Gå til innhold

ANMELDELSE: Descent: Journeys in the Dark (Second Edition)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte dette da det kom for et par år siden, spilte det mye den sommeren og utover høsten. Veldig taktisk, vi brukte mye tid på hver tur, for vi ble tidlig klar over at det å kaste bort bare én eneste tur kunne koste dyrt.

 

Anbefaler også å finne en stabil gruppe, samt å spille med alle fire heltene uansett hvor mange spillere det er. Og kjøp conversion kit-et uansett om du har gamle brikker eller ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har hatt 1st edition i noen år, og spilte igjennom nesten alle adventurene som fulgte med, med en fast gruppe. Deretter kjøpte jeg Well of Darkness, som gjorde jobben min som Overlord litt mer spennende.

 

For oss fikk spillet en helt ny dimensjon når vi utvida med Road to Legend, som gjør hele spillet om til en diger kampanje. Dungeons blei mindre, så det blei mer naturlig å spille igjennom en dungeon i løpet av en kveld, men samtidig hadde man en gjennomgående "historie" å spille, som tar lang tid å fullføre.

 

Jeg ser med glede at Second Edition tilsynelatende har inkludert kampanjetankegangen i hovedspillet, i og med at artikkelforfatter nevner at heltene får erfaring osv., så kanskje jeg skal vurdere å hoppe over på den nye utgaven. Den eneste ulempen vil da være at jeg må male alle figurene på nytt, og kanskje til og med støpe og male nye brettbiter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...