Gå til innhold

Podkast: Rad Crew #159


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En "Topp 5"-liste over kvinnelige karakterer uten Jade og April blir dessverre veldig useriøs uansett hvilket publikum man prøver å rette seg inn mot.

 

Greit, bare seriøse Topp 5-lister fra nå av, hehe.

 

Men sånn er det alltid med lister :) De skaper engasjement, det er derfor vi lager dem.

 

Jeg liker både Jade og April som rollefigurer bare så det er sagt. Ganske sikker på at Jade var på den første lista vi laget for et par år siden. Men vi ville lage en ny en for å putte andre i rampelyset denne gangen.

Lenke til kommentar

Bruker ikke Win 8 selv, men har null forståelse for hva som skal være så gærent med det. Folk flest virker som om de rager over "Metro"-grensesnittet, men det er jo null problem å ikke bruke det. De gangene jeg har brukt Win 8 har det virket veldig likt Win 7. Å sammenlikne med Vista og ME blir helt feil, da disse var teknisk dårlige: Vista hadde kunstig høye maskinkrav, og ME kræsja hele tiden. Med Windows 8 er det meste fra 7 ivaretatt, men grensesnittet er en smule endret. Og forøvrig, er ikke Vista og ME vår tids Vista og ME?

Lenke til kommentar

Bruker ikke Win 8 selv, men har null forståelse for hva som skal være så gærent med det. Folk flest virker som om de rager over "Metro"-grensesnittet, men det er jo null problem å ikke bruke det. De gangene jeg har brukt Win 8 har det virket veldig likt Win 7. Å sammenlikne med Vista og ME blir helt feil, da disse var teknisk dårlige: Vista hadde kunstig høye maskinkrav, og ME kræsja hele tiden. Med Windows 8 er det meste fra 7 ivaretatt, men grensesnittet er en smule endret. Og forøvrig, er ikke Vista og ME vår tids Vista og ME?

 

Uten å kunne putte fingeren på direkte hvorfor har Windows 8 vært en frustrende opplevelse. 8.1. er bittelitt bedre. Det er mange småting som irriterer. Det er ikke bare Metro (selv om Metro er totalt crap).

Lenke til kommentar

Bruker ikke Win 8 selv, men har null forståelse for hva som skal være så gærent med det. Folk flest virker som om de rager over "Metro"-grensesnittet, men det er jo null problem å ikke bruke det. De gangene jeg har brukt Win 8 har det virket veldig likt Win 7. Å sammenlikne med Vista og ME blir helt feil, da disse var teknisk dårlige: Vista hadde kunstig høye maskinkrav, og ME kræsja hele tiden. Med Windows 8 er det meste fra 7 ivaretatt, men grensesnittet er en smule endret. Og forøvrig, er ikke Vista og ME vår tids Vista og ME?

 

Det er ikke "null problem å ikke bruke det", og de har også fjernet flere funksjoner for å fasilitere metro-tøvet på ymse vis (dvs de har med vilje gjort det kjipere å få en win7-aktig opplevelse)

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Bruker ikke Win 8 selv, men har null forståelse for hva som skal være så gærent med det. Folk flest virker som om de rager over "Metro"-grensesnittet, men det er jo null problem å ikke bruke det. De gangene jeg har brukt Win 8 har det virket veldig likt Win 7. Å sammenlikne med Vista og ME blir helt feil, da disse var teknisk dårlige: Vista hadde kunstig høye maskinkrav, og ME kræsja hele tiden. Med Windows 8 er det meste fra 7 ivaretatt, men grensesnittet er en smule endret. Og forøvrig, er ikke Vista og ME vår tids Vista og ME?

Det er ikke "null problem å ikke bruke det", og de har også fjernet flere funksjoner for å fasilitere metro-tøvet på ymse vis (dvs de har med vilje gjort det kjipere å få en win7-aktig opplevelse)

 

AtW

Ikke? Jeg er aldri innom Metro iallefall, booter til desktop og forblir der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Uten å kunne putte fingeren på direkte hvorfor har Windows 8 vært en frustrende opplevelse. 8.1. er bittelitt bedre. Det er mange småting som irriterer. Det er ikke bare Metro (selv om Metro er totalt crap).

 

Jeg har som sagt ikke brukt det så alt for mye selv, så det er godt mulig du har rett. Jeg har bare fått inntrykket gjennom flere episoder at det først og fremst har vært Metro som har vært det største problemet (ditt) med Win 8. Veldig enig i at Metro er crap btw!

 

EDIT: Win 8 kommer uansett ikke i nærheten av Vista og ME på listen over dårlige Microsoftprodukter.

Endret av HansiBanzi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En "Topp 5"-liste over kvinnelige karakterer uten Jade og April blir dessverre veldig useriøs uansett hvilket publikum man prøver å rette seg inn mot.

 

Haha. Litt av en type du Radiohodet. Har tanken slått deg at det finnes noe som heter smak og behag? Greit at du er uenig, men du trenger ikke være klysete.

Lenke til kommentar

Er eg den einaste her som føler at nye Tomb Raider var ein sabla vits. Heile den ungdom til overlever (massemorder?) greia var jo enormt overspelt. Følte eg var statist i Hotel Cesar heile veien.

 

Ellers var det jo den samme kjipe mekanikken som vi har sitt tusen ganger før. Stå her, fiende bølga kjeme der. Eller eventuelt klatr opp her, vips fienda står der: Ikkje bry deg om at dei ville sitt deg og skutt deg for 10 minutt sia.

 

Og den sabla bjørnefelle i starten samt det latterlege drep ein hjort for mat opplegget (korpå hjorten etterpå kun gjer deg experience. Wtf e da). Quicktime events i latterlig mange idiotiske settinga. Er ingen Dark Souls/Demons Soul fan, men Tomb Raider var for lett.

Lenke til kommentar

Oh wow, Josh Mattingly. Har fulgt han på youtube en god stund. En bra fyr - jeg vil si det er åpenbart han dreit seg ut:

http://joshmattingly.tumblr.com/post/74003803734/regretfully

 

 

For øvrig så skjønner jeg ikke helt rad cew sitt syn på likestilling. Dere booter Samus ut av listen over kvinnelige helter fordi hun tør å vise følelser; gråte? Går likestilling bare en vei? Kjøper ikke analysen om at kvinner nødvendigvis bare er "undertrykte menn". Det at en klassisk macho mann kvinne som Samus endelig tør vise følelser bør jo bejubles?

Endret av Big aim
Lenke til kommentar

Oh wow, Josh Mattingly. Har fulgt han på youtube en god stund. En bra fyr - jeg vil si det er åpenbart han dreit seg ut:

 

http://joshmattingly.tumblr.com/post/74003803734/regretfully

 

 

For øvrig så skjønner jeg ikke helt rad cew sitt syn på likestilling. Dere booter Samus ut av listen over kvinnelige helter fordi hun tør å vise følelser; gråte? Går likestilling bare en vei? Kjøper ikke analysen om at kvinner nødvendigvis bare er "undertrykte menn". Det at en klassisk macho mann kvinne som Samus endelig tør vise følelser bør jo bejubles?

Hei!

 

Det er absolutt ikke et problem at en karakter viser følelser, enten det er en kvinne eller en mann.

 

MEN:

 

Problemet er at det allerede er etablert at Samus IKKE er en person som bryter sammen under press. Men i Metroid Other M bruker hun mesteparten av tiden på å ta ordre fra en mann, og når hun havner i en vanskelig situasjon er hennes oppførsel stikk i strid med hvordan hun har vært i tidligere spill. Og det er en oppfølger, ikke en prequel, så dette plutselige skiftet i personlighet mener hvertfall JEG gjør Samus om fra en selvstendig soldat over i "damsel in distress"-territorie.

 

I beste fall er det dårlig historiefortelling. I verste fall brukte Team Ninja kjønnet til Samus for å gjøre henne "sårbar".

Endret av RadJostein
Lenke til kommentar

 

Oh wow, Josh Mattingly. Har fulgt han på youtube en god stund. En bra fyr - jeg vil si det er åpenbart han dreit seg ut:

 

http://joshmattingly.tumblr.com/post/74003803734/regretfully

 

 

For øvrig så skjønner jeg ikke helt rad cew sitt syn på likestilling. Dere booter Samus ut av listen over kvinnelige helter fordi hun tør å vise følelser; gråte? Går likestilling bare en vei? Kjøper ikke analysen om at kvinner nødvendigvis bare er "undertrykte menn". Det at en klassisk macho mann kvinne som Samus endelig tør vise følelser bør jo bejubles?

Hei!

 

Det er absolutt ikke et problem at en karakter viser følelser, enten det er en kvinne eller en mann.

 

MEN:

 

Problemet er at det allerede er etablert at Samus IKKE er en person som bryter sammen under press. Men i Metroid Other M bruker hun mesteparten av tiden på å ta ordre fra en mann, og når hun havner i en vanskelig situasjon er hennes oppførsel stikk i strid med hvordan hun har vært i tidligere spill. Og det er en oppfølger, ikke en prequel, så dette plutselige skiftet i personlighet mener hvertfall JEG gjør Samus om fra en selvstendig soldat over i "damsel in distress"-territorie.

 

I beste fall er det dårlig historiefortelling. I verste fall brukte Team Ninja kjønnet til Samus for å gjøre henne "sårbar".

 

 

Takk for utdypning. Gir mer mening da. Har ikke spilt spillet selv, men hang meg opp i det ene perspektivet rundt følelser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...