Gå til innhold

– Google Nexus 8 kommer i april


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper dette er en dyrere modell.

 

Nexus 7 er fantastisk og jeg elsker mitt Nexus-nettbrett, men man merker at de har spart inn på kvalitet for å senke kostnadene. F.eks. berøringspanelet er ikke så bra. Det er ikke programvare ettersom jeg har sjekket input-log og statestikk for inndata.

 

Vil gjerne se bedre berøringspanel, mer solid innramming, flere porter og litt mer prosesseringskraft eller minne. Regner med at Asus kommer med sin egen versjon av 8-tommeren også. :)

 

 

Man har jo Asus MeMO Pad FHD 10 som er et litt dyrere og har mer kvalitetspreg, men det er jo 10-tommere.

Endret av Stian Aarskaug
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Muligens jeg har lest litt for fort, men hva vil det ca. koste når den kommer ut? Virker bra det her!

Hvis du tror du kanskje leste litt fort og ikke vet helt hva du har fått med deg så tror jeg vi kan konkludere med at du leste litt fort. :p

 

Pris er det lite info om, og også spesifikasjonsmessig. Noen hevder dårligere spesifikasjoner, noen mener bedre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

 

Har hatt lyst på en Nexus 7, er det verd penga?

Ja. Men helst om du har råd til 32 GB-versjonen, jeg gjorde en tabbe å bestilte meg 16 GB fordi 32 GB ikke var på lager. :(

 

Men ja, veldig bra nettbrett.

 

 

Tror ikke det blir så aktuelt, tenker å kjøpe en på 16 GB, så kan jeg jo bare kjøpe et minnekort itillegg.

Lenke til kommentar

 

 

 

Har hatt lyst på en Nexus 7, er det verd penga?

Ja. Men helst om du har råd til 32 GB-versjonen, jeg gjorde en tabbe å bestilte meg 16 GB fordi 32 GB ikke var på lager. :(

 

Men ja, veldig bra nettbrett.

Tror ikke det blir så aktuelt, tenker å kjøpe en på 16 GB, så kan jeg jo bare kjøpe et minnekort itillegg.

Nexus-modellene har ikke minnekortplass, så her kan du fort risikere å bli stående med skjegget i postkassen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Nexus-modellene har ikke minnekortplass, så her kan du fort risikere å bli stående med skjegget i postkassen.

 

Åja... Koster opp mot 3 tusen for 32 gb, så det er jo litt mye penger det da.. Men vi får se om jeg får kjøpt en slik.

 

Har planer om å bruke den til film osv, er den god til det? Jeg skal se i full HD.

 

Tja, det er ikke noe minnekortstøtte på de forrige modellene da. Er det bekreftet minnekortstøtte til denne nye?

 

No idea.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

 

Nexus-modellene har ikke minnekortplass, så her kan du fort risikere å bli stående med skjegget i postkassen.

 

Åja... Koster opp mot 3 tusen for 32 gb, så det er jo litt mye penger det da.. Men vi får se om jeg får kjøpt en slik.

 

Har planer om å bruke den til film osv, er den god til det? Jeg skal se i full HD.

 

Tja, det er ikke noe minnekortstøtte på de forrige modellene da. Er det bekreftet minnekortstøtte til denne nye?

 

No idea.

 

 

Nexus 7 32GB uten 4G ligger på rundt 2000 i Prisguiden.

Lenke til kommentar

Tror ikke det blir så aktuelt, tenker å kjøpe en på 16 GB, så kan jeg jo bare kjøpe et minnekort itillegg.

Nope. Et av minusene er at det ikke har minnekortplass. Det er derfor det er et "must" med 32 GB.

 

 

Er det bekreftet minnekortstøtte til denne nye?

Nope. Ikke ubekreftet heller. Det har status som "usannsynlig".

 

 

Har planer om å bruke den til film osv, er den god til det? Jeg skal se i full HD.

Veldig lyssterk skjerm, varer lenge på lav lysstyrke og bildekvaliteten er faktisk ganske ok. Den har nok kraft til å spille av Full HD-filmer så vidt jeg vet, i behersket bit-rate.

 

Så ja, ville påstått det.

 

 

Koster opp mot 3 tusen for 32 gb, så det er jo litt mye penger det da..

Ulf er på saken, denne påstanden holder ikke mål.

post-171018-0-93654100-1391813790_thumb.jpg

Endret av Stian Aarskaug
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

For min del håper jeg på en kvadratisk skjerm eller i det minste 4:3 elns.

4:3?! Har du billedrørsskjerm i stua fortsatt? o.O

 

Er du klar over at *alle* Ipads har dette sideforholdet? Widescreen kunne vært forbeholdt enheter som hovedsaklig skal brukes til video...

 

I ditt spørsmål forutsetter du at jeg / man bruker TV skjermen til samme formål som nettbrettskjermen.

 

Samme gjelder forøvrig PC, 16:9 egner seg ikke like godt til "dokumentbehandling" i forhold til 16:10, 5:4 og 4:3. 16:9 har bare blitt tredd nedover hodet på forbrukere.

Endret av mandela
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...