Gå til innhold

Mobiloperatørene kalt inn på teppet etter forbrukerstorm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Ser man på...

 

Jeg har lenge lurt på hvor det ble av mPayment, det etterhvert nokså anonyme spleiselaget mellom Tele2 (så lenge de varer), NetCom og Telenor. Og når vi først hører noe fra dem viser det seg at det første de gjør er å lure uskyldige forbrukere så kraftig at de må inn på teppet hos forbrukermyndighetene.

 

Det er sånn som dette som gjør at jeg ikke har mye tiltro til mobil betaling...

 

Dette skrev jeg for ca halvannet år siden: https://www.diskusjon.no/index.php?app=blog&module=display&section=blog&blogid=1402&showentry=3758

Lenke til kommentar

«Abonnementet på Red Energy og Uquitine fra Mediplaster er registrert. Svar JA på denne sms for å bekrefte bestillingen. Da belaster vi amtidig mobilregningen din for kr 49,- for prøvepakken. Videre vil du få tilsendt en ny pakke hver måned, abonnementet koster kr 299,- pr mnd pr produkt. Abonnementet har ingen bindingstid og du kan når som helst si opp til [email protected] eller ved å sende STOPP til 2377.»

 

Hvis ikke folk forstår ordlyden i denne SMS'en, da har de et seriøst problem, for den er neiggu ikke vanskelig å forstå.

Så hvis man mener at man blir lurt til å takke ja på denne, da bør man isåfall ta et språkforståelseskurs.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

«Abonnementet på Red Energy og Uquitine fra Mediplaster er registrert. Svar JA på denne sms for å bekrefte bestillingen. Da belaster vi amtidig mobilregningen din for kr 49,- for prøvepakken. Videre vil du få tilsendt en ny pakke hver måned, abonnementet koster kr 299,- pr mnd pr produkt. Abonnementet har ingen bindingstid og du kan når som helst si opp til [email protected] eller ved å sende STOPP til 2377.»

 

Hvis ikke folk forstår ordlyden i denne SMS'en, da har de et seriøst problem, for den er neiggu ikke vanskelig å forstå.

Så hvis man mener at man blir lurt til å takke ja på denne, da bør man isåfall ta et språkforståelseskurs.

 

Akkurat det samme tenkte jeg også. Hvis dette virkelig var denne meldingen som ble sendt ut så begynner jeg å lure på hva som var uklart her??

Går jo ikke ann å være klarere på denne meldingen....!?

Lenke til kommentar

Jeg oppfatter det sånn at abonnementet vil betales av ordinære regninger. Uansett så kan man tolke artikkelen sånn at folk har blitt belastet uten å svare ja, de har svart ja en gang og blitt belastet for flere abonnementer eller de har svart ja til prøvepakken og blitt belastet 229 for månedsabonnementet med en gang. Noe som selvsagt er feil, det skulle ikke skjedd før etter en måned, så man kunne sendt STOPP i mellomtiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

«Abonnementet på Red Energy og Uquitine fra Mediplaster er registrert. Svar JA på denne sms for å bekrefte bestillingen. Da belaster vi amtidig mobilregningen din for kr 49,- for prøvepakken. Videre vil du få tilsendt en ny pakke hver måned, abonnementet koster kr 299,- pr mnd pr produkt. Abonnementet har ingen bindingstid og du kan når som helst si opp til [email protected] eller ved å sende STOPP til 2377.»

 

Hvis ikke folk forstår ordlyden i denne SMS'en, da har de et seriøst problem, for den er neiggu ikke vanskelig å forstå.

Så hvis man mener at man blir lurt til å takke ja på denne, da bør man isåfall ta et språkforståelseskurs.

 

Akkurat det samme tenkte jeg også. Hvis dette virkelig var denne meldingen som ble sendt ut så begynner jeg å lure på hva som var uklart her??

Går jo ikke ann å være klarere på denne meldingen....!?

Jeg har vært en av de mindre intelligente som bet på en prøvepakke med energiplaster i førjulstria, jeg mottok ikke en melding med ovennevnte ordlyd, min meldingstekst

Slutter med at abonnementet når som helst kan sies opp, mv mediplaster. Melding ble sendt fra et ordinært mobilnummer 417 16021 som ikke lar seg spore eller respondere til,nå ligger jeg i strid da jeg etter en stund klarte å finne nettsiden deres,sa opp abonnementet,og nå påberoper firmaet seg både at de har sendt meg sms som jeg ikke har mottatt, og de mener at meldingsloggen deres viser at jeg har mottatt flere sms og siden jeg ikke har agert så mener de at abonnementet ikke har blitt sagt opp i tide og jeg må betale neste pakke de sier de har sendt men som jeg ikke har mottatt. Jeg har forsøkt å komme i dialog men det er vanskelig, de truer med inkasso, de skiftet fra inkassobyrå til egeninkasso ,noe som gjør at de kan inndrive krav uten å betale gebyr til inkassoselskap. Samtidig kan det settes spørsmålstegn til hvorvidt de bedriver god inkassoskikk. Jeg har lært en lekse, og håper at saken min løser seg snarlig.jeg mener at jeg har en god sak og mitt på det tørre, men selv om jeg bestrider saken, så fortsetter de å sende inkassovarsel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

«Abonnementet på Red Energy og Uquitine fra Mediplaster er registrert. Svar JA på denne sms for å bekrefte bestillingen. Da belaster vi amtidig mobilregningen din for kr 49,- for prøvepakken. Videre vil du få tilsendt en ny pakke hver måned, abonnementet koster kr 299,- pr mnd pr produkt. Abonnementet har ingen bindingstid og du kan når som helst si opp til [email protected] eller ved å sende STOPP til 2377.»

 

Hvis ikke folk forstår ordlyden i denne SMS'en, da har de et seriøst problem, for den er neiggu ikke vanskelig å forstå.

Så hvis man mener at man blir lurt til å takke ja på denne, da bør man isåfall ta et språkforståelseskurs.

Akkurat det samme tenkte jeg også. Hvis dette virkelig var denne meldingen som ble sendt ut så begynner jeg å lure på hva som var uklart her??

Går jo ikke ann å være klarere på denne meldingen....!?

Jeg har vært en av de mindre intelligente som bet på en prøvepakke med energiplaster i førjulstria, jeg mottok ikke en melding med ovennevnte ordlyd, min meldingstekst

Slutter med at abonnementet når som helst kan sies opp, mv mediplaster. Melding ble sendt fra et ordinært mobilnummer 417 16021 som ikke lar seg spore eller respondere til,nå ligger jeg i strid da jeg etter en stund klarte å finne nettsiden deres,sa opp abonnementet,og nå påberoper firmaet seg både at de har sendt meg sms som jeg ikke har mottatt, og de mener at meldingsloggen deres viser at jeg har mottatt flere sms og siden jeg ikke har agert så mener de at abonnementet ikke har blitt sagt opp i tide og jeg må betale neste pakke de sier de har sendt men som jeg ikke har mottatt. Jeg har forsøkt å komme i dialog men det er vanskelig, de truer med inkasso, de skiftet fra inkassobyrå til egeninkasso ,noe som gjør at de kan inndrive krav uten å betale gebyr til inkassoselskap. Samtidig kan det settes spørsmålstegn til hvorvidt de bedriver god inkassoskikk. Jeg har lært en lekse, og håper at saken min løser seg snarlig.jeg mener at jeg har en god sak og mitt på det tørre, men selv om jeg bestrider saken, så fortsetter de å sende inkassovarsel.

 

 

Bestrid kravet inntil de gir opp. Det tar 3 år før du er fri, altså at saken blir foreldet. Egentlig er du fri, og kan drite i dem inntil de drar deg inn for forliksrådet. Noe jeg ikke tror de tør basert på løse påstander. Men, det er alltid kinkig å være i en inkasso-klemme. Bruk en hver anledning på å svare med at påstandene deres er grunnløse. Dette viser at du har prøvd å løse konflikten basert på hva som er din oppfattelse av virkeligheten.

 

Burde man ikke kunne anmelde slik svindel? Så ta med henleggelse av saken til forliksrådet om du noensinne vil bli kalt inn dit av det syke selskapet?

Endret av G
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg ble også lokket med en billig prøvepakke, og var dum nok til å si ja.

Noen pakke kom aldri, men etterhvert fikk jeg purring.

Kanskje fordi det ikke lar seg betale på mitt mobilabonnement?

Så for sikkerhetsskyld overførte jeg beløpet på nettbank.

En som ringte meg i den forbindelse beklaget at jeg ikke fikk varer tilsendt, men det skulle de ordne opp i.

Så sendte jeg oppsigele på SMS, for det var ikke nok å sende e-post, fikk jeg beskjed om.

Nå igjen etter noen måneder får jeg påny en e-post med krav om betaling og trusler om inkasso.

Som flere ganger tidligere melder jeg om at jeg ikke får så mye som et Norgesplaster, bare purringer.

SVINDEL er et ord som ligger nært i fht MEDIPLASTER, men jeg vil i hvert fall fortelle at jeg føler meg grundig lurt!

Lenke til kommentar

De har ikke lov å avvise en e-post utmelding. E-post er å anse som en like gyldig måte å kommunisere på som et brev er det. Du har ditt på det tørre der. Ta vare på all kommunikasjonshistorikk, slik at du kan få dem til å gremmes senere dersom det blir krøll ut av dette for deg.

 

Selskapet kan ikke lene seg på teknologi, som en årsak til at de ikke greier å ordne deg ut av abonnementet. Du har med andre ord sagt opp, også om den går via e-post - denne oppsigelsesbeskjeden din.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Mediplaster er en meget useriøs aktør folk bør holde seg langt unna!!!

Var dum nok til å takke ja til "gratispakke" i mars, og selv etter 3. Gangs skriftlige oppsigelse fortsatte det å komme pakker. Disse ble returnert, men fakturaene kom.... Nå har det gått så langt som til inkasso!

Har nå vært i kontakt med Forbrukerrådet og TV2 hjelper deg, og de skal bistå meg i saken hvis det kommer mere " oppgulp" fra denne aktøren.

Så kjære alle sammen, takk for Guds skyld nei til tilbud fra Mediplaster - de er umulige å bli kvitt!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Duck Media, Uno energi, Uno Life, Uno gruppen, forhandler.no, avtalemegleren.no, Uno mobil AS, Uno partners AS, Uno people AS. Samma det alle disse "selskapene" blir drevet av samme folka. For listen er lang over bedrifter der Stian Bendiksen Trogstad eller Robin Vestnes Robinsen står registrert som innehaver/daglig leder. Begge sitter i styret til Uno Life, Uno partners AS, Uno people AS og Forhandler.no. Til og med http://baresparing.no/ er disse to sitt verk. De skriver så pent: Baresparing.no er skapt av vanlige mennesker som er lei av dyre regninger fra de store leverandørene. Sammen har vi skapt en tjeneste som gjør livet litt enklere. Virker ikke som livet til folk er blitt så mye enklere etter å hatt kontakt med disse to sine selskaper.

De har tidligere drevet salg under navnet Uno drammen. Dette selskapet har en god del klager liggende på seg hos forbrukerombudet. Jeg er en av de som har lever klage på de. De ringte fra tidlig morgen til sent på kveld. Jeg mottok opp til 12 samtaler på en dag fra de. Hvor mange tlf nr de opererer med det aner jeg ikke, men det virker som det er mange. Tok man ikke tlf når de ringte med det ene, gikk det ikke mange sekundene før de ringte deg fra ett annet nr. Selgerene deres var veldig pågående og frekke. Ett nei ble sjeldent tatt godt imot. Jeg håper det blir satt en stopper for disse to uansett hvilken navn/selskap de opererer under. Synes det er rart at de kan drive "butikk" på denne måten over lang tid uten at det får en eller annen for for konsekvens for de.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...