Gå til innhold

Googles byggeklossmobil kommer «tidlig i 2015»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

 

 

Dette er definitivt noe jeg kunne tenke meg å kjøpe, utifra bildet ser den jo faktisk awesome ut også. Bare litt synd at man ikke kan bytte prosessor

Slik jeg tolker artikkelen, så er det kun under "hot swap" du ikke kan bytte prosessor. Står ingentin om at man ikke kan gjøre det når mobilen er skrudd av.

helt riktig. kamera ol. kan byttes mens mobilen er på, mens prossessor kan ikke det, da må telefonen skrus av, men det går ann.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Dette er definitivt noe jeg kunne tenke meg å kjøpe, utifra bildet ser den jo faktisk awesome ut også. Bare litt synd at man ikke kan bytte prosessor

Slik jeg tolker artikkelen, så er det kun under "hot swap" du ikke kan bytte prosessor. Står ingentin om at man ikke kan gjøre det når mobilen er skrudd av.

helt riktig. kamera ol. kan byttes mens mobilen er på, mens prossessor kan ikke det, da må telefonen skrus av, men det går ann.

 

 

Okei, da er jo dette helt konge! Blir nok min neste telefon fra google!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som kommer til å skje er at 1.0 kommer først , med et par forskjellige moduler å bytte mellom, også kommer 2.0 et år senere med et par moduler, som selvfølgelig ikke er bakoverkompitabel.

Alt for å tappe oss for mest penger

 

Du har tydeligvis ikke fått med deg konseptet rundt Ara....

Første utgave er egentlig kun Beta så kan regne med at det kan komme en ny og bedre løsning som ikke nødvendigvis er bakoverkompitabel.

Lenke til kommentar

Håpar det går an å bruke Windows phone på den, elles blir den aldri perfekt for meg.

 

Jeg ville forventet at den ikke vil være kompatibel med Windows "out of the box".

 

Hvilke funksjoner ved Windows Phone er det du ikke finner i Android(bare ut av nysgjerrighet)? Eller er det bare rent en preferanse for brukergrensesnittet som windows phone tilbyr?

Lenke til kommentar

Appellerer sterk til meg merker jeg, for det jeg irriterer meg med min nåværende tlf er ram, cpu og antenne.. alt annet er jeg kjempe fornøyd med. Og med en tlf hvor jeg kan oppgradere de komponentene jeg føler at trenger forbedringer blir for en technonerd som meg nesten som en selvbygger tlf, med oppgraderingsmuligheter., Håper prisen blir overkommelig og mulighetene til å starte med en barebone ramme for så å legge til modulene man vil ha (faktisk trenger og ikke alle de unødvendige hippe tinga du nå får), slik at man kan bygge seg en løsning man VIL ha fra dag.

 

Spennende !

Lenke til kommentar

Det er jo et veldig kult konsept, men jeg sliter veldig med å se for meg noen som helst god prising på dette systemet siden jeg tror det appellerer til alt for få å faktisk bygge telefonen selv. Lite etterspørsel = høy pris. Men som over gjennomsnittlig teknofil kunne jeg godt tenke meg å prøve ut dette selv. Tror likevel det blir en niche-greie, om ikke annet, en kul niche-greie ;)

Lenke til kommentar

 

Det som kommer til å skje er at 1.0 kommer først , med et par forskjellige moduler å bytte mellom, også kommer 2.0 et år senere med et par moduler, som selvfølgelig ikke er bakoverkompitabel.

Alt for å tappe oss for mest penger

 

Du har tydeligvis ikke fått med deg konseptet rundt Ara....

Første utgave er egentlig kun Beta så kan regne med at det kan komme en ny og bedre løsning som ikke nødvendigvis er bakoverkompitabel.

I de første meldingene om produktet ble det snakket om at de utviklet dette for å redusere e avfall. Da alt for mange nye telefoner kastes bare for å oppgradere til noe nytt.

Ved å lansere modul telefoner, slipper man dette, ved at enheten benyttes over lengre tid, og reduserer e-avfall.

Derfor blir det dumt dersom de skifter standard hvert år. Vinningen går opp i spinningen.

Har fulgt med på dette konseptet, og ønsker det velkomment. Blir gøy å kunne endre deler på telefonen etter hvert som de blir "utdaterte" :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor mange moduler snakker vi om her og hvilken variasjon? Kamera og batteri er opplagt, minnekort og fast lagrings minne er et annet.

Du har også selve telefon delen, internt minne og cpu. Muligens også ekstra moduler som ekstra sim kort støtte. kanskje to minnekort. Disse ekstra modulene vil da erstatte små batterier.

 

cpu er et pris spørsmål, også om du ikke samtidig vil oppdatere skjermen.

Kamera er veldig relevant, mange vil gå for et større kamera som stikker litt ut, andre et som er lite og flatt men ikke gir så gode bilder.

Samme med batteri størrelse, mange ville ønske en telefon som er noen mm tykkere om den varer lengere.

Lenke til kommentar

 

 

Det som kommer til å skje er at 1.0 kommer først , med et par forskjellige moduler å bytte mellom, også kommer 2.0 et år senere med et par moduler, som selvfølgelig ikke er bakoverkompitabel.

Alt for å tappe oss for mest penger

 

Du har tydeligvis ikke fått med deg konseptet rundt Ara....

Første utgave er egentlig kun Beta så kan regne med at det kan komme en ny og bedre løsning som ikke nødvendigvis er bakoverkompitabel.

I de første meldingene om produktet ble det snakket om at de utviklet dette for å redusere e avfall. Da alt for mange nye telefoner kastes bare for å oppgradere til noe nytt.

Ved å lansere modul telefoner, slipper man dette, ved at enheten benyttes over lengre tid, og reduserer e-avfall.

Derfor blir det dumt dersom de skifter standard hvert år. Vinningen går opp i spinningen.

Har fulgt med på dette konseptet, og ønsker det velkomment. Blir gøy å kunne endre deler på telefonen etter hvert som de blir "utdaterte" :)

Nå ser jeg du har fulgt med :)

Er bare at på hver artikkel om ARA så er det noen som sier det samme.

 

Det jeg tenker og mener er at det mest sannsynlig kan komme en ny standard da det ganske enkelt ikke er sikkert dette er den beste løsningen. Som sagt, den kommer først som en "Beta". Om 5 år finner de kanskje en enklere og sikrere måte å feste/bytte moduler på, og da er det vel greit å bytte standard?

 

Jeg tror ikke de bytter standard for å tjene penger, ganske enkelt fordi det ikke er et selskap som skal lage alle modulene, men mange små. Bytter de standard for ofte vil de små trekke seg tilbake da de ender opp med å produsere en haug med moduler de kanskje aldri får solgt... Men det er bare min tanke :) Gleder meg hvertfall til jeg får min ara i posten :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...