Gå til innhold

Mobilavhengige får eget fortau


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er jo sannsynligvis gjort på spøk.

 

Nei, det kan jeg aldri tenke meg. Dette utgjør en så stor sikkerhetsrisiko at for å forhindre dødsfall så er dette et viktig tiltak. Det er bedre å takle problemer før de blir for store og være fremtidsrettet!

 

 

the amount of people that will run into eachother and drop their phones will be EXTREME!

 

De planlegger faktisk å utvide størrelsene på hvert "kjørefelt" så de rommer 2 i bredden, de vil samtidig med denne utbyggingen sette på plass midtrabatter for å forhindre kollisjoner.

 

Meget bra dette her, endelig noen som bruker ressurser på noe viktig og sammfunnsnyttig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I Kina trenger folk virkelig en påminnelse. Ikke at nordmenn er bedre på akkurat det med å legge fra seg mobilen og se hvor de setter beina, men siden folketettheten er mye større der borte blir det et mye større problem.

Jeg har "gått på" mang en mobilavhengig kineser, noen ganger "med vilje" ved at jeg rett og slett ikke flytter meg* når de kommer gående rett mot meg (dvs, uten å se seg for) når jeg går i motsatt retning, og noen ganger har jeg stått stille et sted og rett og slett blitt kræsjet inn i. Felles for begge tilfeller er jo at jeg blir utskjelt for at de mister mobilen sin i bakken/får seg en støkk. Pleier å si til de at de bør se på veien, ikke mobilen, men da blir de bare enda mer forbannet. Å innrømme at man har vært uforsiktig/is at fault er ikke noe som ligger ute i dagen for kineserne.

 

*Hvorfor gjør jeg dette spør du? For å få frem et poeng og få de til å se hvor de går hen. Jeg er dritlei av oppførselen til folk som er avhengig av mobilen.

 

En gang "reddet" jeg en ung dame som var så inni mobilen at hun holdt på å gå ut på rødt lys foran en buss som kom kjørende i stor fart. (Nei, busser og biler stopper ikke for fotgjengere, det er fotgjengerens ansvar å passe på seg selv, så det kunne lett ha gått meget galt i denne situasjonen.)

Endret av Niuroumian
Lenke til kommentar

 

Er jo sannsynligvis gjort på spøk.

 

Nei, det kan jeg aldri tenke meg. Dette utgjør en så stor sikkerhetsrisiko at for å forhindre dødsfall så er dette et viktig tiltak. Det er bedre å takle problemer før de blir for store og være fremtidsrettet!

 

 

the amount of people that will run into eachother and drop their phones will be EXTREME!

 

De planlegger faktisk å utvide størrelsene på hvert "kjørefelt" så de rommer 2 i bredden, de vil samtidig med denne utbyggingen sette på plass midtrabatter for å forhindre kollisjoner.

 

Meget bra dette her, endelig noen som bruker ressurser på noe viktig og sammfunnsnyttig!

 

hahaha, the world is going to shit.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...