Gå til innhold

Det du ser her kan gi deg langt mer avanserte prosessorer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fra denne artikkelen

" I så fall er kanskje fullvoksne prosessorer til folk flest, bygd på 14 nanometers teknikk, være nærmere enn vi tror."

 

og fra denne tidligere i uken http://www.hardware.no/artikler/intel-sjefen-broadwell-kommer-til-hosten/160076

"Broadwell-prosessoren er Intels første som baserer seg på en 14 nanometers-produksjonsprosess."

 

None som ikke følger helt med? Jeg trodde da Broadwell var en fullvoksen prosessor.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fra denne artikkelen

" I så fall er kanskje fullvoksne prosessorer til folk flest, bygd på 14 nanometers teknikk, være nærmere enn vi tror."

 

og fra denne tidligere i uken http://www.hardware.no/artikler/intel-sjefen-broadwell-kommer-til-hosten/160076

"Broadwell-prosessoren er Intels første som baserer seg på en 14 nanometers-produksjonsprosess."

 

None som ikke følger helt med? Jeg trodde da Broadwell var en fullvoksen prosessor.

 

Kanskje de konkluderte

med at noe på bare 14 nm neppe kunne være fullvoksent ;-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er litt interessant, ettersom at folk flest i bunn og grunn hadde hatt mye bedre av Grafer prosessorer en en videreutvikling av kobber. Hvorfor? Vel, egenskapene til Grafer er jo helt banebrytende, selv en enkel, stor prosessor av det materialet vil mangedoble det maksimale ytelsen verden har opplevd av prosessorer. Så i bunn og grunn så finner jeg dette gjenombrudded LITT kjedelig. Men de får gjøre som de vil.

Lenke til kommentar

Dette er litt interessant, ettersom at folk flest i bunn og grunn hadde hatt mye bedre av Grafer prosessorer en en videreutvikling av kobber. Hvorfor? Vel, egenskapene til Grafer er jo helt banebrytende, selv en enkel, stor prosessor av det materialet vil mangedoble det maksimale ytelsen verden har opplevd av prosessorer. Så i bunn og grunn så finner jeg dette gjenombrudded LITT kjedelig. Men de får gjøre som de vil.

Jo, er enig. men jeg tror at testing og utvikling av bruk av grafen ikke helt er i mål ennå. Men det kommer nok

Lenke til kommentar

Jo, det var noe i den gaten, men min erfaring angående "svære" nyheter er at det går år å dag før noe skjer. Og skulle det vise seg å være en flopp så hører man ikke mer om det. Personlig håper jeg de kan bruke grafen for det hadde jo vært skikkelig revolusjonerende, samt at hvermansen hadde sittet med supercomputere om noen år.

Lenke til kommentar

Silisium har gjennomgått en prosess over 30 år for å komme tildet punktet vi er i dag. Produksjonsteknikken er tilpasset dette elementet. Det er over 100 prosesser med pussing, rensing og presisjon tilpasset silisiumet.

 

Grafén må gjennomgå den samme utviklingen, forhåpentligvis på kortere tid, men med de massive investeringene brikkeprodusentene har lagt i solisiumet, blir det jo litt som forbrenningsmotoren vs. el-motor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Silisium har gjennomgått en prosess over 30 år for å komme tildet punktet vi er i dag. Produksjonsteknikken er tilpasset dette elementet. Det er over 100 prosesser med pussing, rensing og presisjon tilpasset silisiumet.

 

Grafén må gjennomgå den samme utviklingen, forhåpentligvis på kortere tid, men med de massive investeringene brikkeprodusentene har lagt i solisiumet, blir det jo litt som forbrenningsmotoren vs. el-motor.

 

Vi trenger rett og slett en aktør som tilsvarer bilindustriens Tesla inn på brikkemarkedet (Hear my plea, O great Elon Musk :p). Men som du sier tar det minimum 10-15 år fra vi oppdager et nytt materiale til vi har klart å forske oss frem til en produskjonsprosess som er tilpasset materialets egenskaper. Det samme gjelder forøvrig utviklinger i andre markedssegmenter innenfor elektronikk - vi leser jo støtt og stadig om alle disse batterinyvinningene, men jeg har fremdeles til gode å lade mobilen på 2 sekunder og ha den til å vare 3 uker til neste lading.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...