Gå til innhold

– Piratsidene tjener over en milliard i året


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som mangler er et stykke tekst som handler om hvor mye det koster å holde nettsidene oppe.

 

Er litt enig der. I afk filmen angående tpb, så fikk alle se fra første rad at amerikanske politikere heller burde ta grunnkurs i matte, en å jage en portabel haug på rundt 50mb med server lenker. (som er kjernen til tpb om jeg har skjønt det riktig).

Jeg vil ikke stole på denne kilden uansett; så lenge regnestykket ikke er framvist i person (tallene som angå denne artikkelen).

Endret av MatseMats
  • Liker 4
Lenke til kommentar

..hvem sier, etc. Jeg har sittet med... direkte innsyn i driften av et av de største ed2k sidene for noen år siden. Det var tap på tap, med fullstendig overlegg.

 

Skal jeg fortelle deg hvorfor vi synes det var helt greit? Det var fordi Vi ikke horet oss ut til "digitale partnere", eller ønsket å utnytte "verdien" selskaper som Brein, såvel som mer lovlige indeks-ranking sider, insisterte at siden vår var "verdt".

 

Dessuten ville vi ikke ha et monstrøst gusjegult banner krypende etter oss når vi browset siden.

 

Så for all del - ta den dårlige tolkningen av hva som faktisk står i kilde-artikkelen, sammen med de vanlige uinformerte idiotiene på hardware.no - og stapp den opp i bakevja som vanlig.

 

For hvem er det som sponser søppelet dere skriver, for eksempel? Er det reklame og sponsing fra digitale partnere? Ja, det er det. Med andre ord, hold kjeften, og kjør innlegget gjennom redaksjonen neste gang.

 

Å vent, dere gjorde akkurat det, men ingen så problemet - som vanlig. Newsflash, newsflash.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg kan godt ha sympati for de i film- og musikkbransjen som faktisk lager produktene, men taper penger på piratvirksomheten (skal dog innrømmes at jeg ikke helt klarer å synes synd på artister som tjener penger i bøtter og spann). Men jeg gidder ikke felle en tåre for det økonomiske tapet blant de kommersielle kreftene som mer ødelegger enn skaper produktene.

 

La gjerne forretningsfolk være med for å selge produktet, men ikke la dem styre og utnytte slik de har gjort i årtier. Da vil produktene forhåpentligvis bli rimeligere og ikke minst, bedre. Videre bør film- og musikkbransjen snart forstå at beste medisin mot piratsider er å skape gode alternativ.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

...dette er første gang en uavhengig organisasjon har forsøkt å tallfeste de nøyaktige inntektene.

 

DCA...håper rapporten vil bli å regne som en oppvekker for både reklamenettverk og annonsører i fremtiden.

Bare jeg som synes denne «uavhengige» organisasjonen uttaler seg merkelig partisk? De har jo tydeligvis et klart standpunkt mot fildeling, så hvorfor skal vi stole på dem?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...