser ingen forskjell mellom filmselskapene og nazister.

 

Tidenes dummeste kommentar?

 

Hvordan det?

 

 

At du i det hele tatt spør om det sier jo det meste om din alder og umodenhet.

 

Jeg spør da jeg ikke aner helt hvordan den kan være "dum".

 

Du har helt klart ikke forstått poenget.

 

 

Du sammenligner en ideologi som slaktet millioner av mennesker med en bransje som prøver tjene penger som alle andre bransjer og du ser ikke hva som er galt?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Ser ingen forskjell mellom filmselskapene og nazister.

 

Tidenes dummeste kommentar?

 

Hvordan det?

 

 

At du i det hele tatt spør om det sier jo det meste om din alder og umodenhet.

 

Jeg spør da jeg ikke aner helt hvordan den kan være "dum".

 

Du har helt klart ikke forstått poenget.

 

 

Du sammenligner en ideologi som slaktet millioner av mennesker med en bransje som prøver tjene penger som alle andre bransjer og du ser ikke hva som er galt?

 

De fleste andre bransjer finner alternative løsninger på konkurrenter for å gjøre dem selv bedre. De saksøker ikke alt og alle bare fordi den tjenesten de selv har er så rævva dårlig (uten at de klarer å innrømme det selv).

 

Selvsakt ser jeg ikke hva som er galt? Bransjen "slakter" flere tusen som benytter seg av torrenttjenester, uten å skape noe bedre selv. Netflix, etc., er ikke skapt av hollywood-bransjen - tvert imot så har hollywood-bransjen nærmest motarbeidet tjenestene ved å ikke gi ut filmer og drive på med underlig politikk (f.eks ikke velge å gi ut filmer til alle land samtidig), og bli sure på de som bruker proxy på netflix. Når skal de bli fornøyde?

 

Disse jødene som ble slaktet, gjorde de noe galt? Nei. Disse folkene som laster ned ulovlig, gjør de noe galt? Nei etter min mening, da det ikke jobbes aktivt nok av hollywood-bransjen med å skape bedre løsninger. Dessverre er det å saksøke enkeltpersoner for utrolige summer, med falske fakta og uten forståelse for teknologien, mye mer lønnsomt enn å utvikle filmløsninger.

 

Selvsagt kudos til Netflix som prøver på dette (med stor suksess), og til Spotify og WiMP som har gjort dette i musikkindustrien, men filmbransjen kan ikke ta en eneste bit av æren, når de fortsatt ser på overprisede Blu-Ray filmer som "eksklusivt", og ikke skjønner at folk krever enklere og bedre løsninger - for det er helt klart teknologi til det.

 

Dersom de hadde stappet alle pengene de hadde fått inn ved å fakke pirater, inn i et prosjekt med å gjøre filmtjenester bedre, så hadde de nok løst problemet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du sammenligner en ideologi som slaktet millioner av mennesker med en bransje som prøver tjene penger som alle andre bransjer og du ser ikke hva som er galt?

 

Ideologien har bra grunnprinsiper den, det er ikke ideologien som drepte jødene det var tolkningen og misbruket av den som gjorde det. Nazistene brukte dette som en grunn for å gjøre som de gjorde, på lik linje som mange religioner. Det er ikke kristendommen som dreper, det er fanatikere som tolker den som de vil og gjør ugjerninger i "guds" navn.

 

Ikke rakk ned på noe som er/ kan være bra kun fordi en gruppe misbruker det.

 

Edit; Det er faktisk sammenliknbart i den forsand at "bransjen" misbruker makten sin og diverse lover for å saksøke og ødelegge mange mennesker sitt liv. Det virker heller ikke som om de forstår at noe er galt på lik linje som fanatikere. Oh snap.

Endret av Dante's Inferno
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...