Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2015


I16

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

i tillegg til dette forum, kunne det vært laget en facebookside? dedikert til opptak 2015 :p

om noen vil ta initiativ på den ideen :)

Det lages egne lukket facebookgrupper som regel av faddere som inviterer ut fra klasselister.

Hvordan er fadderuka i Kongsvinger egentlig, ettersom det kun er B1 der?

Lenke til kommentar

 

 

i tillegg til dette forum, kunne det vært laget en facebookside? dedikert til opptak 2015 :p

om noen vil ta initiativ på den ideen :)

Det lages egne lukket facebookgrupper som regel av faddere som inviterer ut fra klasselister.

Hvordan er fadderuka i Kongsvinger egentlig, ettersom det kun er B1 der?

 

Si det.. blir vel en sabla fest med bare dere da? Hehe :p

Lenke til kommentar

 

 

i tillegg til dette forum, kunne det vært laget en facebookside? dedikert til opptak 2015 :p

om noen vil ta initiativ på den ideen :)

Det lages egne lukket facebookgrupper som regel av faddere som inviterer ut fra klasselister.
Hvordan er fadderuka i Kongsvinger egentlig, ettersom det kun er B1 der?

Vanlig at noen av fadderne som gikk B1 i Kongsvinger er med første dag med diverse bli kjent-leker og fest på kvelden. :-)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

i tillegg til dette forum, kunne det vært laget en facebookside? dedikert til opptak 2015 :p

om noen vil ta initiativ på den ideen :)

Det lages egne lukket facebookgrupper som regel av faddere som inviterer ut fra klasselister.
Ja. Tenk dere om et par ganger før dere identifiserer dere på nett som politistudenter. Det finnes de som aktivt oppsøker informasjon om politiansatte, og grupper hvor man ikke har kontroll på de andre medlemmene gjør denne informasjonen svært tilgjengelig om man vet hvor man skal lete.

 

I fjor var det en stor gruppe med politistudenter på facebook, men ingen hadde kontroll på om alle disse faktisk gikk phs eller kun hadde meldt seg inn og blitt godkjent. Plutselig sitter det en med en liste over hundre fremtidige politiansatte.

 

La faddere som har lister over årets kull invitere og godkjenne hver enkelt.

 

Se på bildet og still deg selv spørsmålet om denne personen bør vite hvem du er og hvor du studerer. Bildet er fra juni i år.

 

post-24566-0-77027000-1436502641_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til dere som har planer om PHS Stavern:

Tenker dere å bo i Stavern eller Larvik? Evnt hvor anbefaler nåværende studenter å bo? 

Jeg tenker å bo i Stavern, av den grunn at jeg ikke har bil og vil være i nærheten av skolen:) Har ikke hørt så mye bra om kollektivtrafikken mellom Larvik -Stavern heller, så jeg føler meg bestemt på å bo i Stavern! 

Lenke til kommentar

Ligger innsendt politiattest og vitnemål og deres poengberegning på samordna opptak- og tilgjengelig for meg slik at jeg kan dobbelsjekke at de har regnet ut riktig konkurransepoeng ?

 

Har leita litt men slik jeg ser det står det bare at feks følges skjema er mottat men ikke noe mer, og sist min profil ble oppdatert står det 10. Juli ellerno.

Lenke til kommentar

Ligger innsendt politiattest og vitnemål og deres poengberegning på samordna opptak- og tilgjengelig for meg slik at jeg kan dobbelsjekke at de har regnet ut riktig konkurransepoeng ?

 

Har leita litt men slik jeg ser det står det bare at feks følges skjema er mottat men ikke noe mer, og sist min profil ble oppdatert står det 10. Juli ellerno.

Eneste jeg finner er vitnemålet. Politiattesten ringte jeg ikke til PHS for å høre hadde kommet. Ingen andre opplysninger på samordna opptak, annet enn som du sier når profilen ble oppdatert. 

Lenke til kommentar

 

Ligger innsendt politiattest og vitnemål og deres poengberegning på samordna opptak- og tilgjengelig for meg slik at jeg kan dobbelsjekke at de har regnet ut riktig konkurransepoeng ?

 

Har leita litt men slik jeg ser det står det bare at feks følges skjema er mottat men ikke noe mer, og sist min profil ble oppdatert står det 10. Juli ellerno.

Eneste jeg finner er vitnemålet. Politiattesten ringte jeg ikke til PHS for å høre hadde kommet. Ingen andre opplysninger på samordna opptak, annet enn som du sier når profilen ble oppdatert. 

 

Profilen min ble sist oppdatert 12. Juli. Er det noen flere som har oppdatering 12. Juli ?

Lenke til kommentar

 

 

Ligger innsendt politiattest og vitnemål og deres poengberegning på samordna opptak- og tilgjengelig for meg slik at jeg kan dobbelsjekke at de har regnet ut riktig konkurransepoeng ?

 

Har leita litt men slik jeg ser det står det bare at feks følges skjema er mottat men ikke noe mer, og sist min profil ble oppdatert står det 10. Juli ellerno.

Eneste jeg finner er vitnemålet. Politiattesten ringte jeg ikke til PHS for å høre hadde kommet. Ingen andre opplysninger på samordna opptak, annet enn som du sier når profilen ble oppdatert. 

 

Profilen min ble sist oppdatert 12. Juli. Er det noen flere som har oppdatering 12. Juli ?

 

Ja.

Lenke til kommentar

nå er det ikke mange dagene igjen.... selv om de kommer til å føles lange. 

sikkert flere her som venter spent :D og gjør alt for at dagene bare skal gå :p 

Jeg selv sitter å funderer mye på alt ved det å gå PHS. Alt fra sted å bo til det økonomiske, og den generelle student tilværelsen. 

har aldri studert i mitt liv og er veldig spent på hvordan det er, og ikke minst nivået av innsats som må til for å kommet igjennom med tilfredsstillende karakterer. 

Og i øyeblikket vi får svar blir det ett virkelig jag for å få alt på plass helst før skolestart :) 

Lenke til kommentar

nå er det ikke mange dagene igjen.... selv om de kommer til å føles lange.

sikkert flere her som venter spent :D og gjør alt for at dagene bare skal gå :p

Jeg selv sitter å funderer mye på alt ved det å gå PHS. Alt fra sted å bo til det økonomiske, og den generelle student tilværelsen.

har aldri studert i mitt liv og er veldig spent på hvordan det er, og ikke minst nivået av innsats som må til for å kommet igjennom med tilfredsstillende karakterer.

Og i øyeblikket vi får svar blir det ett virkelig jag for å få alt på plass helst før skolestart :)

Er litt i samme båt.

 

La oss for eksempel si at man finner bosted fort etter at man har fått svar fra SO, og må ut med mellom 5 og 6.000kr i mnd, så bør man jo skynde seg bra med å skaffe seg en deltidsjobb for å ikke gå grovt i minus den første perioden.

 

Blir spennende det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...