Gå til innhold

Asus' nye Transformer Book kombinerer nettbrett, PC og mobiltelefon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tidligere kunne du sette telefonen inn i en skjerm med ekstra batteri, men ikke egen maskinvare. Nå som det er egen maskinvare i hver av de tre delene skjønner jeg ikke helt poenget lenger.

 

Greia er jo at alt av filer o.l. deles mellom hver av dingsene som om det bare var en maskin. Det jeg lurer på er om PC-delen bare har en kraftigere prosessor og bruker resten av telefonens komponenter, eller om den i tillegg har alt som trengs for å kjøres alene ?

Lenke til kommentar

Greia er jo at alt av filer o.l. deles mellom hver av dingsene som om det bare var en maskin. Det jeg lurer på er om PC-delen bare har en kraftigere prosessor og bruker resten av telefonens komponenter, eller om den i tillegg har alt som trengs for å kjøres alene ?

 

Direkte svar til spørsmålet ditt: Alle delene er separate enheter, PC-delen bruker ikke mobilens hardware (ikke bare ville det vært nær sagt umulig, det ville vært horribelt saktegående)

--------------------

Jeg forstår det fra en av demoene at tastatur-delen inneholder en harddisk (opptil 1TB) og USB-kontakter, og that's it.

Tablet delen inneholder hardwaren som driver Win8.1 og Android 4.2 (x86) med en 720p 10punkts IPS skjerm.

Mobilen er en relativt vanlig smarttelefon men det er kult at den har 64GB lagring og Intel Atom (Moorebridge x64) med LTE... men DETTE er kanskje det kuleste: http://i.imgur.com/HaQJqRV.png

Når telefonen er docket kommer skjermbildet dens opp på tablet'en som et eget program fullt kontrollérbart via touch (og sannsynligvis mottakelig for tekst-input fra tastaturet.) Det fungerer bare når tablet'en er i Windows (som alltid er ett tastetrykk unna uansett.)

 

Problemet her skulle jeg tro er samme for de fleste som for meg, jeg har en heftig laptop og mobil, så hva skal jeg med denne når jeg har 2-3/5 allerede?

Lenke til kommentar

Jeg liker Asus. De tenker litt utenfor boksen.

Liker også denne ideen veldig godt. Det at du kan styre mobilen fra PCen, slik at hvis du feks. kan sitte på kontoret og har mulighet til å svare på SMS etc. direkte fra PCen / nettbrettet er jo helt genialt.

Og Windows + Android er også noe jeg liker veldig godt.

Hvis prisen ikke er helt forskrekkende (Les Surface Pro 3 til 16.000) har jeg troen på at det blir flere slike produkter.

Lenke til kommentar

Sitter med tanker om at de kommer med dette "for sent".

Og som sagt tidligere har mange allerede topp modeller av tynne ultrabooks med Windows 8 eller Apple mac booke , samt topp specede mobiler og kanskje nettbrett i tillegg.

Her forsvinner jo også valgfriheten på de tre produkt klassene.

Mange vil kanskje ønske seg nye PC/nettbrett eller hybrid PC i løpet av kort tid , men holde skifte mobil utelatt fra dette valget (eller vise versa).

 

Utbytte syklus av mobiler er gjerne ulik enn for PC (kortere).

Så en slik bundle som dette synes jeg egentlig ikke noe om.

Mobil har jeg for vane å skifte hver 12-15 måneder.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...