Gå til innhold

Esport: Isfront i norsk esport etter at lag ble utesteng


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Frem til deltagere/utøvere og organisatorer klarer å holde et noenlunde profesjonelt nivå vil norsk esport forbli i steinalderen.

Her er det flere parter som driter på draget i mine øyne.
Esport Norge er for lite til at folk kan ha primadonnanykker å "sabotere" de få som arrangerer noe, ved mindre de forskjellige organisasjonene samarbeider på et konstruktivt vis, vil norsk esport forbli en gutteroms greie. Å være arrangør i Norge er en latterlig utakknemlig jobb. INGEN er tjent med at det skal være isfronter og drittslenging mellom de få seriøse aktørene i Norge.

Med det sagt har også organisatorer en STOR jobb å gjøre med å fremstå som profesjonelle nok. Premieutbetalinger er temmelig basic greier, direkte dritflaut at sånt skal ta lang tid.

 

Edit: Ser at det ser ut som om jeg grer alt og alle under en kam, det er ikke tilfellet. Men uheldigvis fremstår majoriteten slikt. Vi har noen få enkelt individer som har holdningene som skal til for å lykkes innen esport, se snute, targa,, nukeduck etc som i det minste fremstår som profesjonelle når det gjelder.

Endret av deac
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grunnen til at norsk esport er i steinalderen er at hele miljøet tydeligvis er en jævla barnehage. Skjønner godt at alle med talent suser avgårde til utlandet så snart det byr seg en mulighet.

 

Heia TargA i kveld.

 

Enig i det første, men også i det store utlandet finner man mye barnehagetendenser.

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg oversikt over detaljene i saken, og hadde heller aldri hørt om verken eSport Norge eller BX3 før nå, men ut fra denne artikkelen får jeg inntrykk av at eSport Norge er en gjeng med amatørmessige vattnisser, og at en eventuell boikott av deres arrangementer av andre organisasjoner er på sin plass.

 

Hvis det kun er snakk om kommentarer eller utsagn fra individer, uansett om de faktisk måtte være tilknyttet BX3 eller ikke, så er det ikke noe gyldig grunnlag for utestenging uansett. Folk må få lov å si hva de vil om hvem de vil.

Lenke til kommentar

Norge er et U-land når det kommer til teknologi, majoriteten av Nordmenn forstår ikke hva gaming er, men drar det heller under "dataspill" istedet for å se det for hva det er, en konkurranse, dermed blir hypen liten og mediedekningen ikke-eksisterende.

 

ESN kunne ha gjort mye for å forberede turneringe, slik som å annonsere det mer en 2 uker i forveien eller hva med å IKKE forandre premiene mens turneringa holder på?

 

Prøvde å kontakte ESN i over en uke selv, men ingen har svart hittil, er vell en 2-3-4 måneder siden nå, useriøst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...