Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2015


I16

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har noen formening om va hvor mange som står igjen nå? Har hørt at det var flere som røk på det fysiske i år enn i fjor!

Jeg fikk også høre det av personen som intervjuet meg på PHS.. Ble fortalt at det var flere som strøk på det fysiske i år og atphs forventer en liten økning i karaktersnitt men ikke på linje med økningen man opplevde i 2014 opptaket...

Lenke til kommentar

veit ikke om jeg helt har forstått dette med poeng riktig. Da jeg aldri har studert tidligere :) 

men etter å regne på det har jeg rundt 4,3 i snittkarakter på fagene som utgjør generell studiekompetanse.

samt alderspoeng og poeng fra millitæret som utgjør 10 poeng.

så i praksis betyr dette at jeg stiller med 53 poeng, eller har jeg missforstått grovt :) ?  

Lenke til kommentar

veit ikke om jeg helt har forstått dette med poeng riktig. Da jeg aldri har studert tidligere :)

men etter å regne på det har jeg rundt 4,3 i snittkarakter på fagene som utgjør generell studiekompetanse.

samt alderspoeng og poeng fra millitæret som utgjør 10 poeng.

så i praksis betyr dette at jeg stiller med 53 poeng, eller har jeg missforstått grovt :) ?

 

Riktig ??

Endret av Helflat
Lenke til kommentar

veit ikke om jeg helt har forstått dette med poeng riktig. Da jeg aldri har studert tidligere :)

men etter å regne på det har jeg rundt 4,3 i snittkarakter på fagene som utgjør generell studiekompetanse.

samt alderspoeng og poeng fra millitæret som utgjør 10 poeng.

så i praksis betyr dette at jeg stiller med 53 poeng, eller har jeg missforstått grovt :) ?  

 

Det er forsåvidt riktig det, men husk at du må regne snittet av alle karakterer, om du ikke søker med 23/5-regelen.

Lenke til kommentar

Stiller med 49,2 og føler meg sånn rimelig sikker på at jeg får plass på en av de 4 skolene. Men man kan aldri være helt sikker!

 

Så herfra får man bare krysse fingrene og håpe på det beste.

Dagen her er i allefall snart over, så noe mail kommer nok ikke til de som ikke har fått nå :)

Lenke til kommentar

Har 48,3 p, men man vet faktisk aldri hva som kan skje.. Jeg føler meg uansett ikke sikker!

 

Har 48 selv. Men jeg føler at vi er rimlig sikret. I fjor var det 27%(?) økning i egnede søkere. Da var det kun Bodø som steg fra 41.5 til 44.2  Mens de andre studieplassene steg med mindre marginer.

 

 

2013                                                                               SUPP      HOVED

PHS 233679 Politiutdanning, Stavern                           45.4 129  45.4 206

PHS 233681 Politiutdanning, Oslo                                47.5 166  47.6 283

PHS 233682 Politiutdanning, Bodø                               41.5 61   41.5 83

PHS 233683 Politiutdanning, Kongsvinger                    43.5 95   43.5 137

 

2014

PHS 233679 Politiutdanning, Stavern                            46.1 209  46.4 341

PHS 233681 Politiutdanning, Oslo                                 47.8 254  48.4 431

PHS 233682 Politiutdanning, Bodø                                43.5 161  44.2 231

PHS 233683 Politiutdanning, Kongsvinger                     44.6 197  45.0 308

 

 

Hvis du ser på de andre studiestedene så steg ikke de så meget.

Selv har jeg Oslo, Stavern, Kongsvinger, Bodø. Med 48 konk poeng føler jeg meg veldig sikker på å få studieplass i år.

 

Vet for øvrig ikke om jeg vil inn i Oslo eller Stavern.. Så det tar jeg som det kommer om det skulle gå veien.

Endret av ButterChicken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...